Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی دوره جهاد تحول گفت: اولین دوره جامع تعلیم و تربیت اسلامی با عنوان «جهاد تحول»، در جهت گفتمان‌سازی معرفت‌بنیان تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مددی مدیر اجرایی دوره جهاد تحول گفت: اهمیت اهداف متعالی و تمدن‌ساز انقلاب اسلامی و رسالت مهم دانشگاهیان، به خصوص فرهنگیان و دانشجو معلمان در تحقق آن، پرداختن به بحث دانشگاه اسلامی به جهت ارزش بخشی به هویت دانشگاهیان تمدن‌ساز و نیز به جهت تبیین نقش و جایگاه حوزه علوم اسلامی و مأموریتش در تناسب با دانشگاه اسلامی را، ناگزیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حوزه علوم اسلامی دانشگاه شهید رجایی با دو هدف تحقق دانشگاه اسلامی و تمدن اسلامی، با ملاحظه مقدورات و دغدغه‌های اصیل دانشجویی، خط مشی انقلابی خود را بر اساس آموزه‌ها و معارف جامعه ساز اسلام عزیز و ارتقای عزم دینی و توان جهاد علمی فرهنگی دانشجو معلمان، دنبال می‌کند. در این مسیر، رسالت و مأموریت معلمان انقلابی، تبیینِ معرفتی شده و لوازم و روش‌های انجام مأموریت نیز، در دروس رسالت الهی، نظام اندیشه و جهاد اکبر، مشق می‌شود.

مددی بیان کرد: از سوی دیگر «دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» با نگاه به ظرفیت دانش‌آموزان رشته‌های فنی کشور، عهده‌دار تربیت مربیان فنی در آموزش و پرورش است و تأمین نیروی مربی تراز اسلام و انقلاب در این عرصه، بی‌شک نقش تعیین کننده‌ای برای امنیت ملی، رشد فنی و اقتصادیِ متعهدانه کشور، ایمان جمعی و وطن‌دوستی آیندگان خواهد داشت که تعارف‌بردار هم نیست و از این ظرفیت عظیم در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی نباید غافل شد.

مدیر اجرایی دوره جهاد تحول گفت: «حوزه دانشجویی شهید رجایی» خود را مکلف می‌داند که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را، به عنوان مهم‌ترین اولویت نظام اسلامی در مسئله تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی، محور کار خود قرار دهد و تلاش کند تا الگویی از یک کار جهادی و قرارگاهی تمرین شده در برابر تفکرات بیگانه (از جمله سند ۲۰۳۰ و ...) و حرکتی اثربخش در تحول نظام تعلیم و تربیت کشور ارائه نماید و به عنوان یک ظرفیت مؤثر و الهام بخش، ارزش‌های آموزشی و تربیتی اسلام را که در سند تحول بنیادین گنجانده شده است، برای دانشجومعلمان علاقه‌مند و انقلابی تبیین نماید.

مددی اظهار کرد: بدین منظور معرفت‌جویان این مرکز، با توجه به نقش بی‌بدیل خود در تحقق دانشگاه اسلامی و افق تمدن‌سازی، در قالب اولین دوره جامع تعلیم و تربیت اسلامی با عنوان «جهاد تحول»، در جهت گفتمان‌سازی معرفت‌بنیان تعلیم و تربیت اسلامی گام خواهند برداشت و در نهایت، معرفت‌جوی حوزه علوم اسلامی، خود را نسبت به تحقق اهداف انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی، مسئول مؤثر و پیش‌رو خواهد دانست.

وی اضافه کرد: دوره جهاد تحول با پشتیبانی مسئول محترم نهاد، عزم جهادی مسئولان محترم دانشگاه و حضور اساتید شاخص، انقلابی و برجسته‌ای، چون پناهیان، رحیم‌پور ازغدی، محمدی، ذوعلم، فرشیدی، فرحانی، کعبی و ... با الهام از مبانی نظری سند تحول بنیادین و سرفصل‌هایی، چون «چیستی، چرایی و چگونگی تربیت»، «اصالت فرهنگ وتربیت»، «فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی»، دیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی گفت: «نظام تربیتی در اسلام»، «نگاه انتقادی به فلسفه تعلیم و تربیت غرب»، «اخلاق معلمی» و ... در دو بازه زمانی ۲۴، ۲۵ و ۲۶ بهمن و ۱، ۲ و ۳ اسفند ماه ۹۷ و یک دوره مطالعات مجازی، در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار خواهد شد.

مددی بیان کرد: این دوره می‌تواند به عنوان یکی از دستاورد‌های بزرگ برای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی باشد و به عنوان یک الگوی فاخر و یک ساختار پیشرو در عرصه تعلیم و تربیت معرفت‌بنیان شناخته شود که قطعا نویدبخش آینده‌ای درخشان‌تر برای دانشگاه و کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشجو معلمان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره تربیت مربی درجه ۳ در استان ایلام برگزار می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام از آغاز برگزاری دوره تربیت مربی کمک‌های اولیه درجه ۳ با حضور ۳۲ شرکت‌کننده در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان ایلام، حمزه محمدی‌مقدم با حضور در محل برگزاری دوره تربیت مربی کمک‌های اولیه درجه ۳ در شهرستان دهلران اظهار کرد: آموزش امداد و کمک‌های اولیه، پایه اولیه و بنیادین سایر آموزش‌های امدادی است و باید برای ارائه آموزش‌های کیفی و کاربردی به فراگیران اینگونه دوره‌ها، برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی افزود: مربیان امداد و کمک‌های اولیه، بازوهای توانمند جمعیت هلال‌احمر در امر آموزش هستند، این دوره نقطه عطفی در راستای اعتلای اهداف و وظایف جمعیت هلال‌احمر است و امید می‌رود برای آینده امدادگرانی ماهر و توانمند پرورش پیدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره با هدف تربیت مربیان و ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و تأمین و تقویت کادر مربیان معاونت آموزش و پژوهش صورت می‌گیرد.

محمدی‌مقدم گفت: این دوره با حضور ۳۲ شرکت‌کننده به مناسبت هفته هلال‌احمر از شانزدهم اردیبهشت آغاز شده است و تا بیست‌ویکم اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 751362

دیگر خبرها

  • استخدام بیش از ۱۵۰۰ ماما / حمایت ویژه دولت از ماماها
  • طهرانچی: مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم/ آفت مدارس آموزش حافظه‌محور است
  • آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است/ مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم
  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • دوره تربیت مربی درجه ۳ در استان ایلام برگزار می‌شود
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود