Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:30:28 GMT

انتقاد شریعتمداری از نبود سازمان ویژه زنان

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۱۰۴۱

انتقاد شریعتمداری از نبود سازمان ویژه زنان

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان اینکه تصور می‌کنم به دلیل نداشتن سازمان مستقل برای امور زنان و خانواده دچار ضعف‌هایی هستیم تاکید کرد: این ضعف‌ها را از طریق تشکیل جلسات هماهنگی نمی‌توانیم حل و فصل کنیم و این مشکل ساختاری است که باید به آن توجه شود.

به گزارش ایسنا، شریعتمداری در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با بیان اینکه از مردم شریف کشور به خاطر حضور پرشور و ارزشمندشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه که در اکثر نقاط کشور با برف و باران نیز همراه بود اما همچنان از اولین ساعات اولیه روز در راهپیمایی حاضر شدند، تشکر می‌کنم گفت: حضور بانوان در این راهپیمایی چشمگیر بود و کودکان و نوجوانانی که آنها را همراهی می‌کردند نیز باعث شد شکوه جدیدی آفریده شود که دشمن را از خواب و خیال در آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر مایه افتخار کشور است و مسئولیت ما را در حل مشکلات بیش از پیش سنگین می‌کند.


وی ادامه داد: در چهلمین سالگرد انقلاب در جلسه‌ای با موضوعات مربوط به زنان جامعه کشور و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار هستیم. وزارت کار افتخار دارد در این بخش در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و حوزه آسیب‌های اجتماعی در خدمت معاونت امور زنان خانواده ریاست جمهوری باشد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: این موضوع باید مورد توجه مسئولان در حوزه‌های مختلف قرار بگیرد و حداقل ما به صورت مجازی مکلفیم در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این موضوع را دنبال کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه اگر موضوعات مربوط به زنان و خانواده در قالب تصویب یک قانون مدون پیگیری شود بسیار خوب است اظهار کرد: همچنین اگر کارگروه‌هایی برای پیگیری‌های فعالیت مختلف زنان تشکیل و مشارکت‌هایی انجام شود نیز اقدام بسیار خوبی است. از طرفی تقسیم کار ملی برای حل مشکلات زنان نیز اقدام بسیار خوبی بوده اما تصور می‌کنم به دلیل نداشتن سازمان مستقل برای امور زنان و خانواده دچار ضعف‌هایی هستیم که این ضعف‌ها را از طریق تشکیل جلسات هماهنگی نمی‌توانیم حل و فصل کنیم و این مشکل ساختاری است که باید به آن توجه شود.


ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنان محمد شريعتمداري معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند