Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- یک روز مانده به برگزاری کنفرانس ضدایرانی ورشو که بسیار نازلتر از سطحی که آمریکا برای آن برنامه ریزی کرده بود از آن استقبال شده، در ادامه تلاش های واشنگتن برای حفظ آبرو، کاردار سفارت آمریکا در قاهره گفت: این کنفرانس ضدایرانی نیست.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، در حالی که تنها یک روز به آغاز کنفرانس ضدایرانی آمریکا در ورشو پایتخت لهستان مانده و هنوز تکلیف حضور بسیاری از کشورها در این کنفرانس مشخص نیست، تلاش واشنگتن برای جلب اعتماد کشورها همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«تام گلدبرگر» کاردار سفارت آمریکا در قاهره در همین راستا به توجیه ضدایرانی و ضدفلسطینی نبودن این نشست برای جلب توجه دیگر کشورها پرداخت.
وی در پیامی توئیتری نوشت که 1) نشست ورشو درباره صلح و امنیت در منطقه است و 2) مجموعه کاملی از مسائل منطقه روی میز است: این نشست ضدایرانی نیست.
گلدبرگر افزود که 3) فلسطینی ها دعوت شده اندو 4) آمریکا در ورشو هیچ طرحی را اعلام نخواهد کرد. ما می خواهیم (نظرات کشورها درباره) منطقه را بشنویم.
نشست ورشو چهارشنبه و پنجشنبه در پایتخت لهستان برگزار می شود و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که ماه گذشته برگزاری آن را در قاهره پایتخت مصر اعلام کرد، دیروز تور اروپایی خود را از مجارستان آغاز کرده و پس از آن به جمهوری اسلواکی و لهستان می رود.
پمپئو در ابتدا گفته بود این نشست برای بررسی فعالیت های منطقه ای ایران برگزار می شود اما وقتی با واکنش کشورهای مختلف به ویژه اروپا روبه رو شد، موضوع آن را به مسائل خاورمیانه تغییر داد.
همچنین مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا به همراه جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ در این نشست حضور خواهند داشت.
گزارش رسانه ها حاکی است که کوشنر در این نشست طرح آمریکا را برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینیان عرضه خواهد کرد، هر چند بعید است جزییات آن را اعلام کند.
برگزاری نشست ورشو با اعتراض ایران روبه رو شده و بعید به نظر می رسد که از کشورهای مهم اروپایی هیاتی بلندپایه در آن حضور یابد.
روزنامه اماراتی نشنال روز سه شنبه در مطلبی به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی در سازمان ملل که نام آن را ذکر نکرد،نوشت : مقامات سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس مخالف برگزاری نشست ورشو هستند.
روسیه نیز شرکت نخواهد داشت و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده که در این نشست غایب خواهد بود.
در این نشست فقط مقام های برخی شیخ نشین های متحد آمریکا در حاشیه خلیج فارس و در صدر آنها عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حضور می یابند.
شبد**9416**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نشست ورشو آمريكا سفارت آمريكا در قاهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی برای برگزاری بزرگداشت ۱۲ فروردین و روز قدس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛در این نشست مقرر شد برای گرامی داشت این روز‌ها که به فاصله کمی از هم برگزار می‌شود تدابیری برای تبیین این ایام /حضور پرشور جوانان و نوجوانان و برنامه‌های فرهنگی و هنری جذاب اندیشیده و برنامه ریزی شود.
حجت السلام خلیلی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این نشست با بیان اینکه ملت ایران در بزنگاه‌های مختلف حضور پرشوری از خود نشان دادند گفت: ملت ایران در برهه‌های مختلف  هوشیارانه وفاداری خود را نشان دادند.
وی با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس در ۵۰ نقطه استان برگزار می‌شود گفت: این همایش مردمی در حمایت از مظلومان ساعت ۱۰ صبح در آخرین جمعه ماه رمضان برپا می‌شود

دیگر خبرها

  • بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم
  • طالبان خواستار حمایت چین برای حضور در نشست شانگهای شد
  • رونمایی از پروژه حذف رضا پهلوی / از ائتلاف ضدایرانی جدید اپوزیسیون چه می‌دانید؟ +عکس و فیلم
  • ادامه سریال غیبت‌های نکونام در نشست‌های خبری قسمت «N اُم»/ هاشمی نسب روی حرف خودش هم نماند!
  • برگزاری نشست مدیریت بحران شرکت آب جنوب شرق
  • حضور نظامی آمریکا در سوریه اشغال گرایانه، غیرقانونی و غیر موجه است
  • هم اندیشی برای برگزاری بزرگداشت ۱۲ فروردین و روز قدس
  • گلی به جمال سازمان لیگ فوتبال ایران؛ مربی استقلال برای بی‌قانونی خودش خبرنگاران را تحریم کرد!+ فیلم
  • گلی به جمال سازمان لیگ فوتبال ایران؛ مربی استقلال برای بی قانونی خودش خبرنگاران را تحریم کرد!+ فیلم
  • تلاش رهبران فرانسه، آلمان و لهستان در نشست وایمار برای تمرکز بر اشتراکات در مسئله اوکراین