Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@15:35:09 GMT

حرکت به‌سمت متعالی بودن؛ ویژگی هنر انقلابی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۱۲۰۷

حرکت به‌سمت متعالی بودن؛ ویژگی هنر انقلابی

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه‌شنبه، 23 بهمن کارگاه ورکشاپ عکاسی «نقره‌های ماندگار» با محوریت نقش عکاسی مستند و فتوژورنالیسم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با حضور عباس ملکی، عکاس دوران انقلاب داریوش عسگری، کارشناس و مدرس دانشگاه، فریدون کریمی‌والا، مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و جمعی از هنرمندان و عکاسان لرستانی در تالار ابو علی‌سینای بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این کارگاه یک‌روزه که به‌همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان برگزار شد، تصاویر مستندی از انقلاب اسلامی که در دوران تظاهرات انقلابی و پیروزی انقلاب اسلامی توسط عکاسانی مانند: عباس ملکی، کاوه گلستان، پرتویی، محمد صیاد، اکبر ناظمی گرفته شده‌اند، بازخوانی شد.
در پایان به تمامی شرکت‌کنندگان در کارگاه عکاسی «نقره‌های ماندگار» گواهی پایان دوره داده شد.
فریدون کریمی‌والا، مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در این کارگاه آموزشی عکاسی اظهارکرد: هنر از مهم‌ترین ابزار‌های انتقال پیام است و برکسی پوشیده نیست که هنر قبل‌از پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب چه تفاوت‌هایی باهم دارد.
وی افزود: هنر قبل از انقلاب در خدمت ابتذال بود یعنی هنری که هیچ‌گونه پیشرفتی چه در قالب و فرم و چه در محتوا نداشت.
مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: بعد از انقلاب به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا هنر انقلابی یک هنر متعالی و نشئت گرفته از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و بُن‌مایه‌های قرآنی و دینی شد که باعث شد این انقلاب در قالب هنر به کل دنیا صادر شود.
وی با اشاره به بیداری اسلامی در کشور‌های منطقه در سال‌های اخیر، گفت: هنرمندان ایران اسلامی به‌خوبی توانستند که اهداف والای انقلاب را به سایر کشور‌ها منتقل کنند.
کریمی‌والا ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب در حوزه هنر، بزرگ‌ترین کاری که در حوزه فرم و محتوا انجام گرفت این بود که هنر ما از سمت ابتذال و قهقرا به‌سمت متعالی بودن و متعالی شدن پیش رفت که الان هم شاهد آن هستیم.
مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان یادآور شد: فعالیت‌های کانون‌های بسیج هنرمندان در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان و سایر استان‌های کشور در تمام حوزه‌ها با سایر محافل هنری برابری می‌کند.
وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی که انجمن و کانون‌های شهرستان‌ها پیش‌بینی کرده‌اند و به‌همت سازمان بسیج هنرمندان، در آینده از این نمونه کارگاه‌ها خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی کارگاه آموزشی بسیج هنرمندان هنر انقلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در این یادواره گفت : امام صادق (ع) به عنوان پیشوای راستگویان در جهان بین اهل معرفت شناخته شده است و جوانان باید بکوشند که با صداقت، راستی  ودرستی، امانتداری  و عدالت خواهی پیرو این امام باشند و پیرو واقعی بمانند

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی خطاب به کسانی که در خصوص انقلاب اشتباه محاسبه می‌کنند گفت :  انقلابی بمانید و انقلابی بیندیشید و از قطار انقلاب پیاده نشوید و از آن فاصله نگیرید که پشیمان خواهید شد و این پشیمانی دیگر برایتان سودی نخواهد داشت

این یادواره به همکاری سپاه ناحیه مقاومت بسیج ، اداره آموزش و پرورش،حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) و شورای اسلامی و شهرداری شهر خرو و با حضور مردم و خانواده معظم شهدا در مسجد موسی بن جعفر (ع) خرو برگزار شد.

دیگر خبرها

  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در لرستان
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد