Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشگاه فضایی ایران با سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای استفاده از فناوری فضایی در آمایش سرزمینی، تفاهم همکاری امضا کردند.

این تفاهم، در پی بازدید محمدباقر نوبخت از دستاوردهای فناوری پژوهشگاه فضایی ایران و تاکید وی بر رفع معضلات خشکی سرزمین، منابع آب و مدیریت منابع انرژی با استفاده از فناوری‌های فضایی، صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای این تفاهمنامه مذاکرات و نشست‌های متعددی در سطوح مدیریتی انجام پذیرفت که در نهایت این تعاملات منتج به امضای تفاهم نامه دوجانبه شد.

این تفاهم‌نامه با موضوع «طراحی و اجرای پروژه تولید و به‌روزرسانی نقشه های زمین شناسی درمقیاس ۱:۱۰۰۰۰۰ پوشش اراضی با استفاده از فناوری سنجش از دور»، میان امید شکوفا رئیس مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران و مهدی پندار رئیس امور برنامه‌ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه کشور، به امضا رسید.

براین اساس مقرر شد این پروژه در فاز اول به صورت پایلوت در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان و در فاز دوم برای یک منطقه بزرگتر با توافق طرفین برای مدت دو سال به صورت یک پروژه مشترک انجام پذیرد.

در مفاد این تفاهم نامه، مواردی ازجمله تعریف و اجرای زیرپروژه‌های مرتبط با توافق و همکاری طرفین و تبادل دانش فنی، داده‌ها و اطلاعات مرتبط و مباحث مربوط به مشاوره در امور سنجش از دور و مدیریت داده‌های مکانی نیز مدنظر قرار گرفته است.

کد خبر 4540258 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه فضایی ایران زمین شناسی سازمان برنامه و بودجه فناوری فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

در این هم اندیشی علمی با حضور و ارائه حجج اسلام و آقایان دکتر مسعود اسماعیلی، مهدی جمشیدی، دکتر ابوالفضل اقبالی، مهدی جهان، دکتر محمدرضا سنگری، دکتر محسن ردادی، دکتر محمدمهدی جهان پرور برگزار خواهد شد.

دبیر علمی این کرسی، دکتر سیدحسین فخرزارع می‌باشد.

هم اندیشی علمی با موضوع “مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت” روز یکشنبه مورخ ۹ اردیبشهت ماه سال جاری ساعت ۰۹:۰۰ صبح به صورت حضوری در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی: تهران، خیابان شهید احمد قصیر، خیابان پژوهشگاه و همچنین به صورت مجازی تحت نرم افزار اسکای‌روم برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در مناطق سیل زده
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند