Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف در گفت وگو با مایک پمپئو در خصوص مسائل مهم بین المللی، واشنگتن را از هر گونه مداخله در امور داخلی ونزوئلا و تهدید به استفاده از زور برحذر داشت.
در این مذاکره تلفنی، روسیه بر آمادگی خود برای رایزنی درخصوص مساله ونزوئلا در چارچوب اصول منشور سازمان ملل تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است ونزوئلا از ۲۳ ژانویه گذشته (سوم بهمن ماه) و پس از اینکه خوان گوایدو خود را به عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد، دچار ناآرامی است.
پس از آن، آمریکا گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری مادورو را غیرقانونی اعلام کرد.

**تحریم‌های جدید آمریکا روابط را پیچیده‌تر کرده است
لاوروف با اشاره به دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به بهانه مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس روس و دخترش در انگلیس گفت: اقدام براساس اتهامات واهی و غیرقابل توجیه روابط روسیه و آمریکا را پیچیده‌تر کرده است.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه این را هم گفت که تحریم‌های ضد روسی فضای سیاسی جهان را متشنج‌تر می‌کند.
اسکریپال جاسوس سابق روسیه که به انگلیس پناهنده شده است اواخر اسفندماه پارسال به همراه دخترش در انگلیس مسموم شد و لندن بلافاصله با تروریستی خواندن این رویداد، مسکو را مسبب بروز آن در خاک خود خواند.
در پی این رویداد نزدیک به ۱۵۰ دیپلمات روس از حدود ۳۰ کشور جهان اخراج شدند و روسیه نیز تعداد دیپلمات‌های طرف‌های مقابل را کاهش داد.

**توافق بر ادامه مذاکرات درباره سوریه
لاوروف و پمپئو در ادامه مذاکره تلفنی درخصوص مساله سوریه هم گفتگو و تبادل نظر کردند.
دو طرف درخصوص ضرورت ادامه گفت: وگو‌های دوجانبه درمساله سوریه برای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت توافق کردند.
لاوروف و پمپئو همچنین در خصوص دیدار‌های اخیر مقام‌های وزارت خارجه روسیه و آمریکا درخصوص اوضاع شبه جزیره کره و پیشبرد روند حل و فصل سیاسی مسائل افغانستان تبادل نظر کردند.
این گفت: وگوی تلفنی در شرایطی صورت گرفته است که روابط مسکو و واشنگتن به سردترین دوران خود پس از جنگ سرد رسیده است و بسیاری از آن به عنوان آغاز دور تازه‌ای از جنگ سرد در جهان یاد می‌کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در "همایش خدا قوت کارگر" در چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت  "هفته ملی کار و کارگر" توجه به باید‌های اخلاقی و ایمانی کارگران را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: البته مشکلات جامعه کارگری در نشست‌های مختلف بیان و ارائه شده است و باید عرصه کارگری و کارفرمایی مجاهدانه تلاش و با جهاد و مجاهدت، آخرت خود را آباد کنند.

نکونام اظهار داشت: جامعه کار و کارگر در روزگار کنونی همان جهاد در راه خداوند است که کشور را به سمت‌وسوی ظهور نزدیک می‌کند.

بیشتر بخوانید

تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان

امام جمعه شهرکرد به حرکت اخیر دانشجویان جهان در محکومیت جنایات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی اشاره کرد و گفت: حوادث اخیر دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نشان‌دهنده حاکم شدن نگاه سیاسی در این مجموعه‌ها است، دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و آمریکا سیاسی نبودند، اما امروز معارف اسلام و انقلاب اسلامی ایران در این دانشگاه‌ها نفوذ کرده است.

وی با اشاره به پایه‌گذاری انقلاب اسلامی ایران در ۴۵ سال قبل از سوی امام خمینی (ره) افزود: اکنون صدور انقلاب اسلامی ایران به درون آمریکا از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • نامه سرگشاده رئیس دانشگاه رازی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکا
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن: هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • نتانیاهو خطاب به بلینکن : هیچ توافقی برای پایان جنگ در غزه را نخواهم پذیرفت
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است