Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@07:13:34 GMT

٢ هزار راس گوسفند زنده از رومانی وارد کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۷۰۱۵

٢ هزار راس گوسفند زنده از رومانی وارد کشور شد

برای نخستین بار ٢ هزار راس گوسفند زنده صبح امروز(چهارشنبه) از رومانی با هواپیمای باری 330 پهن پیکر ایرباس وارد فرودگاه امام شد. عملیات ترخیص آن توسط گمرک فرودگاه در اسرع وقت انجام می شود.

 مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کردند، روند واردات که از بامداد امروز با ورود 2 هزار راس دام زنده آغاز شده، تا آخر هفته ادامه دارد تا مجموع واردات به 50 هزار راس برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محموله های دامی از کشورهای مختلف وارد می شود.
نیاز داخلی کشور به گوشت قرمز سالانه 100 تا 150 هزار تن است که تولید داخلی جوابگوی مصرف نیست براین اساس مجوز واردات آن صادر شد.
طبق برنامه دولت، گوشت قرمز با ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی با هدف تنظیم بازار و دسترسی اقشار کم درآمد و دهک های پایین جامعه از کشورهای مختلف از جمله برزیل، اسپانیا، رومانی و کشورهای آسیای میانه و روسیه تامین و عرضه می شود.
چندی پیش علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور گفته بود امسال مجوز واردات ۲۴۰ هزارتن گوشت قرمز صادر شده که 2 برابر سال گذشته است.
به گفته وی، روزانه 100 تا 150 هزار تن واردات گوشت گرم و سالانه 130 هزار تن گوشت منجمد برزیلی در کشور توزیع می شود اما نوسان ارزی و قاچاق دام سبب شده تا در این بازار التهاب ایجاد شود.
پیش بینی می شود با واردات این تعداد دام زنده از رومانی، قیمت گوشت در بازار کاهش یابد.
«حمید ورناصری» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور چندی پیش در این رابطه به ایرنا گفت: ورود دام زنده به کشور علاوه بر اشتغالزایی در سطح کشتارگاه ها، روند کاهش قیمت دام زنده، گوشت قرمز، لاشه و آلایش را در پی خواهد داشت.
وی اظهارداشت: برنامه ریزی واردات روزانه دام زنده گوسفندی از کشور های مختلف دارای پروتکل بهداشتی با سازمان دامپزشکی صورت پذیرفته که بصورت روزانه کشتار و به بازار عرضه شود که به طور حتم این اقدام در کاهش قیمت دام زنده، لاشه ،آلایش (کله و پاچه، دل و جگر) تاثیر خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اضافه کرد: قیمتگذاری گوشت تازه وارداتی و گوشت استحصالی از دام زنده وارداتی توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می شود؛ البته وظیفه وزارت جهاد کشاورزی تامین است و این اقدامات نیز تاکنون در راستای این وظیفه بوده و برنامه ریزی توزیع و شبکه های توزیع نیز از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام می شود.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲۰ هزارتن انواع گوشت قرمز، وارد کشور شده است. /ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی عباس علی آبادی در حاشیه بازدید از محصولات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در تهران گفت: خیلی‌ها فاز واردات دارند و بر طبل آن می‌کوبند منافعشان در واردات خلاصه می‌شود، اما من به شخصه در مقابل روزنه‌های رانت خواهم ایستاد.

وی در عین حال تاکید کرد: مخالف واردات تراکتور نیستیم چرا که ما آنقدر قدرت در تولیدات تراکتور داریم و بهترین تراکتور دنیا رو تولید می‌کنیم که از واردات نمی‌ترسیم و کسی توان رقابت در فضای تراکتورسازی ایران را ندارد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: با استعدادی که در تراکتورسازی و توانمندی که در کارگران و مدیرانش سراغ دارم هیچ کس نمی‌تواند با آنها رقابت کند و من به این موضوع واقف هستم و روی این اصل حساب می‌کنم.

وی اضافه کرد: وقتی تراکتور‌های ایرانی بهترین کیفیت، قیمت مناسب، تحویل دهی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را دارد اصلا چرا باید به فکر واردات باشیم؟

علی آبادی تصریح کرد: در این تفکر حتما روزنه‌ای برای رانت وجود دارد که به شخصه شناسایی و جلوی آن را خواهم گرفت.

وی در حوزه صنعت اظهار داشت: تراکتورسازی مورد حمایت وزارت صمت در حوزه‌ای تولید و صادرات و ارز بوده و خواهد بود همچنین تراکتورسازی وزنه ارزآوری برای کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: تراکتورسازی نیاز داخلی به این محصول استراتژیک را نیز تامین می‌کند.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی هم در این مصاحبه گفت: از محل صادرات گروه تراکتورسازی سال گدشته ۶۰ میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

مصطفی وحیدزاده تصریح کرد: وزارت صمت و زیر مجموعه‌های آن در مباحث ارزی بیشتری همراهی را با تراکتورسازی دارد، اما متاسفانه نامه‌های ما در بروکراسی‌هایی بنام بانک مرکزی مسقوط می‌ماند و نمی‌تواند از ارزی که خود برای شور وارد کرده بهره‌مند شود.

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران