Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- یک روز مانده به برگزاری کنفرانس ضدایرانی ورشو که بسیار نازلتر از سطحی که آمریکا برای آن برنامه ریزی کرده بود از آن استقبال شده، در ادامه تلاش های واشنگتن برای حفظ آبرو، کاردار سفارت آمریکا در قاهره گفت: این کنفرانس ضدایرانی نیست.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، در حالی که تنها یک روز به آغاز کنفرانس ضدایرانی آمریکا در ورشو پایتخت لهستان مانده و هنوز تکلیف حضور بسیاری از کشورها در این کنفرانس مشخص نیست، تلاش واشنگتن برای جلب اعتماد کشورها همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«تام گلدبرگر» کاردار سفارت آمریکا در قاهره در همین راستا به توجیه ضدایرانی و ضدفلسطینی نبودن این نشست برای جلب توجه دیگر کشورها پرداخت.
وی در پیامی توئیتری نوشت که 1) نشست ورشو درباره صلح و امنیت در منطقه است و 2) مجموعه کاملی از مسائل منطقه روی میز است: این نشست ضدایرانی نیست.
گلدبرگر افزود که 3) فلسطینی ها دعوت شده اندو 4) آمریکا در ورشو هیچ طرحی را اعلام نخواهد کرد. ما می خواهیم (نظرات کشورها درباره) منطقه را بشنویم.
نشست ورشو چهارشنبه و پنجشنبه در پایتخت لهستان برگزار می شود و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که ماه گذشته برگزاری آن را در قاهره پایتخت مصر اعلام کرد، دیروز تور اروپایی خود را از مجارستان آغاز کرده و پس از آن به جمهوری اسلواکی و لهستان می رود.
پمپئو در ابتدا گفته بود این نشست برای بررسی فعالیت های منطقه ای ایران برگزار می شود اما وقتی با واکنش کشورهای مختلف به ویژه اروپا روبه رو شد، موضوع آن را به مسائل خاورمیانه تغییر داد.
همچنین مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا به همراه جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ در این نشست حضور خواهند داشت.
گزارش رسانه ها حاکی است که کوشنر در این نشست طرح آمریکا را برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینیان عرضه خواهد کرد، هر چند بعید است جزییات آن را اعلام کند.
برگزاری نشست ورشو با اعتراض ایران روبه رو شده و بعید به نظر می رسد که از کشورهای مهم اروپایی هیاتی بلندپایه در آن حضور یابد.
روزنامه اماراتی نشنال روز سه شنبه در مطلبی به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی در سازمان ملل که نام آن را ذکر نکرد،نوشت : مقامات سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس مخالف برگزاری نشست ورشو هستند.
روسیه نیز شرکت نخواهد داشت و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده که در این نشست غایب خواهد بود.
در این نشست فقط مقام های برخی شیخ نشین های متحد آمریکا در حاشیه خلیج فارس و در صدر آنها عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حضور می یابند.
شبد**9416**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نشست ورشو آمريكا سفارت آمريكا در قاهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، ظهر امروز به وقت محلی در دیدار «مریم نواز شریف» سروزیر ایالت پنجاب، با بیان اینکه روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روندی رو به رشد و ارتقا داشته است، اراده سران دو کشور برای گسترش همکاری‌ها را باعث بی‌اثر شدن تلاش‌های برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد عنوان کرد.

رئیس جمهور تبادل ظرفیت‌های متنوع متقابل را زمینه تأمین منافع دو ملت و افزایش قدرت دو کشور دانست و با بیان اینکه مانعی بر سر راه گسترش روابط فیمابین نیست، گفت: هدف از سفر بنده به لاهور ادای احترام به مرحوم اقبال لاهوری و تقویت روابط فرهنگی دو کشور است چرا که لاهور نماد فرهنگی پاکستان محسوب می‌شود. ایالت پنجاب و شهر لاهور صرفاً یک منطقه فرهنگی نیست، بلکه به سرعت در حال پیشرفت است و امیدوارم در دوره مدیریت سرکارعالی در این منطقه شاهد شتاب بیشتر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن باشیم.

رئیسی شخصیت مرحوم اقبال لاهوری را در بین ایرانیان شناخته شده و محترم توصیف کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی فرهنگی و فرهنگ‌دوست از مرحوم اقبال لاهوری تحت عنوان ستاره آسمان شرق یاد کرده‌اند. همچنین دلدادگی و علاقه مردم پاکستان به امام رضا (ع) کم‌نظیر و مثال‌زدنی است.

در این دیدار «مریم نواز شریف» نیز با ابراز تشکر و خرسندی از سفر رئیسی به ایالت پنجاب و حضور در مزار مرحوم اقبال لاهوری و نیز حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» این شهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جنوب آسیا که در سال 1864 تأسیس شده است، گفت که تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهد گرفت.

در این دیدار دو طرف با توجه به پیشینه فرهنگی مشترک و توجه به زبان فارسی در پاکستان، برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان توافق کردند و رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در این زمینه، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داد برای تمهید زمینه‌ها و مقدمات این مسئله با مسئولان پاکستانی مربوطه همکاری لازم را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نشریه وب پژوهی فصلنامه شد
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند