Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از موضوعات مهم در حوزه استارتاپی بحث سرمایه‌گذاری و تأمین مالی است که استارتاپ‌ها چه در مرحله شروع و چه در مرحله رشد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

علی عمیدی، مدیر سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری کارن‌کراد در گفتگو با ایسنا ضمن معرفی این پلتفرم، به موضوعات سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ‌ها پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره ایده اصلی شکل‌گیری کارن‌کراد گفت: سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری کارن‌کراد با توجه به نیاز استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا به سرمایه‌پذیری شکل گرفت. نکته مهم در این حوزه بحث وجود فرصت‌ها و ایده‌های بسیار خوب استارتاپی در شهرهای مختلف ایران است که با توجه به حضور تهران در محوریت شرکت‌های شتاب‌دهنده، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های دانش‌بنیان و… سعی بر این داشته‌ایم که از فرصت‌های سطوح دیگر کشور هم غافل نشویم و به بلوغ اکوسیستم استارتاپی در دیگر شهرها نیز کمک کنیم. در این راستا فرصت و بستر عادلانه‌ای را برای دسترسی سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر و شناسایی طرح‌های خوب کسب و کاری در شهرهای مختلف ایجاد کرده‌ایم.

وی درباره حوزه‌هایی که کارن‌کراد به سرمایه‌گذاری در آن‌ها کمک می‌کند، گفت: ذهن بیشتر ما با شنیدن واژه استارتاپ به سمت حوزه فناوری اطلاعات می‌رود که البته شناخت اشتباهی نیست. اما با توجه به شرایط و پتانسیل ایران، حوزه‌های دیگری هم مثل انرژی، ورزش، کشاورزی و… هم می‌توانند اثربخش باشند و باید توجه بیشتری از سمت شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و… به آن‌ها شود و مورد حمایت قرار گیرند.

عمیدی درباره نحوه ارتباط صاحبان ایده و پذیرش ایده‌ها گفت: استارتاپ‌ها و کسانی‌که ایده‌های کسب و کاری دارند وارد سایت کارن کراد می‌شوند و بعد از ثبت‌نام اولیه، طرح‌های کسب و کار همراه با طرح‌های مالیشان را به ما می‌دهند. تیم ما این طرح‌ها را بررسی و از آن‌ها یک گزارش ارزیابی استخراج می‌کنند. این گزارش‌ها وارد کمیته ارزیابی شامل افراد کلیدی این حوزه می‌شوند و برای سرمایه‌گذاری مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند. البته طرح‌هایی هم که موفق به اخذ تأیید در کمیته نشوند، بازخوردهای آن را دریافت می‌کنند و می‌توانند بعد از اصلاح طرحشان مجدداً به ما مراجعه کنند.

وی ادامه داد در این سامانه تا الان نزدیک به ۱۲۰۰ کارآفرین و ۶۳۰ سرمایه‌گذار ثبت‌نام کرده‌اند. حدود ۲۷۰ طرح در سامانه ثبت شده که از این تعداد حدود ۲۰۰ طرح از فیلترهای فنی و تکنیکال، حقوقی، مالی و کسب و کاری ما عبور کرده‌اند و توانسته‌ایم در مدت یکسال نزدیک به ۵۳ سرمایه‌پذیر را به سرمایه‌گذار وصل کنیم. ضمناً امیدوار هستیم با توجه به تفاهم‌نامه ما و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر معرفی کارن کراد به عنوان اولین کارگزاری رسمی معاونت علمی و فناوری در بحث تأمین مالی و سرمایه‌گذاری، این ارقام رشد چشم‌گیری در سال آینده داشته باشند.

مدیرعامل کارن‌کراد درباره پلتفرم تأمین مالی جمعی و روش کارکرد آن توضیح داد: یکی از ابزارهایی که در سامانه کارن‌کراد ایجاد کرده‌ایم و به دنبال توسعه آن در ایران هستیم بحث کرادفاندینگ یا تأمین مالی جمعی است. در این مدل از سرمایه‌گذاری هر فردی می‌تواند طبق روش‌های موجود مثل مشارکت در سهام در استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق سرمایه‌گذاری کند. در واقع تأمین مالی جمعی به عنوان یک ابزار قدرتمند در سرمایه‌گذاری موفق به ما کمک می‌کند.

وی درباره نیاز متقابل آموزش بین سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذار و اقدام کارن‌کراد برای حل این مساله بیان کرد: این حوزه ریسک زیادی دارد و سرمایه‌گذارانی که قصد ورود به این حوزه را دارند باید شناخت کافی و خوبی از حوزه استارتاپی داشته باشند. ما برای رفع این مساله و ایجاد شناخت به آموزش سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران و ایجاد یک زبان مشترک بین آن‌ها اهمیت زیادی می‌دهیم. به طوری که سرمایه‎‌گذارانی حقیقی و سنتی که قصد ورود به سامانه و سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‎‌ها را دارند تا ۶ ماه مشغول یادگیری و شناخت این حوزه می‌شوند بعد از بدست آوردن شناخت کافی به سرمایه‌گذاری در این حوزه ورود پیدا می‌کنند. آموزش در این حوزه باعث اثربخشی سرمایه‌گذاری را بالا می‌برد و سرمایه‌گذاران باید بدانند که استارتاپ‌ها دیربازده هستند. البته شرکت‌های سرمایه‌گذاری همکار با ما که حدوداً ۳۰۰ شرکت هستند این را بلدند و بقیه که تازه وارد این صنعت می‌شوند، باید آموزش ببینند.

مدیرعامل کارن‌کراد افزود: علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری، صاحبان طرح و کسانی که دانش و تخصص ویژه‌ای در این حوزه دارند می‌توانند به ما رجوع کنند و با ثبت‌نام در سامانه ما تحت عناوین کارآفرین، سرمایه‌گذار و مربی کسب و کار با ما همکاری کنند.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استارتاپ سرمايه گذاري كسب و كار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام

 رضا محمدرحیمی رییس سازمان صمت ایلام در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام بیان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است، اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت