Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:00:51 GMT

چشم و هم چشمی سگ گردانی را افزایش داده است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۰۱۲۰

چشم و هم چشمی سگ گردانی را افزایش داده است

تهران-ایرنا- یک آسیب شناس اجتماعی گفت: چشم و هم چشمی و در مواردی خلاء عاطفی یا فخر فروختن افراد پولدار سگ گردانی را در جامعه افزایش داده است.

مجید ابهری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: دوستی و هم نشینی تا این حد با حیوانات موجب بروز ضربه های روانی و عاطفی به افراد و جامعه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ارتباط گاهی در رسانه ها مشاهده می شود شخصی سگ خود را گم کرده یا از دست داده و دچار افسردگی شده است. برخی نیز که سگ را به عنوان شریک عاطفی خود انتخاب کرده اند.
وی اضافه کرد: اگر در جوامع غربی در شهرها سگ به عنوان دوست و همراه انسان است فرهنگ این نوع زندگی نیز وجود دارد. اما در سبک زندگی ما ایرانیان اینکه سگ را به عنوان عضوی از خانواده و شریک عاطفی تلقی کنند، جای تأمل دارد.
این آسیب شناس اجتماعی افزود: متاسفانه در جامعه ما بسیاری از رفتارها ناشی از تقلید و بدون منطق است. عده ای نیز سگ را به عنوان نماد امروزی بودن و دارای پول و ثروت بودن می دانند.
ابهری تصریح کرد: این گونه افراد با تقلید از دیگران و چشم و هم چشمی سگ را وارد زندگی خود می کنند و با گرداندن این حیوان در محیط زندگی می خواهند از غافله عقب نمانده و مردم به چشم انسانهای پولدار به آنها نگاه کنند.
این آسیب شناس اجتماعی اضافه کرد: گاهی برخی از این افراد دارای نوعی خلاء عاطفی نیز هستند. در این میان عده ای نیز به دلیل رنج از مشکلات روحی و روانی به این سمت کشیده می شوند و سعی در بر طرف کردن خلاء عاطفی خود دارند.
ابهری گفت: در این ارتباط نهادهای مسئول باید وارد شوند و اجازه ندهند فرهنگ نگهداری سگ و سگ گردانی در جامعه فراگیر شود.
اجتمام *1933* 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی ابهری اسیب شناس سگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵ جامعه در سال جاری ادامه دارد.

به گزارش مشرق، محمد مهدی ناصحی افزود: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.

وی ادامه داد: دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزئیات بیمه همگانی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ۷ چیزی که فقط افرادی که در خانواده ای با روابط سمی بزرگ شده اند درکشان می کنند
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • فقط افرادی که در خانواده‌ای سمی بزرگ شده‌اند این ۷ مورد را درک می‌کنند
  • رمزهای عبور، گلوگاه‌های امنیت به شمار می‌رود
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • مد خوب، مد بد!
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟