Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-09@01:11:03 GMT

طلوع خورشید حلب در سومین روز جشنواره «تئاتر فجر»

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۷۸۴۰

طلوع خورشید حلب در سومین روز جشنواره «تئاتر فجر»

به گزارش ایکنا؛ سومین روز از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» در حالی از عصر امروز، چهارشنبه، 24 بهمن در تالارهای نمایشی پایتخت پیگیری خواهد شد که در یکی از مهمترین اجراهای این روز، سالن اصلی تئاتر شهر میزبان نمایش«خورشید از حلب طلوع می‌کند» تولید مشترک ایران و سوریه است.

این نمایش را کوروش زارعی براساس نمایشنامه‌ای به همین نام از ابوباسم محمد حیادار کارگردانی کرده است که مهرماه امسال و در جریان اربعین حسینی اجراهای موفقی در دو شهر حلب و دمشق سوریه پشت سر گذاشت و اکنون این نمایش در جریان سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» در دو بخش مسابقه تئاتر ملل و چهل‌سالگی انقلاب اسلامی شرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خورشید از حلب طلوع می کند» به وقایع پس از واقعه عاشورای سال 61 هجری و انتقال سر مبارک امام حسین(ع) از عراق به شام می پردازد که شبی را در یک دیر راهب نصرانی توقف کرده است و البته کارگردان و عوامل اجرایی این واقعه تاریخی را با رویدادهای ضدبشری سال‌های اخیر در عراق و سوریه پیوند زده‌اند.

این نمایش رأس ساعت 20 امشب در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفته و تجربه اجرا در جشنواره «تئاتر فجر» را فردا شب، پنجشنبه 25 بهمن‌ماه نیز تکرار خواهد کرد.

همچنین «دایک» عنوان نمایشی حامد عالمی‌پور است که عصر امروز در بخش چهل‌سالگی انقلاب اسلامی جشنواره در تماشاخانه سرو به روی صحنه می‌رود و روایت آن به شهدای غواص و بیان زندگی آن‌ها اختصاص دارد. این نمایش در دو سانس 17 و 19 در تماشاخانه سرو به روی صحنه خواهد رفت.

علاقه‌مندان به تماشای اجرای تئاتر با محوریت موضوعات انقلاب اسلامی نیز می توانند عصر امروز در تماشاخانه ماه حوزه هنری ساعت 18 مخاطب نمایش«دل‌آرام ناآرام» به کارگردانی نرگس صابری باشند که روایتگر فعالیت گروهک‌های تروریستی و ترورهای آن‌ها در داخل کشور در جریان تاریخ انقلاب است و در بخش چهل‌سالگی انقلاب اسلامی شرکت کرده است و امروز سومین اجرای خود را در جشنواره تجربه می‌کند.

اما در همین ساعت یعنی سانس 18 تماشاخانه مهر حوزه هنری نیز میزبان اجرای نمایشی دیگر از بخش چهل‌سالگی انقلاب اسلامی جشنواره «تئاتر فجر» است؛ «سقوط اضطراری» به کارگردانی سیدعلی موسویان که وقایعی را مرتبط با کشور فلسطین براساس کتاب «خاطرات مئیر عزری» آخرین سفیر رژیم اسرائیل در ایران مرور می‌کند. اجرای امشب این نمایش آخرین اجرای آن در جشنواره «تئاتر فجر» است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا تئاتر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۱۰۰۰ جشن در دهه کرامت

دبیر جشن‌های زیر سایه خورشید اصفهان از برگزاری بیش از ۱۰۰۰ برنامه جشن در طول دهه کرامت توسط خادمان کاروان زیر سایه خورشید در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد توکلی‌زاده از برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید» با حضور کاروان خدام رضوی در اصفهان خبر داد و اظهار داشت: جشنواره «زیر سایه خورشید» به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و تشکل‌های عضو شبکه جوانان رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کاروان رضوی برای هفدهمین سال متوالی است که برای برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» به استان اصفهان می‌آیند، افزود: استان اصفهان از شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه تا سه شنبه یکم اردیبهشت‌ماه میزبان ۳ کاروان متشکل از خادمین حرم امام رضا (ع) است.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید اصفهان از برگزاری بیش از ۱۰۰۰ برنامه جشن ویژه ولادت امام رئوف در ۱۰ روز در استان اصفهان خبر داد و عنوان کرد: در این مدت کاروان رضوی برای برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی به همه شهرستان‌ها، شهرها، و تعداد زیادی از روستاهای استان سفر می‌کنند.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال جشنواره «زیر سایه خورشید» با شعار «با شما سربلندیم» برگزار می‌شود، ادامه داد: این جشنواره در استان اصفهان با همکاری دستگاه‌ها و نهادها وتشکل های مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید برنامه‌ریزی شده است.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: دهه کرامت و ایام ولادت امام هشتم شیعیان علی ابن موسی الرضا (ع) فرصت مغتنمی برای نشر و ترویج معارف رضوی در جامعه است.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید اصفهان با اشاره به برنامه‌های این کاروان در استان اصفهان، بیان کرد: دیدار با ائمه جمعه، علما و مسئولین استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، دیدار با کارکنان ادارات، دیدار با صنعتگران و دیدار با اصناف و بازاریان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

توکلی‌زاده دیدار و عیادت از جانبازان، بیماران و سالمندان و دیدار با ایتام و کودکان بی‌سرپرست را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام برشمرد و افزود: غبار روبی مزار شهدا، شرکت در دعای ندبه و نماز جمعه، حضور در مدارس و دانشگاه‌ها، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان‌ها، حضور در مراکز آموزشی نیروهای مسلح و حضور در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های کاروان «زیر سایه خورشید» در استان اصفهان است.

وی با اشاره به برگزاری جشن محوری «زیر سایه خورشید» در اصفهان، گفت: جشن بزرگ «زیر سایه خورشید» با حضور اعضای کاروان رضوی و چهره‌های آشنای رضوی در تاریخ یکشنبه سی‌ام اردیبهشت ماه در میدان امام علی علیه السلام شهر اصفهان از ساعت ۲۰ برگزار می‌شود.

کد خبر 751840

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۰۰۰ جشن در دهه کرامت
  • مهمانی جشنواره تئاتر رضوی در ۶ شهر ایران
  • جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد
  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • حمید نیلی مدیرکل جدید هنرهای نمایشی شد
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»