Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: امسال ۴۳۷ مورد تذکر عدم رعایت استاندارد به واحدهای تولیدی ابلاغ شده که ۵۰ مورد اعلام جرم شده است. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، منصور جلایر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که مسیر حرکت، توسعه، رفاه، ایمنی و سلامت جامعه با استاندارد مرتبط است اظهار داشت: زمانی که به حوزه‌های تخصصی، اجتماعی، فرهنگی و حوزه‌هایی که در چهارچوب سازمانی وارد می‌شویم به منظور شفاف سازی موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: اداره استاندارد در سال 1304 در قالب اوزان عمومی مقیاس، ایجاد شده است و تا کنون مثل سایر دستگاه‌های اجرایی با تحولات شگرف مواجه شده است. سال 96 قوانین جدید استاندارد با 60 ماده تدوین و تصویب شده است و ابلاغ‌های قانونی در قالب اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است و تدوین استانداردهای ملی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب در حوزه استاندارد است.

مدیر کل استاندار آذربایجان غربی گفت: 2220 استاندارد ملی در اوایل انقلاب داشتیم ولی اکنون 32 هزار و 800 استاندارد ملی تدوین شده و در سطح آذربایجان غربی 150 استاندارد ملی تدوین شده است. یک هزار و 172 فرآورده استان دارای استاندارد اجباری است که از نظر استاندارد، آنها را کنترل می‌کنیم.

وی با بیان این که قبل از انقلاب اسلامی 300 پروانه در کشور صادر شده بود افزود: هم اکنون این تعداد به 28 هزار و 177 پروانه در کشور رسیده که از این تعداد 1162 فقره پروانه در استان صادر شده است و در بحث کنترل کیفی، قبل از انقلاب عملکردی نداشتیم که هم اکنون 22 هزار و 400 نفر در بخش کنترل کیفی کشور فعالیت دارد که از این تعداد 634 نفر در استان مسئول کنترل کیفی است.

وسایل گرمایشی 18000 کلاس درس خراسان‌رضوی استانداردسازی شد65 عنوان استاندارد ملی در استان گلستان بازنگری و تصویب شد139 پروانه استاندارد در همدان ابطال یا تعلیق شد

جلایر تاکید کرد: در بحث برون سپاری، قبل از انقلاب آزمایشگاه بخش خصوصی نداشتیم ولی هم اکنون 3 هزار و 302 آزمایشگاه تخصصی در کشور ایجاد شده که از این تعداد 97 آزمایشگاه تخصصی در استان فعالیت دارد و 22 هزار و 931 واحد تولیدی کشور تحت پوشش استاندارد اجباری و تشویقی هستند که از این تعداد یک هزار و 322 واحد در استان را زیر پوشش داریم.

وی با بیان این که لوازم بازی استاندارد اجباری را مشمول می‌شوند یادآور شد: از بعد کیفیتی، کالاهایی که به کشورهای دیگر صادر می‌شود، اگر کشور خریدار آن را استفاده کرده و راضی باشد، یعنی کالاها بر مبنای استاندارد جهانی تولید شده‌اند.

انتهای پیام/ ع

R41361/P/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است

ایسنا/کرمان استاندار کرمان دلیل موفقیت هر مجموعه تولیدی را در داشتن کارگران ماهر و پرتلاش دانست و گفت: در شهرستان سیرجان اقدامات توسعه‌ای بسیار خوبی در حال انجام است.

محمدمهدی فداکار ظهر امروز ۱۱ اردیبهشت ماه در آیین تجلیل از کارگران نمونه سیرجان اظهار کرد: هویت انسانی با کار شناخته می‌شود.

وی دلیل موفقیت هر مجموعه تولیدی را در داشتن کارگران ماهر و پرتلاش دانست و بیان کرد: شرکت صنعتی و معدنی گل گهر در همه پروژه‌های توسعه‌ای استان پیش قدم است.

استاندار کرمان در ادامه بیان کرد: امروز تولید مهمترین نیاز کشور است و کاری که کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی انجام می‌دهند کمتر از رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس نیست.

وی با اشاره به تعداد افرادی که در واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان مشغول به کار هستند، تصریح کرد: در شهرستان سیرجان اقدامات توسعه‌ای بسیار خوبی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این آیین گفت: پیشرفت‌ها را باید فریاد بزنیم تا در جنگ روایت‌ها پیروز باشیم لذا برنامه‌ریزی برای بازدید نوجوانان و جوانان از پیشرفت‌های کشور در قالب راهیان پیشرفت داشته باشید. 

وی با اشاره به تعهد اشتغال بیش از ۴۶ هزار نفری استان در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: در سال گذشته ۵۶ هزار و ۷۴۰ نفر در استان کرمان مشغول به کار شدند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم اعلام شد: کلنگ احداث بزرگترین مرکز آموزشی جنوب شرق کشور به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع به زودی در گهرپارک سیرجان به زمین زده خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • موفقیت واحدهای تولیدی در گرو کارگران ماهر و پرتلاش آن است
  • نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری