Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان گفت: ساماندهی رودخانه های رشت افزون بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، کیوان محمدی روز سه شنبه در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران رسانه های گروهی استان در رشت افزود: معضل رودخانه های رشت ، مجموعه ای از مشکلاتی همچون پسماند سراوان، فاضلاب صنعتی و بیمارستانی است که این عوامل معضل رودخانه ها و تالاب را بوجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: البته برای احیای تالاب در حال حاضر با برخی سازمان های بین المللی در حال همکاری هستیم.
محمدی در پاسخ به پرسش دیگری درباره راه اهن گفت: پروژه راه آهن رشت - قزوین تمام شده که با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد، اما با وجود اتمام این پروژه ، شرکت مجری دوباره 60 میلیارد تومان اعتبار طلب کرده که در حال تامین اعتبار است.
محمدی با بیان اینکه بودجه عمرانی نسبت به سال قبل افزایش یافته، گفت: اقدامات عمرانی در کشور با همین بودجه برنامه ریزی شده و تداوم خواهد یافت اما این بودجه نمی تواند به توسعه کشور به صورت جهشی کمک کند.
وی خاطر نشان کرد: ما با همین بودجه در زمینه های مختلف همچون نانو، هسته ای و در تامین زیربناهای لازم کشور پیشرفت داریم اما آنچه نیاز داریم تا به ایده آل برسیم و توسعه جهشی داشته باشیم، بیشتر از این مبلغ است.
وی تعداد پروژه های نیمه تمام را در گیلان حدود چهار هزار پروژه عنوان و تصریح کرد: تعدادی از این پروژه ها طی سال های اخیر تکمیل و بهره برداری شده است.
محمدی ادامه داد: یکی از سیاست های دولت جلوگیری از تعریف پروژه های جدید در صورت داشتن پروژه های نیمه تمام بوده که سیاست صحیحی است.
وی در بخش دیگری از برنامه پرسش و پاسخ؛ آزادی را موهبتی دانست که از طریق آن رفاه و عدالت محقق خواهد شد و افزود: آزادی رسانه ها را تا مرز پرهیز از افترا و توهین قبول دارم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان عقب ماندگی های گیلان را فقط منحصر به بودجه ندانست و گفت: برای تحقق خواسته ها بایستی منسجم و هماهنگ بود.
7296/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بودجه گيلان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز کشت نیشکر در استان گفت: همه ساله ۲۹ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت نیشکر می‌رود.

او با بیان اینکه شهرستان‌های صومعه سرا و لنگرود قطب تولید نیشکر در گیلان هستند، افزود: زمان کشت این محصول از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و زمان برداشت آن در آذر ماه هر سال است و فرآوری تا دی ماه ادامه داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین تصریح کرد: نیشکرکاران در زمان کاشت، داشت و برداشت محصول از هیچ‌گونه سم و کودی استفاده نمی‌کنند.

به گفته محمدی، شکر سیاه تولید شده از کیفیت و بازارپسندی مناسبی برخوردار بوده و در قالب محصول سالم عرضه می‌شود.

او همچنین گفت: استان گیلان حدود ۱۸۰ بهره بردار در زمینه کشت محصول نیشکر دارد و روش پخت شکر سیاه به صورت سنتی در کارگاه‌های محلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سال گذشته به ازای هر هکتار ۱۴۰۰ کیلوگرم شکر خشک به ارزش اقتصادی ۹۵ میلیارد ریال تولید شد. 

محمدی تصریح کرد: شکر سیاه، دوشاب و کف شکر از جمله تولیدات نیشکرکاران با استفاده از محصول برداشت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه«غار زینگان» ایلام توسط نجاتگران هلال احمر
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم
  • معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • سفر یک روزه رئيس سازمان زندان های کشور به بشاگرد
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان