Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@07:44:40 GMT

جشنواره موسیقی فجر از امروز آغاز بکار می کند

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۷۷۳۸

جشنواره موسیقی فجر 97 با اجرای زنده و برگزاری نشست های تخصصی در تالارهای مختلف تهران از امروز آغاز می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از امروز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه با اجرای چند برنامه و نشست مختلف در تالار وحدت، تالار رودکی، تالار ایوان شمس، فرهنگسرای نیاوران، برج آزادی، تالار سوره حوزه هنری، برج میلاد و خانه سینما آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مهم‌ترین برنامه روز اول که به نوعی کنسرت افتتاحیه این دوره از جشنواره محسوب می‌شود، اختصاص به اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و رهبری مهمان آقاوردی پاشایف رهبر ارکستر ملی آذربایجان دارد. در این کنسرت که ساعت 18:30 در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود، آثاری از جواد معروفی، حسین دهلوی، همایون رحیمیان، فکرت امیراف، توفیق علی اف پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

 

در بخش «گفتمان چهل سالگی موسیقی فجر» که اختصاص به موضوعات مرتبط با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و موسیقی اختصاص دارد، نشست «بررسی چالش‌ها و موانع عدم تحقق قانون حمایت از مولف و مصنف در موسیقی ایران» با حضور شهاب منا مولف و پژوهشگر موسیقی و بابک چمن‌آرا ناشر موسیقی به میزبانی شبکه رادیویی «گفت‌وگو» در محل تالار وحدت برگزار می‌شود.

 

بر اساس جدول ارائه شده از سوی ستاد برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی برنامه کنسرت‌ها و نمایش فیلم‌های مستند موسیقی در روز چهارشنبه ۲۴ بهمن به ترتیب زیر اعلام شده است: تالار وحدت: ساعت 18:30؛ ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان/ ساعت 21:30؛ تریو امنُل از کشور اسلوونی. تالار رودکی: ساعت 18:30 تک‌نوازی پیانو آرپینه ایسراییلیان/ ساعت 21:30؛ ارکستر سمفونیک «رسانه هنر» به رهبری پدرام طاهریان. تالار ایوان شمس: ساعت ۱۹؛ کنسرت گروه «همایون پرنیا» به سرپرستی حسین پرنیا و خوانندگی فاضل جمشیدی. فرهنگسرای نیاوران: ساعت 18:30؛ کنسرت گروه «موغام» از کشور آذربایجان/ ساعت 21:30؛ ارکستر نوجوانان رودکی به رهبری قادر رودکیان و گروه «گلبانگ» به سرپرستی بهناز ذاکری. برج آزادی: ساعت ۱۹؛ گروه «خنیاگران خیام» به سرپرستی صمد برقی/ گروه «فاخته» به سرپرستی رضا موسوی‌زاده. تالار سوره حوزه هنری: ساعت ۱۹؛ گروه «راست موغام تبریز» به سرپرستی شهریار صدیقی/ گروه «زندگی مازندران» به سرپرستی علی حسن‌نژاد. برج میلاد: ساعت‌های 18:30 ؛ 21:30؛ بهنام بانی. سالن سیف‌الله داد خانه سینما: ساعت 16:30؛ فیلم مستند «مایسترو» به کارگردانی وحید زارع‌زاده – فیلم «سمفونی ایران» به کارگردانی وحید موساییان/ ساعت 21:30؛ فیلم «شش قرن و شش سال» به کارگردانی مجتبی میرتهماسب.

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از امروز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه تا پایان روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه به دبیری شاهین فرهت میزبان دوستداران موسیقی است.

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: موسیقی جشنواره فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۷۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد

تقویم شنبه پانزدهم اردیبهشت ساعت حوالی ۹ را نشان می‌دهد؛ امروز هیئتی به وسعت خیابان‌های شهرمان برای شهیدان‌مان راه انداختیم، مردم برای وداع با شهدای جلو می‌روند، تبرک می‌کنند، اشک می‌ریزند و با شهدا حرف‌هایی پایانی خود را زمزمه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تقویم شنبه پانزدهم اردیبهشت ساعت حوالی ۹ را نشان می‌دهد؛ مردم دیار شهیدپرور اصفهان باز هم مثل همیشه، پرشور به استقبال سه تن از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و یک شهید گمنام آمده‌اند.

دقایقی پیش از شروع برنامه و رسیدن به ساعت موعد و قرارمان در میدان فیض، صدای مداحی خیابان را پر کرده، پلیس‌ها، مأموران، خبرنگاران، عکاسان، گروه سرود و… در حال آماده شدن هستند تا صحنه‌ای پر از امنیت و شورآفرینی مردم را به تصویر بکشند.

آری چنین مردمانی هستند مردم اصفهان؛ برای همین است که به مهمان‌نوازی معروف‌اند، چون بلدند در هر کاری سنگ تمام بگذارند؛ مردم شهرمان از پیر و جوان، کودک و نوجوان همه لباس‌های سیاه خود را بر تن کردند و با پرچم‌های یازهرا، یا حسین ایران، فلسطین و… به میدان آمده‌اند و منتظر شروع برنامه هستند.

بگذارید این‌طور بگویم که مصادف شدن این تشیع با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) برای ما شیعیان امروز حال و هوای دیگری را هم دارد و بر غم‌مان افزوده است.

در این لحظات باید سلام کرد بر آنانی که در آخرین فراز زیارت‌نامه خود به زیارت سبزترین سیرت و سرخ‌ترین صورت تاریخ نائل شدند؛ باید گفت که امروز روز مادرانه است چون مادران شهدا و چشم انتظاران برای بدرقه آمده‌اند و سری که در جمعیت می‌چرخانی، کمی آن طرف‌تر مادر جواد مراثی‌زاده چشم دوخته تا پسرش را بعد از گذشت سال‌ها دوری ببیند.

در این میان نگاه‌ها به بنر پشت مجری می‌افتد… فکر کن امروز سه شهید عزیز با عکس و هویت مشخص آمدند و به چشم انتظاری خانواده‌های خود پایان دادند، اما در این بزم یکی از شهدا «گمنام» نام گرفته و باز هم مادر او چشم انتظار می‌ماند که پسرش کجاست و کی می‌آید؟

برای همین می‌خواهم در این گزارش خود بگویم که مادران این سرزمین امروز همچون خواهرت از آمدنت خوشحالند، اشکی مملو از مهر، محبت، عشق و غم می‌ریزند و برای تو خواهری می‌کنند، خوش آمدی برادر...

امروز این میهمانان که نه، میزبانانی که خودشان صاحب این شهرند بعد از چهل سال دوری آمدند؛ جواد، مجتبی، عباس و شهید گمنام‌مان، کسانی که بدون دیدن امام زمان خود اما برای او به میدان جنگ رفتند و گوش جان سپردند به ولی عصر خود؛ آری عشق و جنون این‌گونه است، همین قدر زیبا و با عاقبت بخیری.

امروز هیئتی به وسعت خیابان‌های شهرمان برای شهیدان‌مان راه انداختیم، مردم برای وداع با شهدای جلو می‌روند، تبرک می‌کنند، اشک می‌ریزند و با شهدا حرف‌هایی پایانی خود را زمزمه می‌کنند.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 750426

دیگر خبرها

  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • راهیابی دو گروه سرود از چهارمحال و بختیار به جشنواره نغمه‌های روشن فردا
  • راه یافتن گروه سرود چهارمحال و بختیار به جشنواره «نغمه‌های روشن فردا»
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه از امروز
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان