Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@20:23:58 GMT

سرقت مسلحانه میلیاردی از خانه لوکس

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۲۶۱۷

مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس موفق به بازداشت سارق مسلحی شدند که از یک خانه لوکس در بلوار دریا سرقت کرده بود. آفتاب‌‌نیوز : ظهر 17 بهمن 97 مأموران کلانتری 134 شهرک قدس در جریان یک فقره سرقت مسلحانه در یک آپارتمان لوکس در بلوار دریا قرار گرفته و به سرعت در محل حادثه حاضر شدند.
زن میانسالی در محل سرقت در اظهاراتش به مأموران گفت: در خانه تنها بودم که حدود ساعت 12 ظهر مردی زنگ خانه را به صدا درآورد و مدعی شد که مأمور یکی از ارگانهای نظامی است و به بهانه وجود نگهداری اسلحه داخل منزل، قصد تفتیش خانه را دارد که من به فرض اینکه وی مأمور است، در خانه را به روی او باز کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مرد پس از ورود به منزل، تمام نقاط خانه را جست‌وجو کرد اما چیزی گیرش نیامد تا اینکه با زور و تهدید سلاح از من خواست کلید گاوصندوق را به او بدهم؛ من نیز بسیار ترسیده بودم و کلید گاوصندوق را به آن مرد دادم، او نیز پس از بستن دست و پاهایم، تمام اموال، وجوه نقد، طلاجات و اسناد داخل منزل را برداشت و پس از حدود 2 ساعت فرار کرد.
شوهر این زن نیز در اظهاراتش به کارآگاهان مدعی شد که ارزش وجوه نقد و جواهرات دزدیده شده بیش از 15 میلیارد تومان است.
پس از ثبت این شکایت، تیمی از مأموران کلانتری 134 شهرک قدس برای شناسایی و بازداشت سارق دست به کار شده و در تحقیقات فنی و پلیسی مخفیگاه وی را در شرق تهران شناسایی کرده و متهم را کمتر از 24 ساعت از وقوع سرقت بازداشت کردند؛ همچنین از مخفیگاه سارق سه قبضه سلاح کمری، یک عدد گاز اشک‌آور، شوکر و لوازم مسروقه کشف و ضبط شد.
این سارق پس از انتقال به کلانتری به مأموران گفت: اوایل امسال شاکی، ملکی را در شمال کشور با تبانی با بنگاه‌دارها به قیمت 740 میلیون تومان از من خرید، در صورتیکه ارزش ملک یک میلیارد و 750 میلیون تومان بود، من در زمان معامله، شمال نبودم که درباره ارزش ملک تحقیق کنم و قرارداد در تهران ثبت شد و لذا پس از مدتی متوجه کلاهبرداری آنها شدم اما دستم به جایی نرسید و زمانیکه به وی مراجعه کردم گفت هر کاری می‌توانی بکن و پول اضافه‌تری به من نداد.
وی افزود: من نیز تصمیم گرفتم تلافی کنم, تمام ماجرا از زمان اجرای نقشه تا اجرای آن در مدت دو تا سه روز انجام شد، اسلحه‌های استفاده شده در زمان سرقت، در گذشته خریداری شد، شوکر و گاز اشک‌آور را نیز به خاطر اینکه مورد سرقت قرار گرفته بودم، تهیه کردم و همیشه همراه من بودم، پیش خود می‌‌گفتم با این کار می‌توان مابه‌التفاوت پولم را از او بگیرم.
شاکی این پرونده ظهر امروز در مواجه حضوری با سارق مدعی شد اموال زیادی در حدود 15 میلیارد تومان از وی سرقت شده اما سارق عنوان داشت که تمام اموال سرقتی، همان مقدار اموالی بوده که از وی کشف و ضبط شده است.
اظهارات سارق درحالی عنوان شد که وی در ابتدا مدعی بود، به غیر از اسناد، اموال دیگری سرقت نکرده که مأموران در خلال بازجویی‌های بعدی متوجه سرقت سکه‌ها نیز شدند.
در نهایت متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفت و تحقیقات بیشتر درباره این پرونده ادامه دارد.
تسنیم 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرقت مسلحانه لوکس شهرک قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پابند الکترونیک سارق را حین سرقت به دام انداخت

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای با موتورسیکلت سرقتی در رصد و پایش با استفاده از پابند الکترونیکی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ علی قاسم‌پور؛ رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: روز گذشته مأموران کلانتری 114 غیاثی در طرح پایش الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار حرفه‌ای متوجه حضور یکی از سارقان در ساعت 3:00 بامداد در خیابان "طیب" تهران شدند و با توجه به احتمال حضور این متهم در این ساعت جهت سرقت بلافاصله گشت انتظامی به محل حضور سارق اعزام شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه مأموران متهم را در حین سرقت از مغازه مشاهده کردند، ادامه داد: سارق به‌همراه همدست خود که یک خانم بود اقدام به سرقت کردند و قصد فرار داشتند که با حضور به‌موقع پلیس موفق نشدند و این سارق با مشاهده مأموران با سلاح سرد به‌سمت آن‌ها حمله‌ور شد که با آمادگی هرچه تمام‌تر پلیس مواجه, زمینگیر و دستگیر شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از متهمان 4 عدد گوشی موبایل سرقتی, یک عدد لپ‌تاپ, دوربین مداربسته و دستگاه DVR که از مغازه به‌سرقت برده بود کشف شد و با استعلام موتورسیکلت متهم مشخص شد موتورسیکلت سرقتی است و روز قبل از حوزه کلانتری 110 شهدا به‌سرقت رفته است.

سارقی با پابند الکترونیکی حین دزدی دستگیر شد

سرهنگ قاسم‌پور بیان کرد: این سارق حرفه‌ای که سوابق متعدد سرقت داشته است، یک ماه قبل توسط پلیس آگاهی تهران احضار شد و پابند الکترونیکی برای وی نصب شد و باتوجه به پایش الکترونیکی این مجرم و قابلیت‌های این پابند که در لحظه مسیر گراف حرکتی فرد را رصد و شناسایی و حتی در صورت کم بودن شارژ دستگاه اعلام آلارم می‌کند این فرد رصد و در حین سرقت با موتورسیکلت سرقتی دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه سارقانی که با پابند الکترونیکی دستگیر می‌شوند غیر از محکومیتی که اجرا می‌شود به میزان پایش آن‌ها هم اضافه می‌شود، ادامه داد: 3 نفر از شکات شناسایی شدند و هر دو متهم جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

وی در پایان به این مجرمان هشدار داد: پلیس با مهارت، درایت، هوشیاری و تجهیزات فنی که در اختیار دارد تمام سارقان حرفه‌ای سابقه‌دار را پایش و کنترل می‌کند و در صورت ارتکاب جرمی بلافاصله آن‌ها را در حین ارتکاب دستگیر و با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳۷۳ سارق در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی البرز
  • دستگیری خریدار اموال مسروقه و کشف ۴۵ فقره سرقت در کاشمر
  • پابند الکترونیک سارق را حین سرقت به دام انداخت
  • دستگیری سارقان ۲۲ دستگاه موتورسیکلت در تاکستان
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت با ۲۲ فقره سرقت در قزوین
  • کشف ۲۷ فقره سرقت در سنندج
  • کشف ۱۳۰ میلیاردی دستگاه‌های آزمایشگاهی قاچاق
  • سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه به دام افتاد