Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@22:41:25 GMT

جاماندگان بسته حمایتی این خبر را بخوانند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۳۴۷۲

معاون وزیر رفاه گفت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در سامانه های اعلام شده متقاضی دریافت بسته حمایتی بودند که به یک میلیون نفر آنها سبد تعلق خواهد گرفت.

احمد میدری در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان بسته حمایتی گفت: افرادی که کد ملی خود را از طریق دو شماره ای که قبلا اعلام شده بود پیامک کردند از روز یکشنبه پیامکی به آنها ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر کد ملی ارسال کرده بودند و تقاضای بسته حمایتی دولت را داشتند که مشخص شد ۹۱۰ هزار نفر آنها یکی از اعضای خانواده اشان بسته حمایتی دریافت کرده بودکه عملا بر اساس قانون به هر خانواده فقط یک بسته تعلق می گیرد.

وی گفت: از متقاضیان درخواست می کنیم مراجعه حضوری به وزارت رفاه و یا سازمان هدفمندی یارانه ها نداشته باشند چرا که باعث مختل شدن وزارتخانه می‌شوند.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به یک میلیون نفر از افرادی که متقاضی بسته حمایتی بوده و کد ملی ارسال کرده بودند با تامین اعتبار، سبد حمایتی به آنها پرداخت خواهد شد.

به تمامی یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر پیامک ارسال می‌شود اما یک میلیون نفر آنها مشمول دریافت سبد حمایتی هستند. پس از ارسال پیامک به جاماندگان به آنها اعلام می‌شود که مراحل بعدی ثبت نام چگونه است و امیداریم قبل از پایان سال به جاماندگان بسته حمایتی پرداخت شود.

میدری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ میلیون نفر بسته حمایتی را دریافت کرده اند، افزود: اعتباری حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بسته حمایتی آنها تخصیص داده شد و امیدواریم قبل از سال جدید یک مرحله دیگر به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شود.

وی گفت: پیامک هایی که به متقاضیان ارسال می‌شود فقط با شماره های ۱۴۲۰ و ۱۴۲ خواهد بود.

مدیری خاطرنشان کرد: همچنین ۲۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت نیز واجد شرایط هستند اما سبد حمایتی را دریافت نکرده اند که آنها نیز جزو مشمولان هستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پیامک کار و رفاه اجتماعی دولت قانون خانواده وزارت رفاه هدفمندی یارانه وزارتخانه کار و رفاه بهزیستی کمیته امداد پیامک دولت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه هدفمندی یارانه ها بسته حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه‌ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهاد‌های حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیاز‌های اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه ۷۵۸.۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۷۹ درصد از کل مصارف یعنی ۵۹۹.۶ هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار ۴۸۵ هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا