Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ خوشدل از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی ارتش برای پذیرش دانشجویان خارجی از کشورهای دوست و همسایه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، سرهنگ «علیرضا خوشدل» در نشست خبری مشترک معاونت بهداشت و درمان ارتش و فرمانده این دانشگاه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد دانشگاه علوم پزشکی ارتش با اصحاب رسانه گفت: آموزش پزشکی کشور از دارالفنون آغاز شد و بیمارستان های ارتش از اولین مراکز پزشکی کشور محسوب می شوند که در سطح بیمارستان های تخصصی به ارایه خدمات می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش با اشاره به سبقه طولانی ارتش در حرفه پزشکی افزود: سابقه طولانی ارتش موجب اعتماد به ارتش در حوزه پزشکی شده است و فعالیت های رسمی پزشکی از سال 1310 با تاسیس مراکز بهداشتی درمانی ارتش شکل گرفته است که در سال 72 با تصویب فرماندهی کل قوا تمامی دانشکده های متفرقه زیر چتر دانشگاه علوم پزشکی ارتش به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

سرهنگ خوشدل ادامه داد: در طی 25 سال گذشته تغییرات قابل توجه ای در دستاوردهای علمی، تحقیقاتی این دانشگاه صورت گرفته است که با رشد علمی و فناوری در کشور سرآمد حوزه های پزشکی بوده است.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ارتش در بین 17 دانشگاه برتر علوم پزشکی تعریف می شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارتش رتبه هشتم دانشکده پزشکی را در کشور به خود اختصاص داده است و در توسعه هدفمند در بخش آموزش 35 رشته دانشگاه را در مأموریت های سازمان یافته بر عهده دارد.

 

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش خاطرنشان کرد: این دانشگاه در فعالیت های ویژه آموزشی رتبه چهارم و در رتبه بندی دانشگاه های کشور رتبه زیر 15 را کسب کرده است.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ارتش 25 درصد ظرفیت برای تربیت نیروی پزشکی در نیروهای مسلح را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: این دانشگاه 15 رتبه برتر بوردهای تخصصی پزشکی در طی پنج سال گذشته را کسب کرده است و در 12 رشته تخصصی، دو رشته دکترای حرفه ای، شش رشته کارشناسی ارشد و 10 رشته کارشناسی و هشت رشته کاردانی به فعالیت علمی می پردازد.

 

سرهنگ خوشدل خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کشور قطب آموزشی مدیریت بحران، فوریت های پزشکی و طبق هوا فضا را برای سازمان های متولی دارد. در این دانشگاه بیش از دو هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و تاکنون بیش از شش هزار دانش آموخته در رشته های مختلف پزشکی برای خدمت در نیروهای مسلح تربیت شده اند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ارتش رتبه چهارم قبولی در مقاطع بالاتر و در رتبه بندی آموزشی دانشگاه های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این دانشگاه دارای هشت استاد تمام، 29 دانش یار، 167 استادیار و 15 مربی است. دانشگاه علوم پزشکی ارتش تحول آموزشی مبتنی بر جامعه و برنامه ریزی علمی در جهت مرجعیت علمی را بر عهده دارد و دارای برنامه های راهبردی روشن و اهداف و برنامه های عملیاتی قابل اجرا و منطبق با اهداف این دانشگاه است.

 

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارتش اخیرا بزرگترین رویداد بین المللی طب نظامی را در کشور به ثبت رساند. در این رویداد شاهد حضور بیش از هزار شرکت کننده و 100 دانشمند نظامی از 40 کشور دنیا بودیم و اکنون آماده پذیرش دانشجویان خارجی از کشورهای دوست و همسایه و تعاملات علمی با مراکز معتبر طب نظامی دنیا هستیم.

 

وی گفت: دانشجویان بورسیه علوم پزشکی ارتش در سال های اخیر درخشش قابل توجه ای داشته اند به طوری که در سال های 90 تا 96 بوردهای تخصصی و فوق تخصصی 15 جایگاه برتر اول تا دهم کشور از آن ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است و همزمان در دوره های PHD‌ رتبه های برتر کشور نیز به نام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارتش ثبت شدند. این دانشگاه قریب به 1600 مقاله بین المللی و ارجاعات بین المللی فراوانی طی پنج سال اخیر به ثبت رسانده است. سرانه سالانه مقالات نمایه نوع اول اعضای هیئت علمی دانشگاه از هفت دهم درصد در ابتدای برنامه توسعه به دو و نیم درصد ارتقا یافته است که نشانگر رشد پرشتاب تولیدات علمی دانشگاه است.

 

وی گفت: با تکیه بر دستاوردهای دفاع مقدس همگام با رشد جهانی علوم سلامت نظامی دانشگاه علوم پزشکی ارتش به عنوان یک مرکز دانشگاهی سرآمد در علوم طب با طراز جهانی در منطقه در چشم انداز 1404 قرار دارد.

 

سرهنگ خوشدل اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه در سال های اخیر موفق به کسب مقام اول کمیته های تحقیقات دانشجویی در جشنواره ملی رازی شدند و مقام پنجم و هشتم المپیاد علمی کشور را از آن خود کردند و در 12 مورد نیز رتبه زیر 10 را در آزمون های جامع علوم پایه و پیش کارورزی و رتبه های متعدد برتر کشوری در مسابقات قرآنی و کشوری را کسب کردند.

 

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ارتش با دارا بودن 35 رشته مقطع آموزشی از کاردانی تا فلوشیپ نه تنها به تربیت نیروهای گروه علوم پزشکی ارتش همت گماشته است بلکه بخشی از ظرفیت خود را در دوره های عمومی و تخصصی به تربیت دانشجو برای سایر نیروهای مسلح اختصاص می دهد.

 

سرهنگ خوشدل خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارتش با همکاری پنج شرکت دانش بنیان به فعالیت علمی و پژوهشی می پردازد و تاکنون 30 محصول صنعتی را در حوزه پزشکی به ثبت رسانده که آماده تولید انبوه و ارایه به بازار است.

 

وی گفت: در هفته پیش رو شاهد کلنگ زنی و تاسیس دانشکده پرستاری ارتش در مساحت هفت هزار متر مربع در دانشکده پرستاری فعلی جنب بیمارستان خانواده هستیم. این دانشکده به عنوان مرجع برتر مرکز پرستاری کشور تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد./

 

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی اصفهان فاطمیه ایام فاطمیه چهل سالگی انقلاب انقلاب اسلامی خوشدل پزشکی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سامانه انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جهت نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال شد.

دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در زمان بندی اعلام شده نسبت به ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضا‌های انتقال دانشجویان بر اساس بازه‌های زمانی اشاره شده با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در رشته مقاطع مختلف اقدام کنند.

شنبه ۱ اردیبهشت تا چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳: ثبت درخواست توسط دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های مبداء و بارگذاری مدارک لازم

شنبه ۲ تیر تا شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو

یکشنبه ۱۷ تیر تا یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳: رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبداء

دوشنبه ۱ مرداد تا سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳: بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو

چهارشنبه ۱۷ مرداد تا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳: بررسی و اعلام نتیجه توسط دانشگاه مقصد و تایید نهایی و تثبت نتیجه نهایی فرایند توسط دانشگاه مبدا و ارسال به دانشگاه مقصد

سامانه میهمانی در طول نیمسال تحصیلی فعال بوده و نیازی به رعایت این جدول زمانبندی نیست.

همچنین با توجه به ممنوعیت انتقال دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، تصمیم گیری در خصوص انتقال این دسته از دانشجویان طبق روال سنوات گذشته به عهده کمیسیون موارد خاص انتقال دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (Ph.D) وزارت بهداشت خواهد بود.

در دانشگاه‌هایی که سامانه انتقال در موعد مقرر فعال نیست، مسؤولیت به عهده همان دانشگاه بوده و از ارجاع هرگونه مکاتبه اداری و یا دانشجو به وزارت بهداشت جهت اخذ مجوز خارج از سامانه خودداری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم