Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرگان گفت: جشنواره غذاهای فراموش شده صومعه‌سرا در تالار فرشتگان این شهرستان برگزار می‌شود.

«علیرضا مهرگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با اشاره به برگزاری جشنواره‌های غذاهای فراموش شده صومعه‌سرا، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره احیاء غذاهای اصیل گیلانی است.

 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با بیان اینکه در این جشنواره غذاها و دسرهای سنتی، آش‌های محلی، نان و شیرینی‌های سنتی و محلی طبخ می‌شود، افزود: این جشنواره توسط میراث فرهنگی شهرستان با همکاری زنان فعال صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، اجرای موسیقی سنتی توسط ناصر وحدتی، سخنرانی توسط سید کاظم دلخوش اباتری، اهدای ده‌ها جوایز ارزنده برای کدبانوهای خوش‌سلیقه را از جمله برنامه‌های این جشنواره دانست.

 

مهرگان با بیان اینکه بانوان برای ثبت‌نام در جشنواره و بازارچه با شماره 09055853735 تماس حاصل کنند، گفت:این برنامه شنبه(27بهمن) ساعت 17 در تالار فرشتگان صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: این جشنواره‌ها فرصتی است تا در راستای احیای انواع غذاها و شیوه پختن آنها که رفته رفته به فراموشی سپرده می‌شود، بکوشیم و در این کار عزمی راسخ داشته باشیم.

 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی اعم از غذاهای ایرانی، هنرهای سنتی و… ما را باید ملزم بدارد که چنین سنت‌هایی را تا منسوخ و فراموش نشده‌اند با یک فراخوان احیا و سپس به عنوان یکی از جاذبه‌ها در صنعت گردشگری استفاده کنیم.

 

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی فاطمیه ایام فاطمیه انقلاب اسلامی اصفهان راهپیمایی ۲۲بهمن جشنواره غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۹۵۴۲