Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی- هنری که با حضور تعدادی از سفرای مقیم، مقامات فرهنگی، هنرمندان و جمع کثیری از شهروندان صرب برگزار گردید، ابتدا سرود ملی دو کشور پخش شد و سپس آقای «ماریان وویووچ»، مدیر موزه و رئیس برنامه‌های سینمایی کینوتکا، با قدردانی از رایزنی فرهنگی کشورمان برای برگزاری این جشنواره اظهار داشت: وقتی هجده سال پیش ایده برپایی جشنواره فیلم‌های ایرانی مطرح شد، حتی خوشبین‌ترین افراد نیز تصور نمی‌کردند که این رویداد هرسال با استقبال بیشتری مواجه شود و امسال که این جشنواره به سن بلوغ یعنی هجده سالگی رسیده است، بسیار مفتخریم که هفته فیلم‌های ایرانی یکی از برنامه‌های ثابت موزه سینمایی «کینوتکا» است و بر اعتبار کار ما افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه حسین ملاعبداللهی سفیر کشورمان ضمن قدردانی از مسئولین موزه سینمایی «کینوتکا» برای همکاری صمیمانه در برگزاری این رویداد فرهنگی اظهار داشت: استمرار هجده ساله جشنواره فیلم‌های ایرانی در بلگراد و استقبال گرم شهروندان صرب بیانگر آن است که این جشنواره جایگاه قابل توجهی در جامعه هنری صربستان و علاقمندان به سینمای ایران یافته است.

وی در ادامه با موضوع تاریخچه سینمای ایران به سخنرانی پرداخت و با اشاره به دوره‌های گوناگون رشد و شکوفایی سینمای ایران گفت: «سینمای پیش از انقلاب اسلامی در فرم و محتوی سعی در تقلید از سینمای هالیوود و بالیوود داشت و از این رو، ژانری به نام فیلم فارسی شکل گرفت که هدفی جز سرگرمی مخاطب عام نداشت و از فرط تکرار به ابتذال کشیده شده بود.

وی افزود: در دوران پس از انقلاب، جریان موج نوی سینمای ایران که از دهه پنجاه شروع شده بود، به تدریج رشد کرد و با ورود فیلمسازانی از جمله عباس کیارستمی، علی حاتمی، داریوش مهرجویی، خسرو سینایی و... تغییرات اساسی در فرم و محتوای فیلم‌های ایرانی به وجود آمد و سینمای ایران به تدریج محصولات خود را در جشنواره‌های بین‌المللی عرضه کرد و مورد تحسین منتقدان جهانی قرار گرفت.

سفیر کشورمان در ادامه با ارایه برخی از نمونه‌ها به استمرار سیر تحول و رشد سینمای ایران اشاره کرد و افزود: کارگردانان و فیلمسازان ایرانی با ارایه آثار ارزشمندی که محصول خلاقیت، ایده‌پردازی و نیز نگاه ویژه آنها به موضوعات انسانی و اخلاقی است، در سال‌های اخیر سینمای ایران را به جایگاه قابل اعتنایی رسانده‌اند به طوری که امروزه در بسیاری از جشنواره‌های مهم بین‌المللی جوایز ارزشمندی را کسب می‌کند.

در ادامه این مراسم، کلیپی با عنوان «سینمای ایران پس از انقلاب» پخش شد و فیلم «فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی به نمایش درآمد.

در هفته فیلم ایران در بلگراد، ۱۳ فیلم به نمایش درآمد که سه فیلم «خیلی دور خیلی نزدیک»، «لیلی با من است» و «من ترانه ۱۵ سال دارم» به پخش کنندگی بنیاد سینمایی فارابی در این رویداد فرهنگی حضور داشتند.

هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران از ۱۵ تا ۲۱ بهمن در محل سالن سینمایی «کینوتکا» در بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد.

انتهای پیام/

279 / 279 هفته فیلم سینمای ایران بنیاد سینمایی فارابی حسین ملاعبداللهی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هفته فیلم سینمای ایران بنیاد سینمایی فارابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مریم طاهردوست محمدی گفت: جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان با محورهای جشنواره نان و غذای اقوام و ملل شهرستان سمنان (تاسکا) نمایشگاه آثار هنری هنرمندان شهر سمنان، ارکست ملی راه ابریشم، جشنواره گردشگری نعناع، موزه گردی و رویداد گرامیداشت روز نجوم خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان افزود: اهدای جوایز ارزنده به نفرات برتر، اجرای موسیقی سنتی، برنامه‌های شاد و مفرح، اجرای زنده هنری و نمایشگاه صنایع‌دستی ازجمله برنامه‌های جشنواره گردشگری راه ابریشم است.

مریم طاهردوست محمدی گفت: نخستین بخش از جشنواره گردشگری راه ابریشم با جشنواره نان و غذای اقوام و ملل شهرستان سمنان (تاسکا) از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مجموعه تجاری گردشگری استخر زاوقان سمنان آغاز می‌شود.

او افزود: جشنواره گردشگری راه ابریشم با مشارکت و همکاری اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان، شورای اسلامی شهرستان سمنان، شهرداری سمنان، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان، دبیرخانه پایتخت بین‌المللی راه ابریشم سمنان، اقامتگاه بوم گردی ننجون فاطمه برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان گفت: در شهریورماه ۱۴۰۲ در کنفرانس بین‌المللی جاده ابریشم در کشور چین که با حضور ۵۸ شهر از ۲۶ کشور دنیا برگزار شد، شهر سمنان به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم انتخاب شد.

مریم طاهردوست محمدی گفت: نمایندگی سمنان از کشور ایران در این اتحادیه وضعیت برد برد است زیرا کشورهای عضو این اتحادیه می‌توانند با ظرفیت‌های سمنان آشنا شوند و این امر منجر به توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904147

دیگر خبرها

  • سهم انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان سینمایی از نمایشگاه کتاب
  • خزاعی: انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • واکنش رئیس سازمان سینمایی به اظهارنظرها درباره بیکاری سینماگران و زیر سوال بردن فروش فیلم‌ها
  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم/ رونق تولید و نمایش فیلم‌ها موجب کاهش بیکاری سینماگران شده است
  • باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه شانزدهم اردیبهشت قم