Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@21:27:44 GMT

بازگشت مجدد صدها نیروی جدا شده به ارتش سوریه

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۰۳۸۱

بازگشت مجدد صدها نیروی جدا شده به ارتش سوریه

صدها نظامی سوری در استان درعا که بعد از آغاز بحران در این کشور از ارتش منفک شده بودند دوباره به خدمت ارتش سوریه درآمدند.

به گزارش مشرق، صدها نفر در شهر «انخل» در استان درعا در جنوب سوریه، بر اساس دستور عفو سربازان فراری از ارتش از سوی بشار اسد، به صفوف ارتش بازگشتند. رئیس‌جمهور سوریه در تاریخ نهم اکتبر سال میلادی گذشته فرمان عفو سربازان فراری از ارتش را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدت این عفو تا نهم فوریه 2019 اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید:

افشای هدف سفر جانشین وزیر دفاع آمریکا به بغداد جزئیات حملات خمپاره ای رژیم صهیونیستی به استان قنیطره سوریه + نقشه میدانی

به گزارش پایگاه خبری عنب بلدی، این افراد که تا پیش از این در گروههای مخالف دولت سوریه عضو شده بودند، با بیش از 10 دستگاه اتوبوس به مراکز آموزشی و نظامی ارتش سوریه انتقال داده شدند. 

نیروهای ارتش سوریه در ماه جولای سال گذشته توانستند در توافق با گروههای مسلح حاضر در استان‌های درعا و قنیطره، کنترل این دو استان را به دست بگیرند و از آن تاریخ صدها نفر به ارتش سوریه پیوسته‌اند.

به نوشته پایگاه خبری عنب بلدی که همسو با معارضان سوریه است، در دو هفته گذشته بیش از 800 نفر به صفوف ارتش سوریه پیوسته‌اند. البته شبکه «سما» تعداد این افراد را بیش از این‌ها ذکر کرده و گزارش داده است که فقط در عرض یک هفته گذشته نزدیک به 3000 نفر از فراریان از ارتش به یگان‌های خود بازگشته‌اند.

در هفته‌های گذشته با نزدیک شدن به موعد پایان مهلت عفو عمومی صادر شده، تعداد افرادی که خواهان بازگشت به ارتش شده‌اند افزایش یافته بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا جشنواره فجر ارتش سوریه بشار اسد سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد

در آیین گرامی داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس، شال و بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش اعطا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، در آیین گرامی‌داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس و با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان محسن حیدریان رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای ارتش، شال و بازوبند پهلوانی به امیر دریادار فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعطا شد.

در این مراسم همچنین، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان و سرهنگ خلبان اردشیر مقدم جانشین فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی نیز شال و بازوبند پهلوانی دریافت کردند.

امیر خلبان محسن حیدریان فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی در این مراسم، از شهدا به عنوان پهلوانان واقعی این آب و خاک یاد کرد که امروز کشور در سایه امنیت حاصل از رشادت و خون مطهر آنان بستری برای آرامش مردم است.

وی همچنین از همه رزمندگان غیور سپاه و ارتش و نیروی انتظامی نیز به عنوان دلاورانی یاد کرد که با مجاهدت و تأسی به شهدا، همواره دشمن را ناکام گذارده و امنیت ایران را تضمین کرده اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است