Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@23:29:24 GMT

خیانتی بالاتر از نادیده گرفتن ظرفیت های ملی نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۰۶۱۷

خیانتی بالاتر از نادیده گرفتن ظرفیت های ملی نیست

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز سه شنبه در همایش نخستین رویداد معدنی در جنوب شرق کشور که در سرسرای اتاق بازرگانی شهر زاهدان برگزار شد اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از مناطق مهم و مستعد از ظرفیت های مختلف کشور است که تا کنون آنگونه که باید این ظرفیت ها و توانمندیها شکوفا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه زاهدان با بیان اینکه ظرفیت های بسیاری در کشور وجود دارد اما در کنار آن ضعف هایی نیز است بیان کرد: یکی از این ضعف ها اقتصاد مبتنی بر نفت و دیگری ترویج نشدن فرهنگ صرفه جویی در کشور است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری این استان را کمربند فلزی کشور دانست و افزود: در این منطقه کانسارهای فلزی و غیر فلزی بسیاری وجود دارد که با توجه به همجواری با کشور های پاکستان و افغانستان و آب های آزاد دنیا می تواند فرصتی مناسب در بهره مندی بیشتر از این پتانسیل ها و فرآوری و صادرات محصولات آنها باشد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان با تاکید بر اینکه باید به حوزه معدن و فرآوری های معدنی توجه بیشتری شود تصریح کرد: فرآوری محصولات معدنی و جلوگیری از خام فروشی یکی از راه هایی است که در حوزه اشتغال می تواند تاثیر گذار باشد.
آیت الله سلیمانی به سایر ظرفیت های سیستان و بلوچستان از جمله گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: مناطق بکر و دست نخورده بسیاری در این استان وجود دارد که سواحل زیبای چابهار و کنارک از جمله آنهاست و در صورت توجه بیشتری در زمینه تامین زیرساخت ها و سرمایه گذاری های بخش خصوصی می تواند صنعت گردشگری را متحول و زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: 370 میلیارد تومان تاکنون در بخش معدن سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری شده است.
باقر کرد ادامه داد: هفت هزار و 200 شغل در حوزه معدن ایجاد شده که با توجه به میزان سرمایه گذاری این حوزه اکنون ارزان ترین تولید شغل را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: 63 درصد معادن سیستان و بلوچستان در حوزه مصالح ساختمانی و 37 درصد دیگر مربوط به سایر بخش های معدنی است که نیاز به تامل بیشتر دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان با اشاره به نقش حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از ارکان مهم در حوزه توسعه سرزمینی خاطر نشان کرد: در سالجاری تفاهم نامه ای با اتاق بازرگانی و راه آهن امضا شد که این تفاهم نامه می تواند نقش مهمی در حوزه معدن داشته باشد.
وی با بیان اینکه در آینده نزدیک 720 کیلومتر ریل راه آهن بم، چابهار، زاهدان تکمیل می شود بیان کرد: این امر باعث شتاب حمل و نقل در حوزه معادن می شود که با توجه به ارزان بودن و سهولت کار بسیار مهم است.
دکتر کرد با اشاره به حوزه امنیت استان به عنوان شاخصه مهم سرمایه گذاری گفت: امنیت سیستان و بلوچستان نرم افزاری و متکی بر خود مردم است.
معاون حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: سیستان و بلوچستان گنجینه ای رنگارنگ و بهشت معدنی ایران است.
حافظ اسماعیل ملازهی افزود: با توجه به اینکه قریب به 50 درصد معادن کشور در سیستان وبلوچستان وجود دارد نیاز است به این حوزه توجه بیشتری شود.
وی تصریح کرد: توجه به زیر ساخت ها در حوزه معدن یکی از مهمترین مسائلی است که باعث پیشرفت این حوزه می شود اما متاسفانه تا کنون در این باره کار موثری صورت نگرفته است.
معاون حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان خاطر نشان کرد: امنیت در سیستان و بلوچستان با تلاش نیروهای امنیتی انتظامی و همکاری خوب علما، معتمدان و ریش سفیدان طوایف و قشرهای مختلف مردم بخوبی برقرار است اما احساس ناامنی در میان برخی مردم هنوز وجود دارد که باید این احساس کاملا از بین برود.
9914 **6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آب های آزاد اشتغال گردشگری مجلس خبرگان رهبری نماینده مقام معظم رهبری جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه بین المللی صادراتی اکسپو فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است وغرفه سیستان و بلوچستان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز می‌کند که البته در این سه محور اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است..

 شهرکی افزود: نمایشگاه بین المللی اکسپو از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این نمایشگاه هر یک از استان‌ها غرفه‌هایی برپا کردند که توانمندی‌های اقتصادی هر منطقه را نشان می‌دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار  با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بخش معدن بیش از هفت کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در حال احداث است.
شهرکی با اشاره به اهمیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اذعان کرد: امیدواریم با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بتوانیم ظرفیت‌های موجود در استان را به خوبی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

 

دیگر خبرها

  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت