Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران قزوین گفت: 10 هزار و 246 کشاورز خسارت دیده در استان برای امهال وام‌های دریافتی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی استانداری، قدرت الله مهدیخانی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: متاسفانه در سال زراعی گذشته بر اثر سرمای بیش از حد و ناگهانی هوا و مخاطرات دیگر از قبیل سیل، خشکسالی و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خسارات زیادی به بخش کشاورزی در کشور وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدیخانی افزود: استان قزوین نیز با 18 هزار و 810 میلیارد ریال خسارت وارد شده رتبه دوم کشور را در این زمینه داشت.

وی افزود: در راستای جبران خسارات وارد شده، هیات وزیران جلساتی را به پیشنهاد وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، کشور، سازمان برنامه و بودجه و بانک کشاورزی برگزار کرد و در جلسه آخر تصمیمات موثر و مفیدی در این زمینه گرفته شد.

این مسئول گفت: در این جلسه مصوب شد سود، کارمزد و جریمه وام های کشاورزان خسارت دیده بر اثر حوادث غیر مترقبه در سال زراعی 96 تا 97 که سر رسید وام آنها از یکم مهرماه سال 96 تا 29 اسفند 97 است بخشوده شده و اصل وام آنها به مدت سه سال امهال شود.

مهدیخانی ادامه داد: تاکنون هزار و 26 نفر از کشاورزانی که مبلغ وام آنها زیر 80 میلیون ریال بوده، به بانک‌های عامل معرفی شده اند و در مرحله بعد نیز حدود پنج هزار نفر که مبلغ وام آنها تا سقف 120 میلیون ریال است، برای امهال به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 خشکسالی روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشاورزی مدیریت بحران جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: بر اساس برآوردهای اولیه بارندگی‌های اخیر حدود ۹۰۰ میلیارد ریال به زمین‌های کشاورزی و جاده بین مزارع، پل‌ها و جاده‌ها، تیرهای برق و دیوارهای حاشیه رودخانه‌های شهرستان‌های رامیان و آزاد شهر خسارت زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی مدیریت بحران استان، نعمت‌الله حاجی‌زاده اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از بخش مرکزی و چشمه‌ساران شهرستان آزادشهر بخشی از دیوار حاشیه رودخانه سمت روستای قشلاق شکسته و پل دسترسی مردم روستای معصوم آباد و کاشیدار تخریب شد و دو واحد مسکونی قدیمی‌ساز هم در روستای کاشیدار ریزش کرد و ساکنان آن اسکان موقت پیدا کردند.

وی افزود: همچنین ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و ۲۵ کیلومتر از جاده بین مزارع و پنج کیلومتر کانال‌های آبیاری آزادشهر خسارت دیده است که کارشناسان با بازدید میدانی در حال ارزیابی دقیق آن هستند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: سیلاب باعث شکسته شدن خط انتقال آب به نوده خاندوز در دو نقطه شد که متأثر از این شکستگی مردم در دسترسی به آب مشکل پیدا کردند و تانکرهای آبرسانی شهرهای اطراف را به کار گرفتیم و به زودی مشکل آب این شهر برطرف می‌شود.

وی افزود: پل روستاهای مختارزاده و قورچای به تاتار اولیا نیاز به اصلاحاتی دارد که جزو مصوبات سفر استاندار به نگین‌شهر است و منتظر اقدام دستگاه‌های اجرایی در این رابطه هستیم تا سرریز شدن آب در این نقاط هنگام بارندگی مدیریت شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: همچنین در بارندگی‌های دو روز گذشته شاهد ریزش‌هایی از کوه‌های اطراف به داخل جاده خوش ییلاق بودیم که با حضور به موقع نیروهای راهداری برای پاک‌سازی، از مسدودی این جاده جلوگیری شد.

خسارت به هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی رامیان

وی خسارت بارندگی در شهرستان رامیان را حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بر اساس برآوردهای اولیه بارندگی‌های اخیر به هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی و باغی ۲۶۰ میلیارد ریال خسارت زد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به ۳۵ درصد از اراضی گندم و بخش کمی از مزارع کلزا، ۱۳۰ میلیارد ریال از این خسارات مربوط به ۳۸ هکتار از بوته‌های توت‌فرنگی و ۲۰ میلیارد ریال هم مربوط به ۱۵ هکتار از مزارع گوجه فرنگی می‌شود.

وی ادامه داد: حدود هفت کیلومتر از جاده بین مزارع رامیان هم ۹ میلیارد ریال خسارت دید و میزان خسارات به پل سیدکلاته هم حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 747825

دیگر خبرها

  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند