Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- خبر اجرای نمایش موزیکال «هفت شهر عشق» که پیش از این توقیف شده قلمداد می شد، در حالی منتشر می‌شود که از دی ماه تا کنون اصحاب رسانه و بسیاری از مخاطبان در انتظار انتشار مستندات مربوط به توقیف این نمایش نشسته اند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا و به نقل از روابط عمومی این پروژه، «هفت شهر عشق» به کارگردانی «محمد حاتمی» قرار است از 7 اسفند ماه و با ترکیب جدیدی از هنرمندان از جمله ژاله صامتی، سیما تیرانداز، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی، شقایق فراهانی، ریحانه پارسا و روزبه بمانی در سالن هتل اسپیناس پالاس به همراه ارکستر 80 نفره با رهبری «فریدون شهبازیان» به روی صحنه برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دی ماه گذشته، این رویداد هنری بواسطه انتشار اخبار ضد و نقیض درباره آنچه «توقیف» اعلام شده بود، جنجال و گمانه زنی های بسیاری را در رسانه‌ها و فضای مجازی برانگیخت.
اولین خبر در باره توقیف این پروژه در پنجم دی ماه از سوی روابط عمومی این پروژه در اختیار رسانه ها قرار گرفت که در آن گفته شده بود: با وجود اتمام بلیت های 9 شب نخست اپرا- نمایش هفت شهر عشق این برنامه توقیف شد.
این برنامه قرار بود در 20 شب در سالن وزارت کشور روی صحنه برود. برگزارکنندگان این کنسرت نمایش در باره توقیف این اثر وعده ارایه اطلاعات و جزییات بیشتری داده بودند که تا کنون هیچ خبری و یا مطلب مستندی از سوی برگزارکنندگان ارایه نشده است.

** ادامه تناقض‌های بی جواب
به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، در مدت کوتاهی پس از انتشار خبر توقیف، روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی با صدور اطلاعیه ای خبر توقیف این رویداد هنری را تکذیب کرد.
متن اطلاعیه اداره کل هنرهای نمایشی آمده بود:
«پیرو خبر منتشر شده در برخی خبرگزاری ها مبنی بر توقیف نمایش «هفت شهر عشق» که قرار است از فردا (پنجشنبه) در سالن وزارت کشور روی صحنه برود هیچ گونه لغو مجوز و توقیفی از سوی شواری ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی صورت نگرفته است.
نمایش «هفت شهر عشق» به کارگردانی «محمد عبدی زاده» و تهیه کنندگی «مرضیه مهدی زاده» و «علی آقایی» مورد بازبینی قرار گرفته و اجرای این اثر از نظر شواری ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی بلامانع است.»

** نامه‌های ماندگار و حافظه کوتاه مخاطب
دقایقی بعد از اطلاعیه اداره کل هنرهای نمایشی علی آقایی نسب تهیه کننده «هفت شهر عشق»، پس از انتشار اطلاعیه اداره کل هنرهای نمایشی، توضیح کوتاهی را توسط بهمن بابازاده مسئول روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای این اپرا-نمایش در اختیار رسانه‌ها قرار داد.
وی با تقدیر از «حسن توجه و سرعت پاسخگویی و اطلاع رسانی روابط عمومی محترم اداره کل هنرهای نمایشی»، اعلام کرد: این اداره و به صورت مشخص وزارت ارشاد همکاری صمیمانه‌ای را در طول این مدت با مجموعه داشته است و این اتفاق هرگز از سوی آن مجموعه محترم رخ نداده است. توقیف «هفت شهر عشق» از سوی وزارت ارشاد صورت نگرفته و قطعا پس از هماهنگی‌های لازم دلایل اصلی عدم اجرای این پروژه در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
البته تا لحظه تهیه این گزارش بر خلاف وعده های تهیه کننده هیچ گونه توضیحی نسبت به اینکه دلایل توقیف این برنامه چه بود، یا نامه توقیف توسط کدام نهاد رسمی صادر و در اختیار برگزارکنندگان این برنامه قرار گرفته، ارایه نکرده و هیچ مستنداتی را در باره این توقیف منتشر نکردند تا حکایت « هفت شهر عشق» در داستهان‌های پشت پرده آن در لایه‌های زیرین حافظه کوتاه مدت مخاطب کمرنگ شود.
تمام این تناقضات و سوالات بی جواب دیگر این شائبه را برای مخاطبان ایجاد کرد که شاید هیچ توقیفی در کار نیست و انتشار خبر توقیف صرفا پوششی است برای دلایل اصلی عدم اجرای این برنامه که اختلافات مالی میان هنرمندان و برگزارکنندگان اثر یکی از پررنگ ترین این شایعات بود.

** تغییر کلی در فهرست اسامی هنرمندان
پیش از این قرار بود بازیگرانی نظیر محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، پانته آ بهرام، ابوالفضل پورعرب، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی ، محمدعلی ساربان و مریلا زارعی برای پروژه ای که قبل از امروزاُپرای «هفت شهر عشق» بود ایفای نقش کنند. که با انتشار اطلاعیه روز چهارشنبه روابط عمومی این پروژه، ژاله صامتی، سیما تیرانداز، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی، شقایق فراهانی، ریحانه پارسا و روزبه بمانی بعنوان بازیگران تازه این برنامه معرفی شدند.
هنوز از اسامی خوانندگان این پروژه و احتمال جابجایی این هنرمندان خبری منتشر نشده اما محمدامیریاراحمدی (نویسنده)، رازمیک اوهانیان (رهبر گروه کر)، نادر رجب پور (طراح حرکت فرم)، منصور دانشور (آهنگساز)، نوید فرح مرزی (طراح گریم) و اصغر نژاد ایمانی (طراح صحنه و لباس)، هنرمندانی هستند که حضورشان از سوی روابط عمومی این رویداد هنری در اجرای پیش رو قطعی شده است.
علی آقایی نسب و مرضیه مهدی زاده نیز تهیه کنندگی «هفت شهر عشق» را بر عهده دارند.
فراهنگ**9494** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كنسرت نمايش موزيكال هفت شهر عشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است

وزیر کشور به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده پرداخت و اعلام کرد که مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، احمد وحیدی وزیر کشور درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده گفت: مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است و تخلفی که در این زمینه صورت گرفته از این مسیر باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد: شبکه‌های بیگانه در این باره شایعات زیادی درست می‌کنند.

گفتنی است یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیرو‌های ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

دیگر خبرها

  • توقیف وانت حامل ۲۰۲ کیلو تریاک در خاتم
  • توقیف بیل مکانیکی میلیاردی در هرمزگان
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • ده هزار نفر «شازده کوچولو» را دیدند
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • توضیح وزیر کشور درباره کشتی توقیف شده پرتغالی
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • کولر‌های قاچاق در توقیف پلیس رودبار
  • رهاسازی ۱۷ قطعە کبک در زیستگاه‌های اشنویە
  • مسئولیت رسیدگی به کشتی پرتغالی با قوه قضاییه است