Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:19:39 GMT

جشن انقلاب در روستای پیته‌نو با شعارهایی به زبان محلی

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۴۷۶۹

‍‍‍‍‍‍

دریافت 6 MB

کد خبر 4540669.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران راهپیمایی 22 بهمن مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس

رسانه‌های انگلیسی با توجه به شمارش آراء در بسیاری از حوزه های انتخابیه از شکست سنگین نخست وزیر انگلیس و حزب محافظه کارش در انتخابات محلی اخیر وآغاز شمارش معکوس برای سقوط وی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، ان تی وی آلمان انتخابات محلی اخیر در انگلیس را فاجعه‌ای برای ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور و حزب محافظه کار وی ارزیابی کرده و نوشت: حداکثر تا یک سال آینده انتخابات پارلمانی در انگلیس برگزار خواهد شد. انتخابات محلی کنونی حدود یک سال مانده تا برگزار ی این انتخابات آنچه را که نظرسنجی‌ها برای ماه‌ها نشان می‌دهند، روشن می‌کند. محافظه‌کاران حاکم با یک ورشکستگی تاریخی روبرو هستند و دوره نخست وزیری سوناک در حال اتمام است.

در حال حاضر صحبت از فروپاشی محافظه‌کاران است؛ حزب محافظه‌کار به رهبری ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، با شکستی ویرانگر در انتخابات محلی در انگلیس به سمت پایان دولت خود می‌رود. تیم بیل، دانشمند علوم سیاسی از دانشگاه کوئین مری لندن، گفت: این نتایج نه تنها برای محافظه‌کاران و ریشی سوناک بد هستند، بلکه وحشتناک هستند.

انتخابات محلی اخیر در انگلیس به عنوان آزمونی برای سنجش احساسات برای انتخابات عمومی آتی بریتانیا در نظر گرفته شد. به گفته جان کورتیس، محقق انتخابات، پس از شمارش حدود یک سوم شهرداری‌ها، حزب محافظه کار با یکی از بدترین نتایج خود در 40 سال اخیر روبرو شده است. این استاد دانشگاه استراثکلاید گلاسکو صبح جمعه به بی‌بی‌سی گفت: تا کنون آنها اساساً نیمی از کرسی‌هایی را که می‌خواهند از آن دفاع کنند، از دست داده‌اند. اگر این روند ادامه پیدا کند، آنها ممکن است حدود 500 کرسی را از دست بدهند.

مفسران البته تاکید دارند که انتخابات محلی با انتخابات پارلمانی قابل مقایسه نیست. اما نظرسنجی ملی توسط موسسه نظرسنجی یوگو همچنین محافظه‌کاران سوناک را در سقوط آزاد می‌بیند و بر این اساس تنها 18 درصد به این حزب رای داده در حالی که حزب کارگر 44 درصد آراء را بدست آورد.

برای کر استارمر، رهبر حزب کارگر، این شاهدی بر تغییر روحیه در میان مردم است. وی در این باره گفت: ما 14 سال شکست و افول را تجربه کرده‌ایم و توری‌ها ( محافظه کاران) چیزی جز هرج‌ومرج و تفرقه برای ما باقی نگذاشته‌اند. در این شرایط وخیم سوناک همچنین باید به رقابت با حزب راستگرای پوپولیستی اصلاحات بریتانیا -که زمانی توسط نایجل فاراژ، مبارز برگزیت تاسیس شده بود- فکر کند که مدتهاست او را آزار می دهد.

محافظه کاران 14 سال است که در انگلیس در قدرت هستند. اما در چند سال گذشته، با تغییرات مکرر در راس رهبری و هرج و مرج در زمان اسلاف سوناک از جمله در دوران نخست وزیری بوریس جانسون و لیز تراس، اعتماد به این حزب به شدت متزلزل شده است.

نتیجه انتخابات محلی می‌تواند آینده سیاسی سوناک را که از اکتبر 2022 بر سر کار است، تحت تاثیر قرار دهد. بریتانیا باید حداکثر تا ژانویه 2025 پارلمان جدید را انتخاب کند.

روزنامه "تاگس شاو" آلمان هم در مطلبی نوشت: هنوز همه آرا در انتخابات محلی در انگلستان و ولز شمارش نشده است - اما در حال حاضر نشانه هایی از شکست برای محافظه کاران حاکم وجود دارد. این نگرانی نخست وزیر سوناک را در مورد انتخابات عمومی آینده افزایش می دهد.

به نوشته این روزنامه آلمانی حزب محافظه کار در دولت بریتانیا در انتخابات محلی انگلستان و ولز متحمل خسارات سنگینی شد.

همانطور که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، پس از شمارش حدود یک چهارم کل آرا، حزب محافظه کار تاکنون بیش از 120 کرسی را از دست داده است، در حالی که حزب مخالف کارگر حدود 50 کرسی را به دست آورده است. در انتخابات محلی 2021، محافظه کاران 40 درصد آرا و حزب کارگر 30 درصد آرا را به دست آوردند.

به این ترتیب حزب کارگر در انتخابات محلی اخیر در انگلیس در بسیاری مناطق موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورد.

کر استارمر، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر حتی از "پیروزی قاطع" برای حزبش در این انتخابات صحبت کرده و گفت: مردم پس از "14 سال شکست، 14 سال افول" دیگر خسته شده‌اند و آنها خواهان شروعی جدید تحت حاکمیت حزب کارگر هستند.

استارمر در ادامه تاکید کرد: این تنها انتخاباتی است که رای دهندگان این شانس را داشته اند که پیامی مستقیم به محافظه کاران ریشی سوناک بفرستند و این پیام رای قاطع برای تغییر است.

ریچارد هولدن، از مقامات حزب محافظه‌کار هم از "شب سخت" صحبت کرد و اعتراف کرد که محافظه‌کاران "بدیهی است که نمی‌توانند به نتایج بزرگی دست یابند".

حزب اپوزیسیون کارگر با توجه به موفقیت چشمگیر حزبش در انتخابات محلی خواستار برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام شده است. کر استارمر، رهبر حزب کارگر گفت: "راه را باز کنید، بیایید یک انتخابات عمومی برگزار کنیم."

انتخابات میان‌دوره‌ای برای یک کرسی پارلمان در حوزه انتخابیه بلک‌پول جنوبی هم زمان برگزار شد، زیرا نماینده حزب محافظه‌کار در آنجا به دلیل رسوایی لابی‌گری مجبور به استعفا شد. در این انتخابات کریس وب، نامزد حزب کارگر، به طور قابل توجهی آرای بیشتری از نامزد حزب حاکم دریافت کرد. حزب کارگر با اختلاف 26 درصدی برنده این حوزه شد. این یازدهمین شکست حزب محافظه کار در انتخابات میان دوره ای در این دوره قانونگذاری بود.

استارمر گفت که پیروزی آشکار حزبش در بلکپول جنوبی "مهمترین نتیجه امروز" بود.

همزمان انتخابات محلی در انگلیس و ولز روز پنجشنبه برگزار شد. اینها به عنوان آخرین آزمون بزرگ احساسات برای نخست وزیر سوناک قبل از انتخابات عمومی آتی بریتانیا در نظر گرفته می شود.

تا عصر جمعه، با شمارش بیشتر آرا، حزب کارگر تقریباً 170 کرسی شورا را به دست آورد، کنترل هشت شورای محلی دیگر را به دست آورد و چندین پست جدید شهرداری را پر کرد. محافظه‌کاران با 430 کرسی تقریباً نیمی از کرسی‌هایی را که سعی در دفاع از آن داشتند، از دست دادند. لیبرال دموکرات ها و سبزها نیز کرسی‌هایی به دست آوردند.

تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • فرآیند کشت، پرورش و برداشت خیار محلی در کامبوج (فیلم)
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • (ویدیو) تصاویری دیده‌نشده از لحظه پیدا شدن یسنا؛ خوشحالی شدید مردم محلی
  • ببینید | تصاویری دیده‌نشده از لحظه پیدا شدن یسنا؛ خوشحالی شدید مردم محلی
  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • زیر گرفته شدن چند کودک در مراسم جشن محلی + فیلم
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • روش تهیه ترشی سیر به روش سنتی آذربایجانی