Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گناباد- ايرنا- توسعه متوازن و استفاده از ظرفيتها از اهداف مهم مديريت شهري و موجب توزيع عادلانه امکانات و کاهش تنگناهاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي براي شهروندان و شاخص توسعه پايدار است که اين امر در گناباد محقق نشده است.

به گزارش ايرنا تحقق نيافتن توسعه متوازن شهري مانعي براي توزيع عادلانه امکانات و موجب تنگناها و ناهنجاري هاي اجتماعي و ساخت و سازهاي بدون پروانه، تغيير کاربري، تفکيک ‌هاي غير مجاز و بدون کارشناسي، گود برداري ‌هاي غير اصولي و ساخت و ساز بدون رعايت اصول ايمني مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرحهاي جامع تفصيلي عامل مهمي براي توسعه متوازن شهري است و توجه ناکافي مسئولان و دست اندرکاران به موازين يا اجراي غير هدفمند اين طرحها موجب توسعه نامتوازن شهري مي گردد.
طرح جامع تفضيلي گناباد از سال 1379 مطرح بوده و از سال 1385 به تصويب شوراي عالي شهرسازي و معماري کشور رسيده و سال 1386 جهت اجرا ابلاغ شده است ولي با گذشت 12 سال با مشکلات متعدد در روند اجرا مواجه بوده بطوريکه تاکنون فقط 15 درصد پيشرفت داشته است.
در نتيجه اين امر شهر گناباد با تنگناهاي بسيار از نظر توسعه نامتوازن شهري و نوعي به هم ريختگي در اجراي طرحهاي عمران شهري مواجه شده است.
از محموع پنج هزار و 900 کيلومتر مربع وسعت گناباد هزار و 800 هکتار مربوط به محدوده مرکزي اين شهر است
که حدود 40 هزار نفر در اين محدوده ساکن هستند و اين رشد نامتوازن شهري موجب مشکلاتي در اجراي طرحهاي عمراني شده است.
با هدف بررسي مسائل و مشکلات توسعه متوازن و اجراي طرح جامع تفصيلي ميزگردي در دفتر ايرناي گناباد برگزار شد.
دراين ميزگرد روساي نظام مهندسي ساختمان و شوراي اسلامي، مسئولان هماهنگي امور عمراني فرمانداري، شهرسازي و معماري اداره راه و شهرسازي و شهرداري گناباد به بحث و بررسي مشکلات اين بخش پرداختند.
* اجراي طرح تفصيلي نيازمند هم افزايي و شناخت ظرفيتها
مسئول شهرسازي و معماري شهرداري گناباد گفت: هم افزايي، اتحاد و همدلي لازم بين مسئولان و دست اندرکاران در اجراي طرح تفصيلي و مديريت عمران شهري اين شهر مطلوب نيست در برخي موارد در زمينه صدور پروانه کاربريها که با توافق بين متوليان مربوطه امکان رفع آنها در اين شهر وجود دارد، به مسئولان استاني منعکس شده است.
سعيد خواجه افزود: مسائلي که در خود شهرستان با هم افزايي قابليت رفع آنها وجود دارد با انعکاس به مسئولان استاني نه تنها رفع نمي شود بلکه با بن بست مواجه مي شود و برخي بوروکراسي هاي اداري مردم را با مشکل مواجه مي کند.
مسئول هماهنگي امور عمراني فرمانداري گناباد هم با بيان اينکه هم افزايي لازم بين مسئولان در اجراي طرح تفصيلي و توسعه و عمران اين شهر وجود ندارد، گفت: شوراي اسلامي وظيفه بسيار خطيري در اين زمينه بر عهده دارد ولي تاکنون نتوانسته به خوبي به وظيفه خود عمل کند.
ابوالفضل شاکري افزود: اجراي غير هدفمند طرح تفصيلي اين شهر با گذشت 11 سال از ابلاغ آن موجب توسعه نامتوازن و بروز مشکلاتي در عمران شهري شده و برخي نارضايتي هاي اجتماعي را به دنبال داشته است.
وي ادامه داد: مهمترين مسائل در اجراي طرحهاي تفصيلي، تعريض معابر است که از وظايف مهم شهرداري ها است و اعضاي شوراي اسلامي با توجه به قولهاي غير کارشناسي شده قبلي به مرم خواستار تحقق آن هستند که اين مسائل در حيطه عمل شهرداري را با چالشهايي مواجه مي کند.
وي اظهار داشت: هدف از اجراي طرحهاي تفصيلي افزايش رفاه عمومي است و کليه مسائل مرتبط با توسعه و عمران شهري گناباد بايد به صورت تخصصي و کارشناسي اولويت بندي شود و به جاي منافع شخصي منافع عمومي شهروندان مورد توجه قرار گيرد.
مسئول نمايندگي نظام مهندسي ساختمان گناباد هم گفت: طرحهاي جامع و تفصيلي و منطقه اي برنامه هاي مهم توسعه اي هر شهر است که براي تحقق بهينه نيازمند هم افزايي بين بخشي مي باشد ولي هم گرايي لازم در اين شهر وجود ندارد.
غلامرضا مرادي ادامه داد: با گذشت 11 سال از ابلاغ طرح تفصيلي گناباد اين طرح کمتر از 15 درصد به اهداف خود رسيده و علت اصلي آن ضعف در ساختارهاست که هم افزايي ديگر بخشها را هم تحت تاثير قرار داده است و بوروکراسي هاي اداري و اسناد بالادستي که منطبق با شرايط و ظرفيت اين شهرستان تدوين نشده اند، مانع بزرگ تحقق آن به شمار مي رود.
وي گفت: وجود قناتهاي متعدد در حالي که براي گناباد ظرفيت محسوب مي شود، براي توسعه اين شهر يک تهديد و مانع شده و موجب رشد طولي و نامتوازن شهر شده است.
وي افزود: عبور هفت رشته قنات مانند قصبه، علي آباد، قنات ده از داخل گناباد هر کدام داراي محدوده خاص خود بوده و موجب پراکندگي زمينهاي کشاورزي در اين شهر و به هم ريختگي و توسعه نامتوازن شهري شده و حتي تا فاصله 32 کيلومتري حريم قنات قصبه انجام هر گونه کارهاي عمراني در روستاها ممنوع شده است.
مرادي گفت: ادارات جهاد کشاورزي و ميراث فرهنگي هر کدام ضوابط خاص خود و مغاير يکديگر دارند و با ضوابط دست و پاگير مانع روند توسعه شهري مي شوند.
رئيس نمايندگي نظام مهندسي ساختمان گناباد گفت: اگر بين دستگاههاي اجرايي و متوليان ذيربط هم افزايي و درک صحيح از مسائل و مشکلات وجود داشت، شاهد اين مشکلات و موانع بر سر راه توسعه شهري نبوديم.
مسئول شهرسازي اداره راه و شهرسازي گناباد هم اظهار داشت: زماني که شهرداري به عنوان مجري مديريت شهري و به دليل نبود طرح تفصيلي کارشناسي و متناسب با ظرفيتهاي موجود طرحي را خلاف ضوابط تصويب مي کند، هم افزايي ضمانت اجرايي ندارد.
حامد گوهري ادامه داد: شهرداري در کاربري هاي خلاف طرح تفصيلي و به استناد تفسيرهاي خود پروانه صادر کرده بود و متقاضيان در زمان استعلام سند از راه و شهرسازي با مشکلاتي مواجه شدند لذا مراتب از مسئولان ذيربط در مرکز استان پيگيري شد.
وي گفت: هم افزايي بايد در مراحل تصويب و اصلاح طرحهاي تفصيلي بين متوليان و دست اندرکاران ذيربط و در زمان اجرا بين راه و شهرسازي، شهرداري و شوراي اسلامي وجود داشته باشد.
رئيس شوراي اسلامي گناباد نيز گفت: هم افزايي بخشهاي مختلف گام نخست توسعه در هر شهر است و در
غير اين ضورت امکان توسعه و پيشرفت وجود ندارد و اگر متوليان مديريت و خدمات شهري مانند شهرداري، راه و شهرسازي، نظام مهندسي، فرمانداري و شوراهاي اسلامي هر کدام به صورت جزيره اي به شيوه خود عمل کند، به توسعه متوازن دست نمي يابيم.
سيد حسين پورهاشمي افزود: شوراي اسلامي گناباد در هر جايي که توافق و هم افزايي بستر توسعه کيفي خدمات به مردم را فراهم مي کرده، از هيچ اقدامي دريغ نکرده و سعي کرده است با شناخت ظرفيتها در مسير عمران شهري نقش آفرين باشد.
وي گفت: طرح تفصيلي کنوني گناباد ازسال 1386 براي اجرا ابلاغ شد و در سال 1396 مدت زمان قانوني آن به اتمام رسيد و شوراي اسلامي براي تمديد آن و در نظر گرفتن آن در طرح ويژه پيگيريهاي بسيار انجام داد.
وي افزود: توجه نداشتن به اجراي طرح تفصيلي يا اجراي ناقص آن از سوي مسئولان و دست اندرکاران ذيربط مشکلاتي در روند توسعه متوازن شهري ايجاد کرده و در برخي موارد به مانعي در مسير تحقق آن تبديل شده و مشکلاتي براي شهروندان به همراه داشته است.
رئيس شوراي اسلامي گناباد ضمن تاکيد بر لزوم بازنگري در طرح تفصيلي فعلي گناباد گفت: بايد مشکلات اجراي اين طرح توسط مشاوران به صورت کارشناسي و تخصصي دقيق مورد ارزيابي قرار بگيرد و نقاط ضعف آن برطرف شود.
پورهاشمي افزود: به دنبال ثبت قنات قصبه در فهرست آثار جهاني يونسکو طرح ويژه گناباد طي يک سال گذشته تصويب و طرحهاي گردشگري و تفصيلي در قالب آن تعريف شده است.
* اجراي غير هدفمند طرح تفصيلي بسترساز توسعه نامتوازن شهري
مسئول هماهنگي امور عمراني فرمانداري گناباد گفت: وجود بافتهاي فرسوده و هفت روستاي اقماري در اطراف محدوده شهري از مهمترين معضلات اجراي غير هدفمند طرح تفصيلي در سالهاي گذشته در اين شهر به شمار مي رود که موجب افزايش سکونتگاههاي غير رسمي و تخلفات ساختماني شده است.
شاکري افزود: توجه نداشتن به موازين قانوني و برخي موارد دخالتهاي نابجا بستر توسعه نامتوازن شهري را در گناباد افزايش داده و موجب شده با گذشت 12 سال اجراي طرح تفصيلي نتيجه مطلوب به دنبال نداشته باشد.
وي افزود: بايد با پرداخت تسهيلات و اعتماد سازي عمومي و جلب مشارکت مردم در فرآيند توسعه متوازن شهري و با يک سري مشوقها و اجراي طرحهايي براي احيا و نوسازي بافتهاي فرسوده شهري اقدام کرد.
وي گفت: دولت با پرداخت تسهيلات در قالب طرحهاي بازآفريني شهري به احياي بافتهاي فرسوده شهري از طريق جلب مشارکت مردم و سرمايه گذاران تلاش مي کند و اين سري اقدامات منجر به کاهش حاشيه نشيني و سکونتگاهاي غير رسمي مي شود.
مسئول شهرسازي و معماري شهرداري گناباد نيز در ادامه ميزگرد ايرنا با اشاره به افزايش معضل به هم ريختگي و توسعه نامتوازن اين شهر مهمترين دلايل آن را وجود قناتهاي متعدد در اطراف اين شهر و زمينهاي وقفي به خصوص در مرکز شهر دانست و گفت: بهترين زمينها و مکانها در اين محدوده طي سالهاي گذشته وقف شدند که به مرور زمان به صورت باير و بلااستفاده و به مکانهايي براي انباشت زباله تبديل شدند.
وي افزود: قنات قصبه از يک سو که فرصتي براي گناباد محسوب مي شود از سوي ديگر به تهديدي براي توسعه متوازن شهري تبديل شده و بعد از ثبت آن در فهرست آثار جهاني کليه انجام فعاليتهاي عمراني در محدوده وسيع اطراف آن و تا 32 کيلومتري حريم آن در اطراف شهر ممنوع و متوقف شده است.
مسئول شهرسازي و معماري شهرداري گناباد گفت: مجموع اين مسائل موجب شده که 50 درصد استعلامات انجام شده براي ساخت و ساز و حتي سرمايه گذاري در ساخت و سازها در اين منطقه نتيجه اي به به دنبال نداشته باشد و به تدريج منجر به افزايش نارضايتي اجتماعي شود.
خواجه با اشاره به وجود 22 کاربري در شهر گناباد گفت: سرانه ها در اين شهر درست تعريف شده ولي توزيع آنها نادرست است وجود باغ مسکوني امتياز بزرگ براي اين شهر محسوب مي شود ولي توزيع نادرست و غير متوازن آن بر دامنه مشکلات افزوده است.
وي افزود: مجموع کاربري مسکوني اعم از تراکم کم و مختلط در گناباد سه ميليون و 788 هزار و 697 متر مربع است که با احتساب حدود 40 هزار نفر جمعيت شهري اين شهرسرانه هر نفر در بخش مسکوني گناباد در يک دهه بايد به 89.9 مترمربع برسد.
رئيس نمايندگي نظام مهندسي ساختمان گناباد هم مهمترين معضل توسعه نامتوازن شهري اين شهر را مسائل اقتصادي و تجاري و تمرکز بخش اعظم بافت تجاري در محدوده چهارسو يا ميدان امام خميني (ره) و معابر منتهي به آن دانست و گفت: اين مساله موجب افزايش تردد وسايل نقليه و تراکم جمعيت در اين محدوده شده و مشکلات بسيار براي شهروندان به دبنال داشته است.
مرادي گفت: بايد مراکز و مجتمع هاي اقتصادي در ساير نقاط و شهرکهاي تابعه اين شهر گسترش يابند تا از تردد حجم وسيع در محدوده معابر منتهي به ميدان امام خميني (ره) کاهش يابد.
وي آمادگي نظام مهندسي ساختمان گناباد را براي انجام مشاوره به مسئولان و افراد متقاضي براي ساخت و ساز واحدهاي تجاري در نقاط مستعد اين شهر و هرگونه حمايت براي سهولت و بستر سازي اين مساله اعلام کرد.
مسئول شهرسازي اداره راه و شهرسازي گناباد نيز ضمن تاکيد بر پرهيز از سياسي کاري و جزئي نگري در فرآيند تصويب و اجراي طرح تفصيلي و لزوم نگاه کلان و کارشناسي به کاربريهاي شهري گفت: در شرايطي که قنات قصبه به عنوان محور توسعه اين شهرستان مورد توجه قرار گرفته ، به دليل برخي مسائل جانبي و غير کارشناسي شهرکي در محدوده آن طي سنوات گذشته طراحي و احداث شده که هم اکنون به بخشي از توسعه نامتوازن شهري تبديل شده است.
گوهري افزود: تطابق نداشتن طرح تفضيلي فعلي گناباد با ظرفيتهاي موجود شهري موجب شده تعداد زيادي از کاربري ها در سطح شهرستان با وضع موجود همخواني نداشته باشد و موجب به هم ريختگي در ساخت و سازها شود.
وي اظهار کرد: در طرح جامع تفصيلي محدوده مشخص مي باشد ولي سمت و سوي توسعه آن معين نشده است و اين مساله موجب افزايش پراکندگي زمينهاي کشاورزي و توسعه نامتوازن اين شهر شده و ضعف در حمل و نقل عمومي و توزيع نامناسب خدمات شهري از ضعفهاي اين مساله به شمار مي رود.
رئيس شوراي اسلامي گناباد نيز مهمترين علت غير هدفمند بودن طرح تفصيلي را تطابق نداشتن آن با وضعيت موجود دانست و گفت: اين مساله موجب شده که تعريض و بازگشايي معابر عمومي براي تردد شهروندان با مشکلاتي مواجه شود و لزوم بازنگري و رفع مشکلات اجراي اين طرح ضروري است.
پورهاشمي ادامه داد: مطالعات محور جاده سنتو (آسيايي) از پليس راه تا بيدخت به مشاور واگذار شده و 60 درصد عمليات اجرايي آن انجام شده است و اگر اين محور به عنوان محور گردشگري ، کارگاهي ، تجاري و مسکوني در نظر گرفته شود مقداري از تمرکز در محدوده هاي مرکزي کاهش مي يابد.
وي زياد بودن تعداد صنوف به نسبت جمعيت را از ديگر مشکلات تراکم در اين شهر به خصوص در محدوده مرکزي گناباد دانست و گفت: به نسبت حدود 40 هزار نفر جمعيت اين شهر 10 هزار واحد صنف در آن فعال است و بايد رويکرد مردم براي اشتغالزايي از تجاري به سوي صنعت و توليد و کشاورزي تغيير کند.
* ثبات تصميم گيريها حلقه مفقوده طرحهاي عمران شهري گناباد
مسئول هماهنگي امور عمراني فرمانداري گناباد گفت: برنامه ريزي هاي هدفمند کارشناسي شده متناسب با ظرفيتهاي شهري و تصميم گيريهاي واحد و پرهيز از شخصي گرايي و توجه به منافع عمومي ضرورتهاي اجراي بهينه طرحهاي توسعه و عمران شهري محسوب مي شود.
شاکري افزود: تعدد تصميم گيريها و توجه ناکافي به پتانسيلها و برنامه ريزي هاي غير کارشناسي به مانع بزرگي در سر راه اجراي بهينه طرح تفصيلي گناباد تبديل شده است.
وي اظهار داشت: طرح تفصيلي بايد باغ مسکوني ها راتقويت کند ولي طرح عمران شهري که در سال 1385 به تصويب رسيده بود بستر تخريب تعدادي از باغات داراي درختان کهنسال و ظرفيت مستعد فضاي سبز اين شهر را فراهم و موجب سوء استفاده تعدادي از افراد زمين خوار شد.
وي گفت: مهمترين دغدغه ما در توسعه و عمران شهري گناباد ورود يک عده افراد غير متخصص و منفعت طلب در کاربريهاي شهري است و مسئولان ذيربط و آحاد مردم بايد آگاهي خود را نسبت به اين مساله افزايش دهند و مانع منفعت طلبي آنها شوند.
مسئول عمراني فرمانداري گناباد گفت: قناتها و از جمله قنات قصبه يک ظرفيت مهم در اين شهرستان به شمار مي روند و نبايد وجود آنها را تهديد دانست و مقصر اصلي در توسعه نامتوازن شهري تصويب طرحهاي تفصيلي غير متناسب با ظرفيتهاي کشاورزي و منطقه اي است.
مسئول نمايندگي نظام مهندسي ساختمان گناباد هم مهمترين دليل در تصميم گيريهاي متعدد و غير منسجم در طرحهاي عمران شهري را نبود ثبات مديريتي در اين بخش ذکر کرد.
مرادي گفت: با توجه به دوره چهار ساله شوراهاي اسلامي اعضاي آن براي بلند مدت برنامه ريزي نمي کنند و بيشتر تصميم گيريهايي را لحاظ مي کنند که در مدت زمان مسئوليت آنها اثربخش باشد و محقق شود و لذا نبود برنامه ريزي بلند مدت موجب تصميم گيرهاي مقطعي و غير کارشناسي شده است.
وي افزود: حتي برخي اعضا از دوره سوم عضو شوراي اسلامي گناباد هستند ولي هنوز هم برنامه ريزي واحدي براي مدت طولاني براي توسعه متوازن اين شهر ارائه ندادند و هر چند وقت يکبار برنامه جديد ارائه مي دهند.
رئيس شوراي اسلامي گناباد ثبات مديريتي را از عوامل مهم موفقيت طرحهاي عمران شهري دانست و گفت: اين مساله موجب افزايش تصميم گيريهاي منسجم و ابتکار عمل در جهت توسعه طرحهاي زيربنايي شهر مي شود.
پورهاشمي اظهار داشت: با تغيير دولت ها و سياستها و برگزاري انتخابات شوراها در هر چهار سال و راهيابي اعضاي جديد به آنها يک سري تصميمهاي جديد در فرآيند عمران شهري اتخاذ مي شود.
وي خاطر نشان کرد: نبايد با تغيير مديريتي تصميم گيريها تغيير يابد و بايد از وجود مديران با تجربه براي جايگزيني مديران قبلي در شهرداري و بخشهاي تابعه آن بهره گرفت.
* جلب مشارکت مردم لازمه عمران شهري
مسئول هماهنگي امور عمراني فرمانداري گناباد گفت: جلب مشارکت مردم پشتوانه مهم در اجراي طرحها است و هر جا مردم مشارکت داشتند توفيقات خوبي حاصل شده است.
شاکري افزود: فرمانداري گناباد به جلب مشارکت مردم و استفاده از ظرفيت نخبگان در فرآيند توسعه و عمران شهري توجه خاص دارد.
رئيس شوراي اسلامي گناباد گفت: بايد از ظرفيت نخبگان و افراد صاحب نظر در فرآيند توسعه و عمران شهري حداکثر بهره را گرفت و بايد ضمن جلب مشارکت مردم آگاهي هاي آنان را نسبت به مزيتهاي توسعه متوازن شهري و آسيبهاي ساخت و سازهاي غير مجاز و تخلفات ساختماني افزايش داد.
پورهاشمي گفت: اگر مزيتهاي مشارکت در طرحهاي عمران شهري براي مردم تبيين شود و از آن بيشتر منتفع شوند در اجراي آنها مشارکت بيشتري خواهند داشت و آگاهي نسبت به ارزش واقعي املاک موجب جلوگيري از سوء استفاده برخي افراد مي شود.
مسئول نمايندگي نظام مهندسي ساختمان گناباد نيز گفت: جلب مشارکت مردم و تشکلهاي مردمي از ارکان مهم توسعه و عمران شهري و حلقه مفقوده آن محسوب مي شود و شوراهاي اسلامي نقش مهمي در انسجام بخشي اين مهم بر عهده دارند و بايد به وظايف خود بيشتر عمل کنند.
مسوول شهرسازي و معماري شهرداري گناباد هم گفت: مديريت شهري مهمترين بخش در زمينه هاي فني، شهرسازي، معماري، ميراثي و خدماتي است که در همه ارکان جامعه تاثير گذار است و لذا جلب مشارکت مردم در اجراي طرحهاي آن يک ضرورت است و توسعه پايدار و متوازن بدون اين مشارکت محقق نمي شود.
مسئول شهرسازي اداره راه و شهرسازي گناباد هم گفت: شفاف سازي قوانين و آگاهي بخشي مردم در جلب مشارکت آنها در اجراي طرحهاي تفصيلي شهري موثر است و شهرداري و شوراي اسلامي شهر بايد بيشتر به وظايف خود در اين زمينه عمل کنند.
شهرستان 89 هزار نفري گناباد در 287 کيلومتري جنوب مشهد واقع است و بيش از 50 هزار نفر جمعيت آن در شهرهاي گناباد، کاخک و بيدخت و بقيه در 112 روستاي آن ساکن هستند.
2095/ 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد

شهردار اردبیل از اتمام بازنگری طرح تفصیلی شهر اردبیل خبرداد و گفت: طرح تفصیلی شهر اردبیل پس از یک دهه وقفه در وزارت راه و شهرسازی تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمود صفری اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر اردبیل پس از یک دهه بلاتکلیفی در وزارت راه و شهرسازی تصویب و پس از طی مراحل، به‌زودی به مرحله اجرا وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تفصیلی شهر اردبیل، بخش عمده مشکلات شهری رفع خواهد شد، افزود: با اجرای این طرح، که در قالب پهنه بندی و با احصاء کمبودها و معضلات شهری تهیه شده ضمن رفع نواقص و کاستی‌های طرح تفصیلی قبلی، نگاه ویژه‌ای به تأمین کمبود سرانه‌های عمومی شهر و رساندن سرانه‌های مورد نیاز به استاندارد کشوری شده است.

شهردار اردبیل ادامه داد: همچنین جبران کمبودهای مناطق کم برخوردار و توسعه متوازن و یکسان مناطق مختلف شهر از محور اصلی طرح تفصیلی جدید است.

صفری بیان کرد: قطعاً اصلاح ضوابط و موارد مدنظر در طرح تفصیلی باعث نوسازی، بهسازی، رونق و توسعه شهر در جهات مختلف خواهد بود و شهروندان عزیز به زودی شاهد ثمرات مثبت این طرح می‌شوند.

وی به مبادی ورودی‌های شهر نیز اشاره کرد و گفت: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌های شهر اردبیل نیز در جهت ساماندهی ورودی‌ها در برنامه قرار دارد که با ساماندهی مبادی ورودی شهر، شاهد توسعه، رونق و وضعیت بصری مناسب و در شأن کلانشهر اردبیل خواهیم بود.

شهردار اردبیل در ادامه از استاندار محترم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی و اعضای کمیسیون ماده پنج استان تشکر کرد و افزود: قطعاً بدون حمایت این عزیزان و همراهی صورت گرفته طرح تفصیلی تصویب و به اتمام نمی‌رسید.

صفری در پایان همچنین از رئیس و اعضای شورای شهر اردبیل به جهت حمایت و تصویب طرح، قدردانی کرد و گفت: بی شک دستیابی و اتمام طرح مذکور در سایه تلاش اعضای شورای شهر و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل بوده و ابلاغ آن توسط شورای عالی معماری و شهرسازی صورت گرفت.

کد خبر 747890

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین