Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@19:15:24 GMT

عبدالمهدی: با هرگونه پایگاه خارجی در عراق مخالفم

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۴۳۶۰

عبدالمهدی: با هرگونه پایگاه خارجی در عراق مخالفم

خبرگزاری فارس: «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق و «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در بغداد با یکدیگر دیدار و درباره حضور نیرو‌های آمریکایی و مبارزه با داعش و تحولات منطقه گفتگو کردند.

دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای ابراز داشت: عبدالمهدی به شاناهان گفت که بغداد هیچ پایگاه خارجی را در عراق نمی‌پذیرد، در تصمیمات خود مستقل عمل می‌کند و تحت تاثیر هیچ طرفی قرار نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش السومریه نیوز، عبدالمهدی در این دیدار «بر داشتن روابط با آمریکا در مبارزه با تروریسم و داعش و محدود کردن آن به توافقات اساسی مانند مبارزه با تروریسم و آموزش نیرو‌های عراقی و نه هیچ چیزی دیگری» تاکید و «ایجاد هرگونه پایگاه خارجی در خاک عراق» را رد کرد.

وی خواستار حمایت آمریکا از تلاش‌های عراق برای ثبات، بازسازی و توسعه اقتصاد شد و اظهار داشت که عراق امروز پس از شکست داعش و با فداکاری‌های ملت عراق به ثباتی رسیده است.

از سوی دیگر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که «به عراق آمده تا از نزدیک نظر دولت عراق درباره آینده روابط بین دو کشور را بشنود.»

وی اظهار داشت که «ماموریت نیرو‌های آمریکایی مقابله با داعش و آموزش نیرو‌های عراقی و حمایت از آن‌ها در نابودی بقایای این گروه تروریستی است.»

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در دیداری اعلام‌نشده به بغداد رفت. شاناهان پیش از سفر به عراق به افغانستان رفته بود.

این سفر پس از آن صورت گرفته که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه هفته گذشته به شبکه سی‌بی‌اس گفته بود، نیرو‌های آمریکایی را برای رصد و زیر نظر داشتن ایران در عراق حفظ می‌کند.

این اظهارات ترامپ با انتقادات مسئولان عراقی و از جمله برهم صالح رئیس جمهور عراق مواجه شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: عادل عبدالمهدی عراق نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است