Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: هم اینک سالانه 300 میلیون دلار خرما صادر می شود که با توجه به ظرفیت های موجود، امکان افزایش این رقم به یک میلیارد دلار وجود دارد.

به گزارش ایرنا، محسن رشید فرخی شامگاه سه شنبه در آیین گشایش نخستین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته که به طور همزمان با سه نمایشگاه تخصصی دیگر در شیراز آغاز به کار کرد، افزود: باید حجم تولیدات در واحد سطح افزایش یابد و امکان فروش محصولات به صورت خام نیز از بین برود تا شاهد ایجاد ارزش افزوده بیشتر و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در تولید و فرآوری خرما باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: برپایی نخستین نمایشگاه بین المللی خرما در شیراز می تواند با جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی به افزایش تولید این محصول در کشور منجر شود.
رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: اگر امروز در کشور شاهد رشد اقتصادی در حوزه خرما هستیم صنعت، بخش خصوصی و دولتی در کنار هم قرار گرفته‌اند و خدماتی برای این حوزه انجام داده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه ها باید در کشور نهادینه شود و نباید برخی تنها به فکر دریافت یارانه های دولتی باشند.
رشید فرخی گفت: اگر مبالغی که در قالب یارانه به افراد پرداخت می شود به صنعت تزریق شود، شاهد خواهیم بود که صنعت توسعه می یابد و مشکل اشتغال در کشور حل می شود.
وی در ادامه با بیان این که نمایشگاه ها پیشقراول توسعه کشور هستند، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه در هر کشوری نشان دهنده میزان توسعه یافتگی آن کشور است و تبادل فکر و اندیشه و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از جمله دستاوردهای نمایشگاه ها است.
نخستین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته شامگاه سه شنبه در آیینی در شیراز آغاز به کار کرد.
همزمان با این نمایشگاه، نخستین نمایشگاه شیلات، آبزیان، ماهی های تزئینی و صنایع وابسته، پانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف و هجدهمین نمایشگاه تبلیغات، چاپ، بسته‌بندی، بازاریابی و رسانه تا 27 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های استان فارس برپا شده است.
ع.پ / 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنايع غذايي انجمن ملي خرما نمايشگاه بين المللي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی