Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه برای ۵۰۰۰ پرونده تخلفات خودروسازان حکم صادر شده است گفت: رقم قابل توجهی هم پرونده در وزارت صمت تشکیل شده است که ممکن است به تعزیرات ارسال شود که آنها هم عمدتا در خصوص عدم انجام تعهدات در زمینه تحویل خودرو است.
محمد علی اسفنانی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با پرونده های خودروسازان اظهار کرد: برای ۵ هزار پرونده در خصوص عدم انجام تعهدات خودروسازان حکم صادر کردیم و شرکت های واردکننده خودرو را مکلف کردیم که تعهدات خود را انجام دهند؛ البته بعضی از پرونده ها هم الزاما به رأی محکومیت منتهی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او از ارسال بخش جدیدی از پرونده خودروسازان به سازمان تعزیرات خبر داد و گفت: احتمالا رقم قابل توجهی هم پرونده در وزارت صمت تشکیل شده است که ممکن است به سازمان تعزیرات ارسال شود که آنها هم عمدتا در خصوص عدم انجام تعهدات در زمینه تحویل خودرو است. خودروسازان مدعی هستند در برخی از موارد که نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند به دلیل عدم تامین قطعات بوده است که این دفاعیات گاهی ممکن است درست باشد اما در گاهی موارد هم شعب تعزیرات حکومتی آن ادعاها را نپذیرفته و حکم داده است.
اسفنانی تصریح کرد: نکته مهم این است که جلسه ای با شرکت های واردکننده خودرو داشتیم که ۴۰ شرکت را دعوت کردیم و تصمیم گرفته شد که انجمن واردکنندگان خودرو به همراه نمایندگان، سازمان صمت، سازمان حمایت و همین طور تعزیزات جلسات مستمر به صورت هفتگی برگزار کنند و درصدد جلب رضایت خریداران هستند که گام های خوبی هم برداشته شده است. خصوصا  اگر ۱۳ هزار خودروی توقیف شده در گمرک که عمده شکایت خریداران در این خصوص است آزاد شود بخش عظیمی از پرونده های ما بسته می شود.
او در پایان خاطرنشان کرد: جلساتی هم با شرکت های خودروساز داخلی داشتیم و در آینده هم خواهیم داشت تا رضایت شاکیان حاصل شود. اگرچه خودروسازان را جریمه کردیم اما در عین حال باید شرایطشان را در نظر بگیریم چون ممکن است گاهی دفاعیات خودرو سازان موجه باشد که مورد توجه ما قرار دارد و چون در شرایط خاصی قرار داریم سعی می کنیم نه صنعت خودروسازی ما آسیب ببیند و نه خریداران و مصرف کننده ها. برچسب ها: خودروسازان ، سازمان تعزیرات ، تخلفات

منبع: خرداد

کلیدواژه: خودروسازان سازمان تعزیرات تخلفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات

اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: ستاد‌های پیشگیری از جرایم انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهاد‌های امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره پرونده‌های تخلفات انتخاباتی نیز گفت: یکسری پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت: در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده است و نتیجه آن این بود که برای اولین بار در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقین در ایام عید کلا منتفی شد و سخت گیری‌ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقین پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری‌های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!