Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@23:38:34 GMT

دزدیده شدن 800 میلیون تومان کادوی عروسی

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۰۸۵۴

دزدیده شدن 800 میلیون تومان کادوی عروسی

زوج جوان وقتی از سفر ۲ روزه به‌خانه برمی‌گشتند تصور نمی‌کردند دزدان حرفه‌ای تمام سرمایه زندگیشان را برده باشند.

به گزارش صدای ایران از ایرنا، صبح شنبه ۲۰ بهمن گزارش سرقت ۸۰۰ میلیون تومان پول و طلا از آپارتمانی در بلوار لاله جنت آباد به کلانتری ۱۳۸ اعلام شد.
با حضور مأموران در محل مشخص شد سارق برای ورود به این آپارتمان که در طبقه دوم ساختمانی ۴ طبقه و دو واحدی قرار داشت، قفل در بالکن را شکسته و وارد خانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مأموران در نخستین بررسی‌ها این فرضیه را مطرح کردند که سارق با اطمینان از خالی بودن خانه وارد حیاط شده و پس از بالا رفتن از نرده‌های طبقه اول وارد بالکن آن‌ها شده است. پرونده در دادسرا تشکیل شد و شناسایی سارق در دستور کار مأموران قرار گرفت.

عروس جوان که هنوز از سرقت هدایای چند صد میلیونی ازدواجش شوکه بود، گفت: «ما صبح پنجشنبه برای سفری دو روزه خانه را ترک کردیم. من همه در‌ها را قفل کرده بودم و حتی در آکاردئونی را هم کشیده بودم. چراغ آشپزخانه و پذیرایی را روشن گذاشتم.

با رعایت همه این نکات به سفر رفتیم. وقتی صبح شنبه برگشتیم، همه چیز عادی به نظر می‌رسید. نه کسی صدای مشکوکی شنیده بود و نه قفل در‌ها باز شده بود، اما وقتی خواستیم وارد خانه شویم متوجه شدیم مبل سه نفره پشت در است. با سختی وارد خانه شدیم. پذیرایی و اتاق خواب‌ها به هم ریخته بود و بیش از ۸۰۰ میلیون تومان طلا، پول و سکه که هدایای عروسی‌مان بود، سرقت شده بود. در بالکن باز بود و قفل آن شکسته شده بود.

به کلانتری زنگ زدیم و مأموران آمدند، اما در مدتی که داشتیم شکایت را پیگیری می‌کردیم، فهمیدم چندی قبل واحد دیگری در ساختمان و چند خانه دیگر در محل نیز هم همین‌طور سرقت شده و سارق یا سارقان پول و طلا برده بودند.»
تحقیقات پلیسی برای شناسایی دزدان از سوی پلیس ادامه دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دزدی هدیه عروسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا از دستگیری بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر آنان در سراسر کشور خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدرضا اکبری با اشاره به اجرای مرحله اول طرح سراسری مبارزه با سارقان مغازه در کشور گفت:‌در جریان این طرح بیش از ۱۵۰ سارق و مالخر از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر و بیش از ۱۵۰ فقره سرقت نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های مغازه در مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها اتفاق می‌افتد، گفت:  معمولا این سرقت‌ها از سوی سارقان حرفه‌ای صورت می‌گیرد. در همین راستا نیز ما اولین مرحله از طرح مبارزه با سارقان مغازه در استان های سراسر کشور را به مدت سه روز متوالی در هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری اجرا کردیم.

اکبری با بیان اینکه از حدود ۱۵۰ سارق و مالخر دستگیر شده، ۳۱ نفر مالخر و ۱۲۱ نفر نیز سارق بودند، گفت:  سرقت از مغازه به جهت داشتن برخی ویژگی ها و وجود اموال باارزش و گران قیمت و سهولت در سرقت نسبت به دیگر سرقت های مشابه همواره در کانون توجه سارقان است.  از جمله تاثیرگذارترین عوامل در گرایش و رویکرد به سرقت مغازه؛ کم توجهی مالباختگان به نکات ایمنی مانند نصب دزدگیر و آژیر خطر، وجود نقص در درها و قفل در ها، پایین بودن ضریب ایمنی، وجود خلاء های قانونی در برخورد با سرقت ، پایین بودن هزینه ارتکاب جرم و ... است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه افزایش ضریب ایمنی مغازه در کاهش وقوع سرقت ارتباط مستقیمی دارد، به صاحبان مغازه‌ها توصیه کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب مانند دوربین های مداربسته، دستگاهای هشدار دهنده و ... می تواند سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقتی تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • دستگیری ۷۹۸ سارق در اسلامشهر
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در نظرآباد
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • دستگیری سارق طلا از بانوان کهنسال در فلاورجان
  • شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد
  • بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • حرف‌های سریع‌ترین سارق خودرو ایران