Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، حسام فیروزی روانپزشک کودکان، نوجوان و خانواده با بیان اینکه حضور بیش از اندازه کودکان در فضای مجازی مناسب نیست، اظهار داشت: وزارت ارتباطات با همکاری سایر وزارتخانه های ذیربط می‌تواند خلاء آموزش والدین و تولید محتوا را در فضای مجازی پر کند.

وی با بیان اینکه عدم آموزش والدین در برخورد با کودکان یکی از مشکلات امروزی است که برای رفع آن وزارت ارتباطات می تواند با تولید محتوا در حوزه های مربوطه گام های ارزنده ای بردارد، گفت: امروزه نگرانی های زیادی برای حضور کودکان در فضای مجازی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده ها باید توجه داشته باشند که مهمترین اصل در تربیت فرزندان ایجاد رابطه صمیمی بین والدین و فرزند است و با این روش کودک کمتر به سمت رفتارهای سوء می رود.

فیروزی با اشاره به اینکه فضای مجازی بخش کمی از زندگی کودکان را تشکیل می دهد، ادامه داد: فضای مجازی ۵ درصد از زندگی کودک را تشکیل می دهد و می توان آن را به خانه ای تشبیه کرد که دارای درهای متعددی است، اما کودک فقط از یک در رفت و آمد می کند. بنابراین وظیفه والدین این است که فضا را برای استفاده از درهای دیگر برای کودکان فراهم کرده و اطلاعات و آموزش ها را از سایر راه‌ها به کودک خود منتقل کند. نکته مهم این است که باید بدانیم نمی‌توان جلوی ورود تکنولوژی را به خانه ها گرفت پس باید آموزش را جدی بگیریم.

این روانپزشک کودک با تاکید بر لزوم داشتن آگاهی والدین برای حضور کودکان در فضای مجازی، گفت: پیشنهاد می شود تا دولت زمینه ای را فراهم کند که شرط ثبت نام کودکان در مدرسه، داشتن گواهینامه مهارت والدین در فضای مجازی و طی شدن دوره های آموزشی والدین باشد.

فیروزی با هشدار نسبت به  استفاده بیش از حد از فضای مجازی گفت: حضور بیش از حد در فضای مجازی موجب اعتیاد کودک می شود و این موضوع زمینه اختلال در رشد را فراهم می کند که افسردگی و پرخاشگری را در پی دارد. زیرا ساختار مغز برای زندگی در جنگل، کوه و زندگی آزاد منطبق شده و زمانی‌که خارج از این حیطه باشد، حجم مغز کم می شود و شانس ابتلا به افسردگی افزایش می یابد.

کد خبر 4540396 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: روانپزشکی فضای مجازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه آماری جدید درباره وضعیت بحرانی کودکان در این باریکه منتشر کرد.

بنابر اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، ۳۰ کودک فلسطینی در اثر گرسنگی و سوء تغذیه شدید جان خود را از دست داده اند.

همچنین در شرایط کنونی ۱۷ هزار کودک فلسطینی بدون داشتن والدین خود (پدر یا مادر یا هر دو) در این باریکه زندگی می کنند.

براساس آخرین آمارها در جنگ غزه تاکنون بیش از ۳۴ هزار نفر به شهادت رسیده اند که ۷۲ درصد از آنها زن و کودک هستند.

کد خبر 6086464 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • کودکان پسر ۴ برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اوتیسم مبتلا می‌شوند
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان