Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@19:52:54 GMT

فروش مرغ با قیمت بالاتر از ۱۱،۵۰۰ تومان تخلف است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۲۲۹۶

فروش مرغ با قیمت بالاتر از ۱۱،۵۰۰ تومان تخلف است

رکنا: دبیر ستاد تنظیم بازار کشور با تاکید بر این‌که در تأمین میوه شب عید با کمبودی مواجه نیستیم، گفت: با توجه به قیمت مصوب، هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کند و درصورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش رکنا، عباس قبادی با اشاره به وظایف وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار در تنظیم بازار میوه شب عید، گفت: حدود ۵۰ هزار تن سیب و پرتقال خریداری شده است و تقریباً ۸۰ درصد سهمیه استان‌ها در سردخانه‌های استانی ذخیره شده که با تصویب کارگروه‌های تنظیم بازار استان‌ها، این محصولات در شبکه توزیع قرار می‌گیرد و قیمت آن‌ها نیز در نیمه اسفندماه ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تکالیف عمده وزارت جهاد کشاورزی را ابلاغ کردیم که از جمله، افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌هاست و اگر رقم اعلامی محقق شود، می‌تواند نیاز عید و بعد از آن را برطرف کند. همچنین به وزارت جهاد کشاورزی اختیار دادیم در صورت نیاز برای حفظ ذخایر استراتژیک گوشت مرغ وارد کند.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات جوجه یک روزه و ممنوعیت صادرات مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان را دیگر تصمیمات ستاد تنظیم بازار اعلام کرد و گفت: مقدار قابل توجهی نهاده، وارد کشور شده و مشکلات ارزی هم با کمک بانک مرکزی برطرف شد.

او ادامه داد: تا زمان رسیدن این نهاده‌ها به مرغداری‌ها، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و تعزیرات حکومتی بر روند کار نظارت می‌کنند.

قبادی با بیان این‌که هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کند، افزود: قیمت جوجه یک روزه هم ۲,۴۰۰ تومان اعلام شد و فروش با قیمت بالاتر به عنوان تخلف محسوب می‌شود و از مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی که از ابتدای زنجیره بر کار نظارت دارند، درخواست کردیم که نظارت را تشدید کنند.

او با اشاره به اصلاح فرایند توزیع گوشت قرمز قیمت تنظیم بازار، از برنامه ستاد برای توزیع هدفمند این محصول در میان اقشار مختلف مانند کارمندان دولت خبر داد و افزود: هیچ کمبودی در تأمین گوشت مرغ و گوشت قرمز نداریم و نقایصی که در بحث نهاده‌های دامی داشتیم نیز برطرف شده است و از هفته آینده دیگر شاهد صف دریافت این محصولات نخواهیم بود.

قبادی اضافه کرد: برای توزیع روغن، شکر و برنج هم مقرر شد ذخایر استراتژیک و محصولاتی که از سوی تجار وارد کشور شده، در اختیار استان‌ها قرار گیرد و با تصویب کارگروه تنظیم بازار استانی بین شهروندان توزیع شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار درباره تأمین پوشاک مورد نیاز مردم برای شب عید، گفت: اتحادیه‌ها و اصناف با فروش‌های فوق‌العاده و نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، پوشاک را عرضه می‌کنند و اطمینان داشته باشید در این بخش هیچ گونه کمبودی نخواهیم داشت.

قبادی اضافه کرد: هرچند ممکن است در برخی برندها به دلیل متقاضیان بیشتر، نوساناتی داشته باشیم، اما در موارد دیگر با کاهش قیمت به دلیل عرضه زیاد مواجه خواهیم بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: بازار بازار تنظیم بازار میوه شب عید قانونی تاکید تخلف عکس زن قتل پسر دختر فیلم جوان تهران پل زن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • بازار خودرو به کمای عمیق رفت/ آخرین قیمت پژو، سمند، تارا، شاهین و کوئیک + جدول