Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@20:16:27 GMT

۷۴ هزار بیمار مبتلا به ms در ایران شناسایی شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۰۹۹۵

۷۴ هزار بیمار مبتلا به ms در ایران شناسایی شده است

صحرائیان با بیان اینکه ۷۴ هزار بیمار مبتلا به ms در کشور شناسایی شده است، گفت: در ۱۰ سال گذشته ۱۰ هزار بیمار ms در کشور داشتیم که امروز و پس از یک دهه شاهد افزایش ۶۴ هزار نفری هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدعلی صحرائیان» امروز(۲۴ بهمن) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه انجمن ms ایران بیش از ۲ دهه است که فعالیت دارد و انجمن‌های استانی زیرمجموعه آن هم در مسیر ارائه خدمت مطلوب‌تر فعال شده‌اند، افزود: در حال حاضر ۴۶ مرکز انجمن ms ایران در سطح کشور فعال است و سالانه اجلاس مدیران عامل انجمن ms ایران در ۲ نوبت و در مسیر ارائه خدمت شایسته‌تر به این نوع بیماران برگزار می‌شود و در آخرین اجلاس نمایندگان وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انجمن ms، بهزیستی، استانداری و شهرداری حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نائب رئیس انجمن ام اس ایران در رابطه با آخرین آمار بیماران ms، گفت: طبق آمار انجمن ms ایران ۷۴ هزار و طبق آمار وزارت بهداشت ۶۴ هزار بیمار ms داریم و در اجلاس امروز به دنبال یکی‌شدن آمارها بودیم؛ در کل جهان به‌ویژه کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس آمار این نوع بیماران رو به افزایش بوده و در ۱۰ سال گذشته ۱۰ هزار بیمار ms در کشور داشتیم که امروز و پس از یک دهه شاهد افزایش ۶۴ هزار نفری هستیم.

 

در این نشست، «عباس نوریان» هم اظهار داشت: بسیاری از داروهای مصرفی داخلی بیماران ms تحت پوشش ۹۰ درصدی و داروهای خارجی این نوع بیماران تحت پوشش ۷۰ درصدی بیمه‌ها هستند و خوشبختانه نگرانی‌ای در امر دارو و حمایت‌های بیمه‌ای وجود ندارد و معتقدیم که این نوع بیماران با درمان‌های جدید و نوین می‌توانند به زندگی خود به‌خوبی ادامه دهند و از آنجایی که تعداد بانوان در این بیماری بیشتر است باید بگوییم که نگرانی‌ای در بحث حاملگی آنان وجود ندارد و سلامت نوزاد و مادر به خطر نمی‌اُفتد.

 

نایب‌رئیس انجمن ms خراسان رضوی، افزود: با داشتن نخبگان داخلی نه تنها واردات داروی ms را نداریم، بلکه شاهد صادرات قابل این نوع داروها هستیم و قیمت داروها داخلی و خارجی متفاوت هستند، اما با افتخار می‌گوییم که تولید این داروها همسان با نمونه‌های خارجی آن است.

 

وی با بیان اینکه در استان ۳۷۰۰ بیمار ms داریم و به ازای هر بیمار آقا ۳ بیمار خانم داریم و آمار بانوان مبتلا به ms معادل ۳ برابر آقایان بوده است، خاطرنشان کرد: بیماری ms علائم متفاوتی دارد و چشم بیشترین نقطه‌ای بوده که به آن حمله می‌شود و پس از آن سیستم‌های عصبی، نخاعی، مرکزی، استخوانی، مفاصلی و ادراری بدن را درگیر می‌کند.

 

نوریان گفت: در ۲ سال اخیر که هیئت مدیره جدید فعالیت دارد نزدیک به ۷ هزار میلیارد کمک هزینه درمانی بیماران ms را از طریق خیران نیک‌اندیش جذب شده است و به‌زودی یک مرکز جامع تخصصی در زمینی ۶ هزار متری که از سوی آستان قدس رضوی اهدا شده است در مدت زمان یک سال ساخته می‌شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی انقلاب اسلامی اصفهان وزیر ارشاد راهپیمایی ۲۲بهمن دهه فجر اجلاسیه بیماران ام اس مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: با خوردن این نوشیدنی هنگام خواب چربی بسوزانید (فیلم) دمنوش‌های مفیدی که به کاهش التهاب مفاصل و درد آن کمک می‌کند (فیلم) مواد غذایی موثر در کنترل استرس ناباروری (فیلم)

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند