Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: یک میلیون 700 هزار دانشجو تاکنون در مقاطع تحصیلی مختلف دانش آموخته شده اند که بخشی از سرمایه انسانی کشور هستند.

دکتر«محمدحسین امید» روز سه شنبه درجریان سفر به اراک و در جمع اصحاب رسانه، افزود: سبقه دانشگاه علمی کاربردی کشور به 25 سال می رسد و این دانشگاه در راستای مهارت اموزی گام های بلندی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: 300 هزار دانشجو در 600 مرکز علمی کاربردی کشور در 800 رشته به مشغول تحصیل و مهارت ورزی هستند.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: تا پایان نیم سال گذشته یک میلیون و 700 دانشجو در مراکز این دانشگاه دانش آموخته شدند.
امید افزود: به تازگی شماری از مراکز آموزشی این دانشگاه براساس سیاست کلان و طبق مصوبه شورای اداری پذیرش دانشجو را متوقف کرده است.
وی اظهار داشت: مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی 800 دوره تک درسی و پودمانی از 30 تا 400 ساعت را در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا براساس نیاز استان ها، مزیت منطقه ای و توسعه ای دوره های آموزشی را برگزار کند.
امید یادآور شد: برگزاری آموزش ضمن خدمت از دیگر خدماتی است که دانشگاه علمی کاربردی با داشتن نیروهای مجرب آماده ارایه آن به دستگاه های اجرایی است.
وی اظهار داشت: 50 هزار مدرس در مراکز علمی کاربردی کشور مشغول به تدریس هستند که ارزیابی برای آنان در دستور کار قرار دارد و این مدرسان از ابتدای سال 95 تاکنون از طریق فراخوان دانشگاه جذب شده اند.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: ساماندهی دوره های علمی کاربردی در مقاطع تحصیلی از برنامه های این مجموعه علمی است و از مهرماه امسال پذیرش دانشجو به صورت تخصصی انجام شده و کد رشته ها به یک سوم کاهش یافته است.
امید افزود: 360 مرکز علمی کاربردی در راستای ساماندهی مراکز دانشگاهی از مالکیت دولتی به مالکیت خصوصی تبدیل وضعیت پیدا می کنند.
وی اظهار داشت: استان مرکزی می تواند نمونه ای از قطب آموزش مهارتی کشور در حوزه صنعت باشد و این مهم می تواند در استان مرکزی به سبب قابلیت صنعتی محقق شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: استان مرکزی 10 مرکز جامع علمی کاربردی دارد که یک سوم مدرسان این استان موفق به ارزیابی جدید شده اند.
امید افزود: دانشگاه علمی کاربردی استان ظرفیت مطلوبی برای ارایه دوره های مهارتی دارد و در نشست شورای اداری استان، توانمندی های دانشگاه علمی کاربردی برای مدیران استان معرفی می شود تا از دوره های مهارت دانشگاه در بالا بردن سطح علمی کارکنان استان استفاده شود.
وی اظهار داشت: براساس برنامه جدید توسعه، نیازهای آموزش استان مرکزی مشخص و در دستور کار دانشگاه علمی کاربردی استان قرار می گیرد.
در این آیین همچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان مرکزی در زمینی به وسعت 2 هزار و 700 مترمربع در سه هزار و 600 مترمربع زیربنا در چهار طبقه با صرف 70 میلیارد ریال اعتبار با حضور استاندار مرکزی و رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در اراک بهره برداری شد.
دفتر اشتغال و توسعه کارآفرین و کانون دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی نیز در این واحد استانی گشایش یافت.
پنج هزار و 300 دانشجو در 21 مرکز آموزش جامع علمی و کاربردی در استان مرکزی تحصیل می کنند.
6991/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانشگاه ها علمي كاربردي اراك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، دومین روز از گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ برگزار شد.

علی باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز درباره علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و غیره به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچنین به تشریح چالش‌های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه‌های مختلف می‌توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های دومین روز همایش ملی بود.

گفتنی است، چنگیز رحیمی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز در این گردهمایی در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و احسان اسکندری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش‌های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

کد خبر 747904

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد