Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:08:36 GMT

انتقال تجربه کارآفرینی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۵۷۱۹

انتقال تجربه کارآفرینی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر،  در این برهه‌ زمانی، می‌بایست دستاوردها، تجربیات و نقاط قوتی که در راه توسعه کشور حاصل شده است را در شرایطی که برخی کشورهای دنیا می­‌خواهند نقاط ضعف ما را مطرح و سیاه­نمایی کنند، به مردم انتقال دهد.

مرتضی سلطانی، بنیان‌گذار گروه صنعتی و پژوهشی زر علاوه بر مطلب فوق در خصوص چهل سالگی انقلاب اسلامی و فعالیت‌های این شرکت، مطالب زیر را مطرح کرد:

«توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته گسترده است؛ دستیابی به موفقیت‌های گوناگون در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی در سایه حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران و تلاش و ایستادگی ملت ایران آنچنان برجسته است که بعد از گذشت ۴۰ سال، ایران اسلامی را به الگویی قابل توجه در میان کشورهای منطقه تبدیل کرده و کم نیستند کشورهایی که تلاش می‌کنند با ایستادگی، مقاومت و حرکت در مسیری مشابه آنچه که ایران پیموده، به دستاوردهای هر چه بیشتری نائل شوند و به نوعی تراز و سطح خود را ارتقاء بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتغالزایی یکی از اهداف و آرمان­های نظام اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته محسوب می­شود، آرمانی جدی که اغلب بنگاه­های اقتصادی و صاحبان کسب­وکار آن را دنبال می­کنند. در همین حال باید بنگاه‌های اقتصادی را محور اصلی تولید و ایجاد اشتغال در کشور دانست. بنابراین بنگاه و به طریق اولی کارآفرین،‌ نقشی محوری در اقتصاد کشور و ایجاد ارزش افزوده دارد.

در همین حال، گروه صنعتی و پژوهشی زر نیز ضمن توجه به توسعه اشتغال در کشور، توجه به جامعه، عشق به دست‌اندرکاران صنعت و بالابردن انگیزه جوانان را دنبال می­کند.

ما در این گروه صنعتی به سربلندی و آبادانی ایران می­اندیشیم و جوانان را از عمق وجود دوست می­داریم و سعی در هموارسازی مسیر فعالیت آنها داریم؛ چرا که توسعه اقتصاد ایران راهی جز میداندار شدن جوانان ندارد.

اگرچه که از نظر اقتصادی در موقعیتی به سر می­بریم که سطح مشکلات جوانان ایران قابل مقایسه با جوانان دنیا نیست. اما باید در نظر داشت در شرایط فعلی هم می­توان با تلاش و پایمردی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

ما اعتقاد داریم، ایران کشوری سرشار از فرصت­های ناب است، جوانان خوشفکر با شناسایی و کشف این فرصت­ها موقعیت­های خوبی را برای خود و  دیگر هم­نسل هایشان فراهم خواهند کرد. شناسایی فرصت­های ناب به ایده و تلاش نیاز دارد. ایران با جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفر که درصد بالایی از آنها تحصیل‌کرده هستند، بیشترین نیروی کار متخصص را در خاورمیانه داراست و به ‌این‌ علت مسلماً پتانسیل بالایی در رشد و بهره‌وری اقتصادی خواهد داشت. با توجه به پیش‌بینی رشد تولید ناخالص ملی می‌توان ایران را یکی از بهترین کشورهای مساعد برای سرمایه‌گذاری در دنیا دانست. فرصت رشد اقتصادی بی‌سابقه‌ای پیش روی ایران است. درصورتی که از این فرصت­ها به بهترین نحو و همسو با ارزش­های کارآفرینی بهره­برداری شود.

تاریخ ۴ دهه­ای زر با سنت ابتکار و ترویج ارزش‌های کارآفرینی همگام است. اگر یک مجموعه سهم نیروی انسانی قوی داشته باشد، قطعا هر غیر ممکنی را ممکن می­سازد. ثروت ما دانش فنی، نیروی انسانی، برند و همبستگی مان است. با یک دنیا امید و آرزو و انرژی مثبت فردا را می­سازیم. خود باوری هر غیر ممکنی را ممکن خواهد کرد.

رشد و کیفیت محصولات زر، بازتابی از انرژی و خلاقیتی است که این گروه صنعتی برای شناسایی و استفاده از فرصت‌های تازه اعمال کرده ‌است. ویژگی اصلی کارآفرین خلاقیت است. خلاقیتی که از دل آن کسب‌وکار، اشتغال و رفاه نه‌تنها برای خود که برای تمام هم­وطنان ایجاد می‌شود.  خلاقیت موتور اصلی رشد اقتصادی است. اگر امروز فاصله معناداری بین کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه وجود دارد، به‌دلیل همین تحقق و بالفعل شدن خلاقیت است. مساله اصلی آنجاست که در اقتصادهای توسعه‌نیافته این خلاقیت در جهت افزایش رفاه عمومی سر برنمی­آورد. اینکه چرا این‌گونه است و مانعش چیست بحث دیگری می‌طلبد اما نکته آنجاست که بدون وجود خلاقیت و کارآفرینی، تحقق توسعه‌یافتگی بسی دور از ذهن خواهد بود.

باور ما این است که کسب‌وکار موفق در تفاهم متقابل میان منابع انسانی است،‌ اعتماد و همکاری و انتقال دانش از طریق تعهد فردی شکل می‌گیرد. این بدان معناست که نقطه مشترک ما احترام متقابل و اشتیاق برای موفقیت در تولید است. این همسویی منافع یعنی ما در ریسک و موفقیت با همکاران­مان شریک هستیم.»

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4540352

منبع: مهر

کلیدواژه: چهل سالگی انقلاب شرکت زر گزارش عملکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان نقطه عطفی برای افزایش تعاملات تجاری غرب کشور است، گفت: با تمام توان در اکسپو ۲۰۲۴ شرکت خواهیم کرد. - اخبار استانها -

سید مجتبی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درهمدان، اظهار‌ داشت: همدان فرصت‌های سرمایه‌گذاری و صادرات زیادی دارد که معرفی این ظرفیت‌ها به ویژه در بخش کشاورزی، گردشگری و صنایع دانش‌بنیان می‌تواند فرصتی ویژه برای بهره‌برداری از حضور استان در ششمین نمایشگاه اکسپو ایران باشد.

وی اهمیت حضور در این نمایشگاه را در استفاده مطلوب از فرصت ایجاد شده برای ارائه زنجیره‌های ارزش استان در نمایش توانمندی‌های استان دانست و افزود: بر این عقیده هستیم کار انفرادی و جزیره‌ای در توسعه اقتصادی استان کارساز نخواهد بود، لذا انتظار داریم تیم اقتصادی استان و بخش‌خصوصی با هم‌افزایی و تعامل دوسویه از معرفی ظرفیت‌‌های استان در نمایشگاه اکسپو بالاترین بهره را در ایجاد تعاملات تجاری با کشورهای هدف از جمله ازبکستان، تاجیکستان، رومانی، چین و غیره به دست آورند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، تاکید کرد:  حضور در مجامع و نمایشگاه‌هایی که رویکردی جهانی دارند به ویژه در حوزه اقتصادی از جمله نمایشگاه اکسپو دارای اهمیت ویژه‌ای هستند و بر این باوریم که حضور ما می‌تواند مزیت‌ها و دستاوردهای زیادی برای اقتصاد استان به همراه داشته باشد.

حسینی بیان کرد: در نمایشگاه امسال بیش از 100 نماینده از تمام تجار و سفارت‌هایی که با ایران ارتباط تجاری دارند حاضر خواهند بود و بازدیدکنندگان خوبی نیز خواهد داشت بنابر‌این شایسته است استان ما نیز با همت و جدیت مضاعف از سال‌های گذشته در این نمایشگاه حاضر شود.

وی افزود: بنابر آنچه عنوان شده در این دوره تمرکز بر شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی است و انتظار داریم با حضور مدیران استانی، امکان تبادل‌ نظر مذاکره و ارائه فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری با هدف جذب سرمایه‌گذار و ارتباط با فعالان اقتصادی داخلی و خارجی را شاهد باشیم.

معاون اقتصادی استان همدان تاکید کرد: از آنجا که هدف از برگزاری نمایشگاه اکسپو پیشبرد و ارتقای مبادلات تجاری کشور از طریق ارائه محصولات با کیفیت صادراتی و شناخت نیاز بازارهای جهانی است به تبع آن استان همدان نیز با همین رویکرد برنامه‌های خود را برای حضور در نمایشگاه عملیاتی خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2024) از روز 8 تا 12 اردیبهشت 1403 به میزبانی کشورمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • چند درصد ایرانی‌ها سفر می‌روند؟
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری