Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-05@15:54:30 GMT

علت استعفای نخست وزیر انگلیس چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۱۹۷۷۹

علت استعفای نخست وزیر انگلیس چه بود؟

دست‌کم دو وزیر کابینه «ترزا می» به روزنامه «سان» گفته‌اند وی تصمیم دارد تا تابستان و پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا استعفا دهد.


به گزارش صدای ایران از باشگاه خبرنگاران، منابع آگاه در گفتگو به روزنامه «سان» گفته‌اند «ترزا می» دست‌کم به دو وزیر خود اطلاع داده که وی تصمیم دارد تا تابستان و پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا استعفا دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نخست‌وزیر انگلیس ماه دسامبر به قانونگذاران محافظه‌کار این کشور گفت پیش از انتخابات ۲۰۲۰ استعفا خواهد داد. با این حال تاریخی را برای استعفای احتمالی خودش مشخص نکرد.

به نوشته «سان»، لیام فاکس، وزیر تجارت بین‌المللی یکی از این وزرای مطلع است. به گفته یک مقام ارشد حزب محافظه‌کار «لیام فاکس کاملا متقاعد شده که نخست‌وزیر تا تابستان استعفا خواهد داد. همه گفته‌های او به فاکس این موضوع را منتقل کردند. ترزا می مصمم است مطمئن شود که جایگزین وی شخص مناسبی خواهد بود».

روزنامه سان اما استعفای زودهنگام «ترزا می» را ایجاد مانع در مسیر به قدرت رسیدن بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس و از منتقدان او در نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌داند.

طبق برنامه انگلیس باید تا اواخر ماه مارس از اتحادیه اروپا خارج شود. «ترزا می» و اتحادیه اروپا اخیراً پس از ماه‌ها گفتگو به توافقی درباره نحوه خروج انگلیس دست یافتند، اما پارلمان این کشور در ۱۵ ژانویه سال جاری این توافق‌نامه را با اکثریت قاطع رد کرد. اکنون احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حتی بدون توافق‌نامه نیز وجود دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: استعفا نخست وزیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۱۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • معنای استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیلی چیست؟
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون