Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- دبیر علمی نخستین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش گفت: دراین همایش، مدیریت منابع انسانی و مالی (چالش‌ها، مسائل و راه‌کارها) در آموزش‌ و پرورش با تأکید بر تحقق سند تحول بنیادین مورد بررسی صاحب‌ نظران این حوزه قرار می گیرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علامه طباطبایی، عباس عباس پور ضمن تشریح اهداف برگزاری این همایش دو روزه گفت: محمد بطحائی وزیر آموزش‌ و پرورش، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، خنی فر رئیس دانشگاه فرهیختگان، الله‌یار معاون پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش و نوید دبیر شورای عالی آموزش‌ و پرورش در مراسم افتتاحیه این همایش در دانشگاه علامه طباطبایی سخنرانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباس پور در مورد اهمیت این همایش در سطح ملی گفت: عنوان اصلی این همایش، نخستین همایش ملی اقتصاد آموزش‌ و پرورش: مدیریت منابع انسانی و مالی (چالش‌ها، مسائل و راه‌کارها) با تأکید بر تحقق سند تحول بنیادین است. در این عنوان از ابتدا تلاش شد که ارتباط منطقی مدیریت منابع انسانی و مالی با رویکرد مدیریت منابع حفظ شود و دوم آنکه موضوع سند تحول بنیادین مدنظر قرار گیرد؛ چرا که امروز آموزش‌ و پرورش اهتمام دارد تا رسالت اصلی خود را در پاسخگویی به‌ضرورت تحولی عمیق و ریشه‌ای، همه‌جانبه، نظام‌مند، آینده‌پژوهانه و مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و معارف اسلامی قرار دهد. همچنین قصد نداریم در این همایش صرفاً بر روی چالش‌ها و مسائل تمرکز کنیم. مسیر و جهتی دنبال می‌شود که ان شاءالله بتواند با مشارکت حداکثری صاحب‌ نظران و متصدیان حوزۀ مدیریت منابع در آموزش‌ و پرورش راهگشا و مبتنی بر راه‌ کار اصلاحی و بهبود باشد.
وی افزود: منابع مالی و سرمایۀ انسانی برگ برنده هر کشور و ملتی است که تصمیم دارد گام‌های بلندی را برای پیشرفت و بالندگی خود بردارد و بر قلۀ افتخار باشد. این دو بال (منابع مالی و انسانی) مکمل یکدیگرند و هیچ‌ گاه یکی از دیگری بی‌نیاز نیست. سهم عمده‌ای از منابع مالی توسط دولت مدیریت و ساماندهی می‌شود و تربیت منابع انسانی نیز در دوران آموزش مدرسه‌ای با تلاش وزارت آموزش‌ و پرورش و نقش بی‌بدیل معلمان فراهم می‌شود تا بتواند نقش نهادی خود را در تحقق یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه ایفا نماید و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در افق چشم‌انداز ترسیم‌ شده است را همراهی کند.
عباس پور در ادامه گفت: همچنین، باید اهمیت اقتصاد آموزش‌ و پرورش را از حیث نظری مورد تأکید قرار داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اهمیت مطالعۀ اقتصاد آموزش‌ و پرورش به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شاخه‌های علم اقتصاد روز به‌ روز افزون‌تر شده و به‌ سرعت در کانون توجه اقتصاد دانان برجستۀ جهانی واقع‌ شده است.
وی در مورد اهداف اصلی برگزاری نخستین همایش ملی اقتصاد آموزش‌ و‌ پرورش اظهار کرد: هدف کلی این همایش استفاده از ظرفیت‌های علمی و توانمندی‌های اندیشمندان و خبرگان کشور در دو حوزۀ نظری و عملی در جهت کمک به اقتصاد آموزش‌ و پرورش و مدیریت منابع انسانی و مالی در چارچوب رعایت الزامات قانونی و ایجاد فرصت تبادل نظرات و تجارب و نیز کمک به بهره‌مندی از استعدادهای ستادی، استانی، منطقه‌ای و حتی مدرسه‌ای در جهت تلاش هوشمندانه و سازمان‌ یافته برای توسعۀ مؤلفه‌های مدیریت منابع سازمان در آموزش‌ و پرورش بوده است. همچنین، تلاش برای شناسایی علمی و حل اثر بخش مسائل و موانع موجود و پیش روی اقتصاد آموزش‌ و پرورش و مدیریت منابع انسانی و مالی هدف تکمیلی این همایش در نظر گرفته شد.
عباس پور در مورد آثار برگزاری چنین همایشی در حوزه دانشگاهی و وزارت آموزش‌ و‌ پرورش گفت: انتظار می‌رود با مشارکت حداکثری جامعۀ علمی و کارشناسی کشور فضای لازم برای تصمیم سازی بخردانه و اثربخش در عرصۀ اقتصاد آموزش‌ و پرورش و مدیریت منابع انسانی و مالی بیش‌ از پیش فراهم آید. وجه مشترک دیدگاه اغلب صاحب‌ نظران حوزۀ دانشگاهی و متصدیان آموزش‌ و پرورش با هر نوع جهت‌گیری سیاسی این است که آموزش‌ و پرورش می‌تواند و باید در مورد جامعه و انتظارات نسل آتی کاری انجام بدهد؛ یعنی آنچه را که از دست‌ رفته است، باز یابد و آنچه را که موجود است به‌ صورت ریشه‌ای و از طریق تعامل مؤثر با صاحبان اندیشه و نخبگان دلسوز دانشگاهی تغییر دهد.
دبیر همایش در مورد محورهای (اصلی و فرعی) این رویداد نیز گفت: این همایش در دو محور اصلی نظام تأمین و تخصیص منابع مالی آموزش‌ و پرورش و نیز مدیریت و برنامه‌ریزی منابع انسانی در آموزش‌ و پرورش سازمان‌دهی شد. آسیب‌‌شناسی سیاست‌ها و روش‌های تأمین منابع مالی؛ اصل کفایت و تنوع‌ بخشی منابع مالی؛ اصل عدالت و تخصیص منابع مالی؛ روش‌های توزیع، تخصیص و مصرف منابع مالی؛ مدیریت بهینه و اثر بخش منابع مالی؛ مدل‌سازی مطلوب بودجه‌ریزی در آموزش‌ و پرورش از محورهای فرعی همایش محسوب می شود.
این همایش روز 27 بهمن ماه با حضور و سخنرانی وزیر آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان و مسئولان و مدیرانی از وزرات آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کشور به طور رسمی افتتاح می شود.
**9491**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي عباس عباس پور دانشگاه علامه طباطبايي اقتصاد آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش و تکنولوژی است و باید این ذهنیت را در مسئولان ایجاد کنیم.

سیدمهدی طبیب زاده امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در نشست خبری دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان(کرمان آیدکس ۲۰۲۴) اظهار کرد: برگزاری همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ فرصت مغتنمی است.

وی بیان کرد: برخی سهم جنوب استان را در شاخص‌های توسعه پایدار موثر می‌دانند در حالی که در شمال و مرکز استان کرمان نیز این شاخص‌ها پایین است و بایستی رویکرد استان به سمت ارتقاء شاخص‌های توسعه پایدار و زندگی مردم پیش برود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه موضوعی که نگران آن هستیم، آینده استان است، گفت: به دلیل اینکه اقتصاد استان کاملاً مبتنی بر منابع است و منابع، تجدیدپذیر(معدن و آب) نیستند و زمانی این منابع پایان می‌یابد و باید از همین حالا برنامه‌ریزان فکر کنند روزی که معادن نبود، باید چه کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد درآمد مالیاتی استان کرمان از ۱۰ شرکت صنعتی معدنی است، تصریح کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند از محل منابع، توسعه یابد مگر منابع را صرف تکنولوژی و صنایع جدید بکند و باید سرمایه‌گذاری‌ها را به این سمت سوق بدهیم و رویداد کرمان آیدکس می‌گوید به سمت چه صنایع، خدمات و گردشگری پیش برویم که آینده نسل‌ها تامین شود.

طبیب زاده با بیان اینکه باید زنجیره ارزش نوآورانه و فناورانه در فولاد و مس داشته باشیم، افزود: رویداد کرمان آیدکس باب گفت و گو را باز می‌کند و می‌خواهد تحولی در نگرش‌ها ایجاد کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش و تکنولوژی است و باید این ذهنیت را در مسئولان ایجاد کنیم و افکار عمومی این مطالبه را از مسئولانی که منابع سرشار کشور و استان در اختیارشان است، چگونه می‌خواهند با این منابع آینده استان را بسازند؟

وی اظهار کرد: وقتی کارها مبتنی بر دانش باشد، تکنولوژی، خلق ثروت و اشتغال فارغ التحصیلان به دنبال آن خواهد بود. ضمن اینکه پتانسیل استان کرمان در نیروی متخصص فراوان است و بسیاری از افراد موفق کشور و دنیا از این استان هستند.

طبیب زاده تصریح کرد: باید محیطی فراهم کنیم که پیش برنده کسب و کار باشد و نگرش را تغییر بدهد. بایستی برای عملکرد مسئولان معیار بگذاریم تا بدانیم مصرف منابع چه میزان منفعت برای استان داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است