Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید سعیدی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: در سیلاب‌های اخیر، به منازل، مزارع، راه‌ها و تاسیسات خدماتی در شهرستان‌های منوجان، فاریاب، کهنوج، جیرفت، رودبارجنوب، قلعه گنج، نرماشیر، بم، کرمان، راور و شهربابک، خسارت‌هایی وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین، از تخریب ۴۰۰ راه روستایی و عشایری در این استان خبر داد و افزود: در شهرستان رودبارجنوب راه ارتباطی ۸۶ روستا قطع شده و ۲۰۰ خانه دچار ابگرفتگی شده اند که هلال احمر در حال امداد رسانی به ساکنان آن‌ها است.

سعیدی گفت؛ درکهنوج، سیلاب به ۲۵ واحد مسکونی بین ۳۰ تا ۹۰ درصد خسارت وارد کرد و به ۵ هزارمتر مربع مزارع کشاورزی آسیب رساند.

وی بیان داشت:همچنین به چند سیل بند در روستا‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده و فرونشست زمین در محور کهنوج فاریاب در حال بررسی کارشناسی است.

سعیدی با اشاره به اینکه در شهرستان منوجان ۱۷ راه روستایی در بخش آسمینون آسیب دیده است گفت: در این روستا‌ها و روستا‌های قلعه گنج هلال احمر در حال امداد رسانی به روستائیان است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان همچنین از خسارت دیدن ۵۰۰ متر از خط انتقال اب قلعه گنج و وارد شدن بیش از ۷۱ میلیارد ریال خسارت به ابنیه فنی و راه‌ها و پل‌ها دراین شهرستان خبر داد و گفت: در جیرفت بند‌های خاکی روستا‌های حسن آباد و اسماعیلی خسارت دیده اند و در ساردوئیه شکسته شدن ۵ تیر، برق این منطقه را چند ساعتی قطع کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استاندار کرمان همچنین گفت: در شهر کرمان به آسفالت برخی معابر شهری خسارت وارد شده است، در شهربابک بخش کشاورزی روستای ریسه خسارت دیده است.

وی بیان داشت:در نرماشیر راه ارتباطی روستای کورک دچار آب برگی شده و در روداب شرقی و غربی راه‌های روستایی به علت طغیان رودخانه آسیب دیده اند. در شهرستان راور آسفالت معابر و تاسیسات شهری و در روستا‌ها برخی قنوات آسیب دیده اند.

وی افزود: در بم به تاسیسات برق و راه روستایی دشت دارزین و خط انتقال برق از بم به بروات هم اسیب وارد شده است.

جمع بندی‌های اولیه نشان می‌دهد بارندگی‌های دو روز گذشته، خسارت‌هایی را در ۱۱ شهرستان و تعداد زیادی روستای استان کرمان برجای گذاشته است.

انتهای پیام /س

خسارات سیل در استان کرمان ظرف ۵ روز آینده اعلام می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارات بخش حمل و نقل غزه از ۳ میلیارد دلار گذشت

طارق زعرف، وزیر حمل و نقل و ارتباطات فلسطین شامگاه یکشنبه فاش کرد که در نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی برای هفتمین ماه، خسارات بخش حمل و نقل غزه بیش از ۳ میلیارد دلار رسیده است. 

براساس گزارش القدس العربی،زعرب در جریان بررسی خسارات بخش حمل و نقل در غزه، در جلسه تشکیلات خودگردان در رام الله در مرکز کرانه باختری اشغالی صحبت کرد.

او گفت: کمیته‌های وزارت حمل و نقل تخمین می‌زنند که نیرو‌های اشغالگر حدود ۵۵ هزار خودرو را در نوار غزه منهدم کردند که معادل ۶۰ درصد خودرو‌های دارای مجوز در نوار غزه است.

این وزیر صهیونیستی افزود: خسارات بخش حمل‌ونقل در غزه بیش از ۳ میلیارد دلار است که زیرساخت‌ها و وسایل نقلیه شهروندان را شامل می‌شود.

زعرب ادامه داد: رژیم اشغالگر حدود ۹۴۵ کیلومتر از جاده‌های غزه را که معادل ۶۵ درصد شبکه جاده‌ای است با هزینه‌ای بیش از ۲ میلیارد دلار تخریب کرد.

پیش از این نیز سازمان ملل متحد با اشاره به حجم گسترده ویرانی های نوار غزه در پی حملات و بمباران های گسترده ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روند آواربرداری در این منطقه احتمالا ۱۴ سال طول می کشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • خسارات بخش حمل و نقل غزه از ۳ میلیارد دلار گذشت
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم