Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مقابل نشست تبلیغاتی لهستان، مقامات ایران، روسیه و ترکیه گردهم می آیند تا دست بیگانه را از منطقه دور کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، آمریکا ادعا دارد با نشست ورشو برای حل بحران ها و مشکلات منطقه خاورمیانه تصمیم گیری می کند در حالیکه قدرت های اصلی منطقه همزمان با آن نشست در روسیه گردهم می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه فردا پنجشنبه ۲۵ بهمن در سوچی روسیه تشکیل جلسه می دهند تا تصمیمات ویژه ای برای حل بحران های منطقه اتخاذ کنند.

اگرچه موضوع اصلی این نشست حل مشکلات سوریه عنوان شده اما قرار است تفاهمنامه های نظامی نیز میان ایران و روسیه در حاشیه این اجلاس به امضا برسد.

مقامات دفاعی کشورمان نیز رئیس جمهوری را در سفر به روسیه همراهی می کنند تا در جریان امضای این تفاهمنامه ها حضور یابند.

اجلاس سوچی در مقابل نشست ورشو دارای ابعاد مهم تری است زیرا سران درجه اول کشورهای منطقه برای این موضوعات تصمیم گیری خواهند کرد در حالیکه مایک پمپئو اعلام کرده در نشست لهستان ۳۰ وزیر خارجه از سراسر جهان حضور خواهند یافت.

این مساله نشاندهنده عدم استقبال جهانیان و کشورهای منطقه برای تصمیم گیری در مورد خاورمیانه از سوی آمریکاست.

یادآور می شود، در حاشیه اجلاس سوچی روسای جمهوری ایران و ترکیه و روسیه دیدارهای دوجانبه نیز برگزار خواهند کرد.

این سومین بار در سال ۹۷ است که روحانی پوتین و اردوغان گردهم می آیند. اولین بار در فروردین ۹۷ روسای جمهور سه کشور در ترکیه گردهم آمدند و در شهریور ماه نیز تهران میزبان این نشست سه جانبه بوده است./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی فاطمیه ایام فاطمیه راهپیمایی اصفهان دهه فجر ایران ترکیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به روند دادگاه بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی که توسط آفریقای جنوبی جریان دارد، گفت: با تصمیم رئیس جمهورمان به این پرونده ورود خواهیم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری با همتای اندونزیایی خود با بیان اینکه این کشور در پرونده قضایی بین المللی علیه رژیم صهیونیستی که توسط آفریقای جنوبی باز شده است، ورود خواهد کرد، گفت: تصمیمان بر این شده است.

وی با اشاره به حضورش در نشست بین المللی ریاض اظهار داشت: در این نشست و نشستهای مشابه این موضوع را دریافتم که بعضی کشورها در این پرونده می خواهند و آماده اند که موضعی اتخاذ کنند.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه تاکنون نیکاراگوئه و کلمبیا گامهای روشنی در این خصوص برداشته اند، افزود: ما نیز نتیجه بررسی های خود را به رئیس جمهورمان گفتیم و برای اولین بار تصمیم گرفته شده را اینجا اعلام می کنم. کار ما روی این برنامه مدت زیادی است که دنبال می شود. ما اقدامات حقوقی خود را دنبال خواهیم کرد. در این بین با همه کشورهای دوست و همپیمان در اینکه چه اقدامات بیشتری می توانیم انجام دهیم کار را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • اسرائیل در گرداب
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد