Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تا افق ۱۴۰۴، دانشگاه‌های علوم پزشکی نیاز به ساخت بیش از ۱۸۰ خوابگاه استاندارد دارند، گفت: خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها در حال اعتبارسنجی هستند و یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار در دولت یازدهم و دوازدهم ساخت خوابگاه استاندارد برای دانشجویان کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی محمدی فیض آباد در خصوص ساخت خوابگاه استاندارد در دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: بر اساس ضرورت و اهمیتی که آسایش، رفاه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در بین دانشجویان از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت تعیین شده است، موضوع ساخت خوابگاه استاندارد از سال ۱۳۹۵ با وسواس و دقت بسیار زیادی پیگیری شده و بر همین اساس نقشه ای کامل بر اساس اقلیم‌های مختلف، امکانات کم نظیر در فضاهی عمومی و اختصاصی، طول عمر بالای ساختمان و ... طراحی شده است که با ساخت این خوابگاه‌ها در کشور، می‌توان گفت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه نیز پیشتاز است.
وی افزود: در حال حاضر ۲۲ دانشگاه با معاونت فرهنگی و دانشجویی تفاهمنامه سه جانبه امضاء کرده‌اند، که خوابگاه ۶۹۲ نفره دخترانه مازندران و خوابگاه ۲۵۰ نفره پسرانه کاشان در سال جاری افتتاح شده است و بقیه خوابگاه‌ها در مراحل مختلف ساخت هستند و امیدواریم با تمهیداتی که از سوی اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت دیده شده است، تا پایان دولت دوازدهم همه این پروژه‌ها افتتاح و به بهره برداری برسند.
محمدی همچنین از پیگیری دریافت تسهیلات از بانک‌های کشور خبر داد و گفت: با سه بانک عامل مذاکراتی داشته‌ایم که در مراحل مختلف است و امیدواریم با اقدامات خوبی که از طرف معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حال پیگیری است، بتوانیم برای دریافت تسهیلات تفاهم‌نامه‌ای با بانک‌ها امضاء کنیم که علاوه بر خوابگاه‌های در حال ساخت، با توجه به برآورد نیاز دانشگاه‌ها تا افق سال ۱۴۰۴ در خصوص ساخت خوابگاه استاندارد که ۱۸۳ باب با ظرفیت‌های ۴۰۰ و ۲۵۰ نفر است، گوشه‌ای از مشکلات اعتباری دانشگاه‌ها را رفع کنیم.
وی پروژه‌های خوابگاه مذکور را با توجه به قدمت ساختمان‌های خوابگاهی، استهلاک بیشتر خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌ها و کمبود فضای خوابگاهی و اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های استیجاری و یا مشارکتی، از ضرورت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد با ساخت خوابگاه‌های استاندارد در سراسر کشور، دانشجویان نخبه رشته‌های علوم پزشکی بتوانند از امکانات رفاهی در خور شأن و شایسته تری بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی ساخت خوابگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج

دکتر شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در این آیین گفت: عملیات ساخت این کلینیک با مشارکت بنیادخیریه پورکاشانی از سال ۹۷ با زیر بنای سه هزار متر مربع در چهار طبقه آغاز شد.

وی ادامه داد: بنیاد مذکور ۲ هزارو۷۰۰ میلیارد ریال و دانشگاه علوم پزشکی البرز یک هزارو۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت وتجهیز این مجموعه هزینه کرده اند.

صیادی افزود: این کلینیک درمانی دارای بخش های اطفال، داخلی، عفونی، قلب، دندانپزشکی، ارتوپدی، زنان و تغذیه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: مرکز درمان اعتیاد بیمارستان امام حسین (ع) امروز نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

صیادی حضور و نقش خیرین در بخش سلامت و اعتلا بهداشت و درمان استان را پررنگ و اثرگذار دانست و بر مردمی سازی سلامت در تمام بخش ها تاکید کرد .

محمد شهر با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کرج قرار دارد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899208

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم