Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون بهداشت و درمان ارتش با بیان اینکه شناسایی نقاط تهدید به روح و جسم رزمنده، جزو ماموریت‌های معاونت بهداشت و درمان ارتش است، گفت: یقین بدانید که ارتش نسبت به مقوله «جنگ‌های نوین» که امروز در دنیا مطرح است، یک لحظه هم غفلت نمی‌کند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر «مصطفی مداح» در نشست خبری که امروز در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در حوزه بهداشت و درمان حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته است و در برخی حوزه‌های پزشکی درمانی نیز جزو پیش‌غراول‌ها در کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در ابتدای انقلاب چند ماهی نگذشته بود که جنگ تحمیلی توسط استکبار جهانی به کشور ما تحمیل شد و در آن روز‌ها بهداشت و درمان ارتش، خدمات بسیار درخشانی را به رزمندگان اسلام ارائه داد. آهسته آهسته واحد‌های دیگری تشکیل شدند و خود پزشکان کشوری توانستند به این جمع بپیوندند که البته سازماندهی و استقرار پزشکان داوطلب از جمله اقدامات معاونت بهداشت و درمان آجا بود.

معاون بهداشت و درمان آجا با بیان اینکه بعد از دوران دفاع مقدس، به شدت نیاز به یک جامعه آموزشی در حوزه بهداشت و درمان احساس می‌شد، عنوان کرد: چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با بیست و پنجمین سال شروع به کار دانشگاه علوم پزشکی ارتش مصادف است.

امیر مداح ادامه داد: این دانشگاه علاوه بر حوزه درمان، در حوزه طب نظامی نیز خدمات و آموزش‌های گسترده و قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ارتش از تنها دانشگاهی برخوردار است که دانشکده طب نظامی دارد و برای حوزه‌های سطحی و زیرسطحی، هوافضا و بخش زمینی نیرو تربیت می‌کند.

معاون بهداشت و درمان ارتش افزود: یکی از ماموریت‌های نیرو‌های مسلح و علی‌الخصوص ارتش، کمک به مردم در شرایطی است که امکان کمک‌رسانی به آن‌ها دشوار باشد و همانطور که طی سالیان گذشته همگان مشاهده کردند، در حوادثی مانند سیل، زلزله و. معاونت بهداشت و درمان ارتش با تمام وجود در صحنه حاضر می‌شود.

امیر مداح تاکید کرد: ما همچنین در برخی بخش‌های محروم کشور، فعالیت‌های مردم‌یاری داریم و خدمات رایگان درمانی و پزشکی را به مردم این مناطق ارائه می‌دهیم. ضمن اینکه هر رزمایشی که ارتش در سطح کشور برگزار می‌کند قطعا در کنار آن اقدامات مردم یاری معاونت بهداشت و درمان ارتش نیز در آن منطقه انجام می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه ما با همه کشور‌های دوست و همسایه بر اساس سیاست‌های کشور همکاری می‌کنیم، عنوان کرد: در کنگره آسیا پاسفیک سال گذشته نماینده‌های ۵۰ کشور شرکت کردند و در طول ۴ روز برنامه‌ها و تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند که این موضوع نشان‌دهنده آن است که این کشور‌ها ظرفیت درمانی و پزشکی نظامی ایران را به خوبی شناخته‌اند.

امیر مداح با بیان اینکه معاونت بهداشت و درمان ارتش با سایر کشور‌های دوست و مسلمان تبادل دانشجوی پزشکی دارد، گفت: شروع اعطای بورسیه به کشور‌های دوست و مسلمان آغاز شده و به زودی دانشگاه علوم پزشکی ارتش میزبان دانشجویان کشور‌های دوست و مسلمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در راستای فرمان فرمانده کل قوا مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، در تابستان امسال نمایشگاهی را در دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار کردیم و تمام شرکت‌هایی که در این مجموعه دعوت شدند، شرکت‌هایی بودند که کالای ایرانی تولید می‌کردند، گفت: با برگزاری این نمایشگاه، به سهم خودمان توانستیم استفاده از تجهیزات ایرانی در حوزه‌های پزشکی سطح کشور را افزایش دهیم.

امیر مداح در پایان با بیان اینکه شناسایی نقاط تهدید به روح و جسم رزمنده، جزو ماموریت‌های معاونت بهداشت و درمان ارتش است، گفت: یقین بدانید که ارتش نسبت به مقوله «جنگ‌های نوین» که امروز در دنیا مطرح است، یک لحظه هم غفلت نمی‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیر مداح دانشگاه علوم پزشکی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است

حسام‌الدین علامه افزود: ۱۴.۱۵ صدم درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال به دیابت و حدود ۲۵ درصد از این گروه سنی به «پیش‌دیابت» مبتلا هستند. متاسفانه، آمار و ارقام مربوط به «پیش‌آگاهی به دیابت» نامساعد است؛ به نحوی که حداقل حدود یک سوم از افرادی که به دیابت مبتلا هستند از بیماری خود آگاهی ندارند.

این متخصص درباره وضعیت درمان دیابت در کشور گفت: «درمان موثر» هم از وضعیت نامساعدی برخوردار است؛ فقط حدود ۳۱ درصد از دیابتی‌ها درمان موثر و منجر به کنترل دیابت دارند. یکی از عواملی که منجر به آمار نامساعد درمان موثر دیابت و پیامدهای ناشی از آن مثل زخم مزمن در کشور شده، تحریم‌های اقتصادی و دارویی ظالمانه آمریکا است.

این متخصص ادامه داد: اگرچه واکنش مردم به دیابت نسبت به سرطان، توأم با حساسیت و پرسروصدا نیست اما نکته مهم و اساسی این است که دیابت به دلیل عوارض و مرگ و میری که پس از پیامدهایش از جمله زخم پای دیابتی می‌تواند ایجاد کند باید در کانون توجه قرار گیرد. متاسفانه میزان مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی نسبت به برخی از سرطان‌های شایع کشور بیشتر است. من بازهم تاکید می‌کنم بیماری دیابت بسیار اهمیت دارد و برای مقابله با این بیماری باید از نظر متخصصان چه در حوزه بالین و چه در عرصه روان‌شناسی سلامت بهره برد.

خطر «بازار سیاه» برای پانسمان‌های نوین دیابت

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: استفاده از پانسمان‌های نوین، یکی از موثرترین درمان زخم‌های مزمن است. پانسمان‌های نوین بیشتر وارداتی هستند؛ اگر ارز مورد نیاز با قیمت مناسب و به مقدار کافی در اختیار واردکننده قرار نگیرد با پدیده بازار سیاه در زمینه پانسمان‌های نوین مواجه می‌شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم