Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@21:03:44 GMT

بيماري‌هاي شايع مغز

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۲۴۸۴

بيماري‌هاي شايع مغز

خبرگزاري آريا - متخصص بيماري‌هاي مغز و اعصاب با اشاره به عوامل موثر در ابتلا به بيماري ALS گفت: اين بيماري از ضعف حرکتي از ناحيه دست يا پا آغاز شده و پيش‌رونده است که با تحليل سلول‌هاي حرکتي در مغز و نخاع موجب مشکلات حرکتي شديدمي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از فارس، فرزاد فاتحي در آستانه برگزاري بيست و ششمين کنگره نورولوژي و الکتروفيزيولوژي باليني ايران اظهار داشت: سکته مغزي، ام‌اس، اختلال حرکتي، بيماريهاي عصبي عضلاني يا نوروموسکولار،‌ صرع، اختلال حافظه يا دمانس، سردرد و بيماري‌هاي خواب از جمله محورهاي اين کنگره به شمار مي‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: روز نخست اين کنگره اختصاص به مسائل آموزشي داشته و در روزهاي پس از آن آخرين پيشرفت‌ها و دستاوردهاي علمي در حوزه بيماري‌هاي مغز و اعصاب توسط اساتيد و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت‌وگو قرار مي‌گيرد.
دبير بيست و ششمين کنگره نورولوژي و الکتروفيزيولوژي باليني ايران ادامه داد: کارگاه‌هاي عملي در حاشيه اين گنگره در حوزه‌هاي مختلف همچون گرفتن نوار عصب و عضله و تزريق بوتاکس براي بيماران دچار سکته مغزي و اختلالات حرکتي برگزار مي‌شود و پنلي با حضور صاحبنظران در مورد بيماري‌هاي خاص در حوزه نورولوژي خواهيم داشت.
اين متخصص بيماري‌هاي مغز و اعصاب با اشاره به ارسال بيش از 200 مقاله به دبيرخانه اين کنگره گفت:‌ پس از داوري منتخب اين مقاله ها برخي به صورت سخنراني و برخي به صورت پوستر ارائه مي‌شود.
وي گفت: متخصصين مغز و اعصاب، متخصصين طب فيزيکي، جراح مغز و اعصاب، اعصاب اطفال، روانپزشکان، پزشکان عمومي، متخصصين کودکان و ساير رشته هاي وابسته از جمله گروه‌هاي هدف در اين کنگره خواهند بود و مي‌توانند از دستاوردهاي اين کنگره بهره‌مند شوند.
وي در ادامه با اشاره به اينکه سردرد، سکته مغزي، ام‌اس و پارکينسون از جمله مشکلات شايع بوده که در حوزه مغز و اعصاب بيماران به پزشکان مراجعه مي‌کنند، گفت: يکي از بيماري‌هايي که امروزه بسيار مطرح شده بيماري ALS است که افراد مشهور زيادي در دنيا همچون استفان هاوکينگ به آن گرفتار شده اند. حتي ورزشکاران و فوتباليست‌هاي معروفي در دنيا نيز گرفتار اين مشکل شده‌اند.
دبير بيست و ششمين کنگره نورولوژي و الکتروفيزيولوژي باليني ايران گفت:‌ اين بيماري از ضعف حرکتي از ناحيه دست يا پا يا عضلات بلع و گفتاري آغاز شده و پيش‌رونده است که با تحليل سلول‌هاي حرکتي در مغز و نخاع، عضلات نيز تحليل رفته و معمولاً اين بيماري سبب از دست دادن جان بيمار مي‌شود.
فاتحي گفت: هر چند که علت دقيق بيماري مشخص نيست ولي امروزه برخي تحقيقات نشان مي‌دهد استعمال دخانيات، زندگي در محيط‌هاي صنعتي، و مسموميت با فلزات سنگين مي‌تواند سبب ابتلا به اين بيماري شود و در مواردي ممکن است علل ژنتيکي عامل بيماري باشد. اين بيماري گاهي در تشخيص افتراقي ساير بيماري‌ها مانند تنگي کانال نخاعي يا ديسک‌هاي گردني قرار مي گيرد و در مواردي افتراق اين بيماري‌ها از يکديگر مشکل مي باشد چرا که ممکن است هر دو بيماري يعني ALS و تنگي کانال نخاع همزمان وجود داشته باشند.
وي خاطرنشان کرد: اين بيماري يک بيماري هزينه بر مي باشد و فرد نياز به مراقبت‌هاي ويژه دارد، اين در حالي بوده که ALS جزء بيماري‌هاي خاص نيست و بيمه‌ها حمايت چنداني از مبتلايان نمي‌کنند ولي خوشبختانه اکنون انجمني در جهت حمايت از اين بيماران در حال تشکيل است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، صبح سه شنبه در بازدید از روند احداث ساختمان بیمارستان خیر ساز اعصاب و روان امام رضا (ع) به خبرنگاران گفت: زیرساخت‌های این مرکز درمانی تا پایان خردادماه برقرار خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود تخت‌های بستری اعصاب و روان در استان کرمان گفت: اولین بار است که مجموعه تخصصی اعصاب و روان با ظرفیت بالا در استان کرمان در حال احداث است.

وی افزود: با ورود خیر نیکوکار، تکمیل پروژه‌ای که مدت‌ها بر زمین مانده بود، رونق گرفت و با بهترین مصالح و کیفیت و کوتاه‌ترین زمان در دست اجراست.

استاندار کرمان در مورد مشکل فعلی این پروژه در تأمین زیرساخت‌ها و راه دسترسی گفت: راه دسترسی به بیمارستان توسط شهرداری آماده شده و برق نیز تا قبل از آماده‌سازی بیمارستان حتماً برقرار خواهد شد.

فداکار، ادامه داد: آب پروژه با اصلاحاتی که صورت گرفته طی یک ماه آینده وصل می‌شود و گاز و مخابرات نیز در فرآیند اجرایی هستند.

گفتنی است، بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی اعصاب و روان امام رضا (ع) در زمینی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع در محدوده بیمارستان افضلی‌پور کرمان در دست احداث است.

کد خبر 6099438

دیگر خبرها

  • درد زیر بغل نشانه چیست؟
  • این بیماری شایع‌ترین بیماری بشر است
  • پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری بشر/ به طور میانگین هر کودک ۱۲ ساله ایرانی ۲ دندان پوسیده دارد
  • ۴۵ درصد جمعیت جهان از پوسیدگی دندان رنج می‌برند / پوسیدگی دندان؛ شایع‌ترین بیماری بشر
  • سیدحسین و حرکتی فراتر از سیو و شیرجه! (عکس)
  • پذیرایی بد: فرانسوی‌ها روی اعصاب دورتموندی‌ها (عکس)
  • اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • ۲۴ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از سکته‌های مغزی، مربوط به آلودگی هوا است
  • زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید