Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@03:05:59 GMT

یک اقامتگاه بوم گردی در دامغان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۱۹۲۹

یک اقامتگاه بوم گردی در دامغان افتتاح شد

مهدی قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: سومین مجوز اقامتگاه بوم ‌گردی در شهرستان دامغان برای عمارت شیرآشیان با قدمت بیش از 100 سال در روستای شیرآشیان دامغان صادر شده است.
سرپرست ‌میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان اضافه کرد: این خانه با وجود پنج اطاق، با حفظ بافت سنتی خود در 10 کیلومتری غرب شهرستان دامغان در روستای شیرآشیان واقع شده است که قدمت آن به دوره صفوی می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این اقامتگاه بوم گردی با معماری خاص سنتی از ظرفیت های خوب در آینده خواهد بود که بنای این اقامتگاه، با توجه به قدمت و معماری زیبا، در آینده نزدیک به ثبت ملی می رسد، برای تعمیر و تجهیز این اقامتگاه، بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی گفت: احداث این اقامتگاه های بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال، جذب و اسکان گردشگر، مرمت آثار باستانی و معرفی آیین و سنت های روستایی هدفگذاری شده است.
قاسمی با اشاره به اینکه دامغان دارای 2 اقامتگاه بوم گردی خانه پدری در حسین آباد حاج علی نقی و ناصر لشکر در روستای عباس آباد است، افزود: اقامتگاه بوم گردی ناصر لشکر امسال به دلیل ظرفیت های موجود، به منظور تجهیز و توسعه اقامتگاه، مبلغ پنج میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان گفت: در حال حاضر حدود 20 تقاضا برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در این شهرستان ارایه شده است که در حال بررسی و رفع معایب طرح هاست.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای 500 اثر شناسایی شده و 126 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی ثبت ملی است.
9856/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایجاد اشتغال باستانی صنایع دستی و گردشگری دامغان اقامتگاه جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، با افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون، ۳۸۸ خانوارازخدمات درمانی وبهداشتی بهره‌مند شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان