Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@05:17:55 GMT

ترویج نشدن فرهنگ صرفه‌جویی مانع از رشد اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۶۰۱۱

ترویج نشدن فرهنگ صرفه‌جویی مانع از رشد اقتصادی است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان، شب گذشته در همایش نخستین رویداد معدنی در جنوب شرق کشور، گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای استعدادها و ظرفیت‌های نهفته‌ای است که تا به‌حال آن‌طور که شایسته است، شکوفا نشده و ناشناخته و دست‌نخورده باقی مانده است.
وی اظهار کرد: یکی از این ظرفیت‌ها، برخورداری از معادن غنی است؛ در این منطقه کانسارهای فلزی و غیر فلزی بسیاری وجود دارد که در صورت ورود سرمایه‌گذاران و همکاری مسئولان می‌تواند نقش بزرگی در رونق اقتصادی منطقه ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه زاهدان افزود: فرآوری محصولات معدنی و جلوگیری از خام فروشی یکی از راه‌هایی است که در حوزه اشتغال می‌تواند تاثیر گذار باشد.
وی بیان کرد: همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان همان‌گونه که باعث برخی مشکلات شده است، از سوی دیگر یک ظرفیت است، زیرا فرصتی مناسب برای افزایش ترانزیت و صادرات مهیا می‌کند.
آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: دسترسی به آب‌های آزاد یکی دیگر از ظرفیت‌های منحصر به‌فرد استان سیستان و بلوچستان است که در صورت برنامه‌ریزی و استفاده درست از فرصت‌ها می‌تواند اقتصاد منطقه و حتی کشور را دگرگون کند.
وی گردشگری را یکی دیگر از ظرفیت‌های منطقه دانست و عنوان کرد: مناطق بکر و دست نخورده بسیاری در استان وجود دارد که سواحل زیبای چابهار و کنارک از جمله آن‌هاست؛ صنعت گردشگری یک صنعت مهم، ارزآور و اشتغال‌زا است، اما در صورتی که زیرساخت‌ها فراهم شود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: عواملی که مانع رشد اقتصادی می‌شود، یکی اقتصاد مبتنی بر نفت و دیگری عدم ترویج فرهنگ صرفه‌جویی است؛ برای رسیدن به پیشرفت و توسعه باید این دو مانع را از سر راه برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا اقتصاد رشد اقتصادی ظرفیت های سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۶۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در دیدار با دبیر ستاد صبر کردستان اظهار کرد: صلح و سازش امری ارزشمند وخداپسندانه است که باید در جامعه رواج یابد.

وی افزود: اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با داشتن ظرفیت تشکل‌های مردمی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ صلح قدم بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان، وجود ۸۰۰ مداح اهل تسنن و تشیع، وجود بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در استان و وجود موسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان عرصه قرآنی استان را ظرفیتی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان برشمرد.

وی اذعان کرد: با امضای تفاهمنامه این اداره‌کل با ستاد صبر استان می‌توان در راستای تقویت صلح و سازش در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: باید گذشت و بخشایش در میان مردم جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود.

کد خبر 6092632

دیگر خبرها

  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود