Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آلمانی با اشاره به نشست ضد ایرانی لهستان که به ابتکار ترامپ برگزار می شود، این دیدار را باب طبع بخصوص کشورهای غرب اروپا ندانسته و سیاست های ترامپ در قبال ایران را عامل شکاف در اتحادیه اروپا دانست. ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در مطلبی نوشت: آمریکا و لهستان یک کنفرانس خاورمیانه ای را سازماندهی می کنند که محور آن روشن است و کنفرانسی ضد ایران است و اروپا در این شرایط چه می کند؟ از خود ضعف نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ادامه این مطلب آمده است: در کنفرانس ورشو چند برنامه مد نظر است و مسئله پایداری، امنیت، آزادی و صلح در خاورمیانه مطرح است، همان منطقه ای که مدتهاست از ثبات، امنیت، آزادی و صلح دور است. درباره این موضوعات مطمئنا در نشست روز چهارشنبه ورشو صحبت خواهد شد. در این نشست به دعوت ایالات متحده و لهستان چندین کشور گرد هم می آیند تا به بحران ها و درگیری ها در خاورمیانه بپردازند.

لهستان: ایران جزئی از فرایند مقابله با بی‌ثباتی در نشست ورشو خواهد بود

نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه البته برگزاری این نشست قابل تقدیر است در عین حال نوشت: اما این نشست یک محور و رویکرد کاملا روشن دارد. ترامپ و برخی از هم فکران وی از جمله نخست وزیر رژِیم صهیونیستی ایران را به عنوان مسبب شماره یک ناآرامی ها در منطقه می دانند. در متن دعوت برای این نشست از برنامه های موشکی و یا خطرات از طریق گروه هایی که توسط کشورهای مشخصی در منطقه حمایت می شوند سخن به میان آمده است و نیازی نیست که خیلی باهوش باشیم تا بفهمیم که منظور ترامپ ایران و حزب الله لبنان است.

نویسنده در ادامه تصریح کرد، اینکه تنها تهران را به عنوان مجرم نامگذاری کنیم کوته بینانه است و باعث آسیب های دیپلماتیک می شود. برخی کشورها از این رو حتی در این کنفرانس شرکت نکرده و یا مانند آلمان هیچ نماینده بلند پایه ای را اعزام نمی کنند. همچنین با این بی توجهی ها نارضایتی خود را ابراز می کنند. این ابراز نارضایتی نه تنها علیه رویکرد سختگیرانه ترامپ است بلکه علیه آن هایی هم ابراز می شود که از وی حمایت می کنند. به این ترتیب کنفرانس ورشو به صراحت این مسئله را روشن می کند که سیاست خاورمیانه ای اروپا چقدر بد تنظیم شده است. رئیس جمهور آمریکا و رویکرد و رفتار وی در قبال ایران اتحادیه اروپا را به دو بخش شرق و غرب جدا می کند.

کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه و آلمان مشتاق هستند که از مناسبات خود با ایران مراقبت کنند و این رویکرد آن ها از جمله اشتیاق برای حفظ توافق هسته ای را شامل می شود. دیپلمات های اروپایی به توافق هسته ای که از طریق مذاکرات سخت به آن دست یافته اند افتخار می کنند. پاریس، لندن و برلین این مسئله را که ترامپ توافق هسته ای را لغو کرده است بد می دانند. همچنین این یک دلیلی است که آن ها نسبت به کنفرانس ورشو خود را سرد و بی تفاوت نشان می دهند.

در این میان برخی کشورهای شرق اروپا اقدامات ایران و توافق هسته ای با این کشور را مشابه قدرت اجرایی آمریکا با دید انتقادی می نگرند و یا حداقل نمی خواهند در این مناقشات آمریکا را از دست بدهند. آن ها بالاخره به آمریکا برای رویارویی با قدرت روسیه احساس نیاز می کنند.

حالا نتیجه می گیریم که اروپایی ها از یک موضع مشترک در موضوع ایران، خاورمیانه و ترامپ بسیار دور هستند.

در این میان، "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکی از افرادی است که در این شرایط از ضعف اروپا استفاده می کند و در این زمینه به صورت موفق کار می کند تا کشورهایی مانند مجارستان، اسلواکی و لهستان را به طرف خود بکشاند.

 بهر حال دیدار ضد ایرانی در ورشو کاملا باب طبع ترامپ و نتانیاهو بوده و البته برای اروپا این گونه نیست.

انتهای پیام/  

R31356/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا اخبار "آمریکا" دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار آمریکا دونالد ترامپ اتحادیه اروپا اخبار آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد

ایتنا - بر اساس گزارش جدید روزنامه گاردین، اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای آغاز تحقیقات جدید روی متا در مورد مدیریت محتوای مربوط به انتخابات است. جزئیات این تحقیقات ممکن است آخر این هفته اعلام شود، اما گزارش شده است که مقامات اروپایی نگران تبلیغات فریبنده و محتوای سیاسی هستند.
اتحادیه اروپا درباره تلاش‌های روسیه برای تضعیف انتخابات آتی اروپا و دیگر کمپین‌های مداخله خارجی ابراز نگرانی کرده است. این اتحادیه قرار است در ماه ژوئن انتخابات پارلمانی برگزار کند. اگر مشخص شود که این شرکت از قانون خدمات دیجیتال اروپا تخطی کرده است، ممکن است با جریمه‌های زیادی روبرو شود.

به گزارش ایتنا، مقامات اتحادیه اروپا همچنین نگران برنامه متا برای تعطیل کردن CrowdTangle در ماه اوت هستند. این ابزار سال‌ها است که به طور گسترده توسط محققان و بررسی‌کنندگان واقعیت برای بررسی نحوه انتشار محتوا در فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده می‌شود. ده‌ها محقق و گروه راستی‌آزمایی ماه گذشته نامه‌ای سرگشاده به این شرکت امضا کردند و گفتند که خاموش کردن این ابزار قبل از ده‌ها انتخابات جهانی تهدیدی مستقیم برای تلاش‌های یکپارچگی انتخابات در سراسر جهان خواهد بود.

 

یکی از سخنگویان متا در بیانیه‌ای گفت: « ما یک فرآیند کاملاً تثبیت شده برای شناسایی و کاهش خطرات روی پلتفرم های خود داریم.  ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با کمیسیون اروپا و ارائه جزئیات بیشتر این کار هستیم.»

در جاهای دیگر، اتحادیه اروپا همچنین در حال بررسی متا در مورد طرح اشتراک بدون آگهی آن است که برای کاربران اروپایی در دسترس است. این تحقیق که می‌تواند تا یک سال طول بکشد، بررسی خواهد کرد که آیا این شرکت رسانه‌های اجتماعی قانون بازارهای دیجیتال اروپا را نقض کرده است، زیرا به کاربران جایگزین واقعی را برای انصراف از جمع‌آوری داده‌ها ارائه نداده است.

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد