Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@02:45:24 GMT

اُپل کورسا از 10 تا 160 میلیون در دیوار

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۴۰۹۷

اُپل کورسا از 10 تا 160 میلیون در دیوار

شرکت خودروسازی آلمانی اُپل خودروی جمع و جور کورسا را در سال ۱۹۸۲ میلادی معرفی کرد. این شرکت تصمیم گرفت این مدل را با کد A نام‌گذاری کند. نام قبلی این خودرو (واکس-هال کورسا) بود، در واقع در بریتانیا به این نام شهرت داشت. کاملا مشهود است که این کمپانی مدل کورسا را برای رقابت با فولکس واگن مدل پولو در آن سال‌ها تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدل‌های بعدی با کد B و C عرضه شدند. تولید مدل C نیز در سال ۲۰۰۶ متوقف شد. بعد از این اتفاق نسل چهارم ظهور کرد؛ نسلی که تعداد آن در ایران اندک است و به نسل D شهرت دارد. پس از آن نیز نسل آخر یعنی پنجم، E معرفی شد. شرکت جنرال موتورز شرکت اپل را خرید و به دلیل تحریم، عرضه‌ی این محصول در ایران ممنوع شد. آن تعداد اندک اپل کورساهای ۲۰۱۴ و جدیدتر در ایران هم ماحصل واردات غیرقانونی یا شخصی به کشور است. 

داستان کورسای قدیمی محبوب در ایران

به هر حال زمانی محصولات اپل به ایران وارد می‌شدند؛ این موضوع شامل حال اپل کورسا هم می‌شد. خودروی کورسا نام کمپانی اپل را همراه داشت و ایرانی‌ها اعتماد زیادی به محصولات خودروساز‌های آلمانی داشتند. همین موضوع باعث افزایش فروش و طرفداران این محصول آلمانی در ایران شد. کورساهایی که در دهه‌ی ۷۰ شمسی وارد ایران شدند، در حال حاضر در بازه‌ی قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان معامله می‌شوند. برای مثال در سایت دیوار اپل دست دوم مربوط به سال ۱۳۷۵ با بیمه‌ی یک ساله و کارکرد ۸۲ هزار کیلومتر به قیمت ۱۵ میلیون تومان آگهی شده است. اگر دنبال یک خودروی ارزان برای حمل و نقل درون شهری هستید و به برند اپل هم علاقه دارید، این گزینه‌ها اقتصادی خواهند بود. به شرطی که خودرو از نظر فنی سالم باشد و شما نیز قصد سفر برون شهری با آن را نداشته باشید.

اُپل جدید

می‌توانید در ایران مدل‌های جدیدتر مربوط به سال ۲۰۱۵ را نیز پیدا کنید. کورسای جدید بین ده خودروی پر فروش در اروپا قرار دارد. مصرف سوخت کم (۵.۹ لیتر برای هر صد کیلومتر)، ابعاد کوچک، طراحی زیبا، کیفیت ساخت، ایمنی بالا نسبت به سایر خودروهای هم رده‌ی بازار و ... از دلایل محبوبیت این خودرو هستند. این خودروی جمع و جور و خوش چهره فضای درونی بزرگ‌تر از آنچه به نظر می‌رسد، دارد. وقتی خودرویی به صورت عمده و قانونی وارد کشور نمی‌شود، مسلما خدمات پس از فروش و قطعات یدکی آن نیز کم یاب و گاهی نایاب می‌شوند. البته محصولات شرکت اپل کیفیت قابل توجهی دارند و تا مدت‌ها به جز هزینه‌‌های تعمیرات دوره‌ای،‌ هزینه‌ی دیگری ندارند. حجم صندوق عقب حدود ۲۸۵ لیتر است؛ اما اگر صندلی عقب را بخوابانید این مقدار ۲.۵ برابر می‌شود. واقعیت این است که اپل کورسا خودروی چابکی نیست؛‌ اما نیاز حمل و نقل شهری ایمن و به صرفه رابه طور کامل پوشش می‌دهد. تجربه‌ی رانندگی با این خودرو نشان می‌دهد که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر باید برای ۱۳ ثانیه پدال گاز را بفشارید. قیمت اپل کورسا مدل جدید کارکرده از ۱۴۰ میلیون تومان شروع می‌شود.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)

 فرمانده فراجا خطاب به رؤسای پلیس نسبت به ایجاد مراکز غیرقانونی مبتنی بر زدو بند، به بهانه توقیف خودروی بی‌حجاب ها، هشدار داد.     به گزارش عصر ایران؛ سردار رادان در جمع روسای پلیس که از شبکه خبر پخش شد، گفت: در توقیف خودرو بی حجاب ها وقتی راننده می تواند خودرو را به پارگینگ ببرد چه نیازی به یدکش است که هزینه ای هم متحمل شود. البته در مواردی که فرد مقاومت می کند یدکش باید بیاید و راننده تمام هزینه ها را بدهد.

وی افزود: ولی در توقیف خودروی بی حجاب ها این نباشد که یک عده ای به عنوان خودرو بر و یدک کش و پارکینگ دار باهم ببندند و کلونی نامیمونی ایجاد شود.   کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توقیف ناگهانی و شوک‌کننده خودروها در کوچه و خیابان/ «مجازات کشف حجاب در خودرو جزای نقدی است، نه توقیف اتومبیل» توقیف خودرو به دلیل حجاب / سردرگمی مردم در پارکینگ خودروهای توقیف شده برای بی حجابی چه می‌گذرد؟

دیگر خبرها

  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • دیوار و شیپور بی مسکن می‌شوند؟
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران