Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@17:11:45 GMT

مکمل‌هایی که برای زنان باردار ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۳۷۴۸

متخصص تغذیه گفت: مصرف روزانه ۲۵ گرم پروتئین بیشتر برای هر زن باردار ضروری است. اما باید بدانید مصرف زیاده از حد پروتئین برای جنین مضر بوده و منجر به تاخیر رشد جنین و یا حتی تولد نوزاد نارس می شود. آفتاب‌‌نیوز : محمد آذرفر متخصص تغذیه درباره رژیم تغذیه مناسب برای دوران بارداری توضیح داد: مصرف روزانه ۲۵ گرم پروتئین بیشتر برای هر زن بارداری ضروری است اما باید بدانید مصرف زیاده از حد پروتئین برای جنین مضر است و منجر به تاخیر رشد جنین و یا حتی تولد نوزاد نارس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می توانید ازغذاهایی مانند گوشت قرمز بدون چربی، مرغ و ماهی برای تامین این مقدار پروتئین استفاده کنید. علاوه بر پروتئین، همچنین ویتامین گروه B، آهن و مواد معدنی نیز در این مواد غذایی یافت می شود. تخم مرغ، پنیر، غلات و حبوبات نیز می توانند پروتئین لازم برای بدن زنان باردار را تامین کنند.
او افزود: روزانه هر زن باردار باید ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف کند. مادران با سن کمتر از ۳۰ سال باید برای مصرف کلسیم اهمیت بیشتری قائل شوند.
آذرفر با بیان اینکه در این دوران میزان نیاز بدن به آهن دوبرابر می شود افزود: علت این امر دو برابر شدن حجم خون مادر است و علاوه بر این جنین باید در ماه‌های نخست آهن مورد نیاز را ذخیره کند.
او ادامه داد: برای پیشگیری از نقص‌های مادرزادی زنان باردار باید به میزان کافی فولیک دریافت کنند. تخمین زده می‌شود که ۵۰ تا ۷۰ درصد از نقص‌های مادرزادی با تامین فولیک مورد نیاز در دوران بارداری قابل پیشگیری است.
متخصص تغذیه با بیان اینکه برخی دانشمندان معتقدند که مکمل‌های ویتامین باید در دوران بارداری مصرف شود گفت: بسیاری از متخصصان  معتقدند که با یک رژیم غذایی متعادل، تمام نیازهای بدن به ویتامین‌ها رفع شده و نیازی به مصرف مکمل های ویتامین نیست، اما باز هم برای اطمینان بیشتر گاهی مکمل مولتی ویتامین تجویز می‌شود.

فارس 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مکمل غذایی زنان باردار متخصص تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌های کمبود ویتامین K

آفتاب‌‌نیوز :

کمبود این ویتامین در بزرگسالان نادر است، اما ممکن است در افرادی که دارو‌هایی مصرف می‌کنند که با این ویتامین تداخل دارند (نظیر آنتی بیوتیک ها، دارو‌های ضدتشنج مثل فنی توئین و دارو‌هایی که از جذب چربی جلوگیری می‌کنند مثل اورلیستات) و یا شرایطی که فرد دچار سوءجذب باشد (مثل افراد مبتلا به سندرم روده کوتاه، فیبروز سیستیک، بیماری سلیاک یا کولیت اولسراتیو)، رخ دهد.

کمبود ویتامین کا در نوزادان تازه متولد شده نیز ممکن است، مشاهده شود، زیرا این ویتامین از جفت عبور نمی‌کند و شیر مادر حاوی مقدار اندک از این ویتامین است. مقدار محدود پروتئین‌های لخته‌کننده خون در بدو تولد، در صورت عدم مصرف مکمل‌های ویتامین K، خطر خونریزی را در نوزادان افزایش می‌دهد.

شایع‌ترین علائم کمبود این ویتامین عبارت است از:

- طولانی‌تر شدن زمان لازم جهت لخته شدن خون

- خونریزی

- کاهش تراکم استخوانی و یا پوکی استخوان

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود