Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:08:35 GMT

اثرات سیگار روی شانس بارداری مادران بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۸۲۸۲

اثرات سیگار روی شانس بارداری مادران بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، مراکز جدید کنترل و مهار بیماری(CDC) دریافته اند که سیگار کشیدن در سه ماه قبل از درمان با تکنولوژی های کمک تولید مثلی(ART) با افزایش احتمال قطع چرخه همراه است که نتیجه آن عدم انتقال جنین، قبل از بازیابی تخمک های تازه یا انتقال جنین های فریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتباط بین سیگار و نتایج بالینی ART می تواند بسیار مهم باشد.

مطالعه ای کوهورت با استفاده از داده های مربوط به سیستم ملی نظارت بر ART‌ در آمریکا صورت گرفت و به بررسی ارتباط بین سیگار کشیدن و نتایج بالینی تکنولوژی های کمک تولید مثلی پرداخت.

در این مطالعه دکتر راکهیل و همکارانش دریافتند که ۱۲ هزار سیکل ART به طور بالقوه در معرض سیگار بوده اند.

از آن جا که سیگار کشیدن ممکن است شانس باردار شدن با ART را کاهش دهد، مشاوره متخصصین و کارشناسان این زمینه با مادران در مورد اثرات احتمالی سیگار کشیدن روی نتایج احتمالی بارداری امری ضروری است.

کد خبر 4540859 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: بارداری تحقیقات علمی تکنولوژی سلول بنیادی سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید

فرادی که روزانه کافئین بالایی دریافت می‌کنند، به مرور زمان بیشتر به اثرات آن عادت می‌کنند، به عبارتی مصرف کافئین به‌جای فایده، بیشتر به بدنشان ضرر می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، درک اینکه به کافئین معتاد هستید، احساس خوبی نیست، اما مانند هر اعتیاد دیگری لازم است این اعتیاد کم‌خطر نیز درمان شود. نکته مهم در طول دوره ترک این است که همواره اثرات منفی کافئین را به خود متذکر شوید.

۱) با کاهش مصرف شروع کنید

برای این کار لازم است تعداد فنجان‌های قهوه‌ای که در طول روز می‌نوشید را مشخص کنید و سعی کنید هر روز یک فنجان از آن کم کنید. اوایل شاید سخت به نظر برسد، اما بدانید با استمرار در این عمل ساده می‌توانید از آسیب‌های ناشی از اعتیاد به کافئین پیشگیری کنید.

۲) یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید

ترک کافئین را به عنوان یک هدف مهم در نظر بگیرید و پاداشی برای آن مقرر کنید و در طی این دوره به این فکر کنید که با موفقیت در ترک این اعتیاد، یک جایزه در انتظار شماست. این کار به شما کمک می‌کند تا با حفظ روحیه و کسب انگیزه، به قول خود پایبند باشید.

دیگر خبرها

  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌