Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: در دهه فجر امسال 28 طرح بخش آب و فاضلاب در 51 روستای گیلان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: بیش از 38 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها هزینه شد. 

محب علی رنج ور افزود: با بهره برداری از این طرح ها، جمعیتی بالغ بر 34 هزار نفر در روستاهای گیلان تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل 2 طرح فاضلاب و 26 طرح آبرسانی بود که در طول دهه فجر افتتاح و روستاییان گیلان از آن بهره مند شدند. 
رنج ور گفت: بر اساس برنامه های پیش بینی شده، تا سال 1400 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به درصدی از روستاهای گیلان که فاقد آب شربند یا در مناطق ساحلی قرار دارند که منبع تامین آب ندارند و یا در مناطق کوهستانی واقع شده اند، آبرسانی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان افزود: طی 40 سال انقلاب اسلامی از 2 هزار روستای گیلان، یکهزار و 790 روستای بالای 20 خانوار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شده اند. ضمن اینکه پیش از انقلاب، سازمانی برای آبرسانی به مناطق روستایی وجود نداشت.
رنج ور یادآور شد: در این مدت 22 هزار کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آبرسانی روستایی اجرا، 642 باب ایستگاه پمپاژ احداث، 472 حلقه چاه حفر و 827 دهنه چشمه بهسازی شده است.
وی اظهار داشت: در این مدت 162 هزار مترمکعب مخزن ذخیره و 70 باب تصفیه خانه آب نیز در روستاهای گیلان احداث شده است.
به گفته رنج ور؛ طی 40 سال انقلاب 820 میلیارد تومان اعتبار صرف طرح های حوزه آب و فاضلاب روستایی گیلان شده است. انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آب و فاضلاب انقلاب اسلامی دهه فجر شرکت آب و فاضلاب صندوق توسعه ملی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو عصر شنبه در نشست با فرماندار کوثر و بررسی مسایل آب و فاضلاب این شهرستان اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم در مناطق مختلف است و ما نیز بر همین اساس پروژه های پیشران را در نقاط مختلف استان اردبیل به سرانجام می رسانیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های فاضلاب شهرستان کوثر اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: وضعیت منابع آب و روند آبرسانی به مردم شهرها و روستاهای کوثر بررسی شده و در این جلسه تصمیمات لازم برای تکمیل این پروژه اتخاذ می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: برای تکمیل پروژه‌هایی که مشمول زمان شده‌اند، دولت سیزدهم به میدان آمده و لازم است برای تحقق هرچه سریعتر آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

خیرجو با تاکید بر اینکه باید در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شاهد تلاش‌های مضاعفی باشیم، تصریح کرد: پروژه های آبرسانی به روستاهای کوثر باید بهبود یابد که در این راستا و به منظور تامین آب شرب در شهر و روستاهای تحت پوشش برخی برنامه های کوتاه مدت و میان مدت آبرسانی در دست اقدام است.

کد خبر 6096630

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری