Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:17:21 GMT

دومین نمایشگاه نقاشی مریم عابدی در گالری ایرانشهر

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۲۶۰۹

دومین نمایشگاه نقاشی مریم عابدی در گالری ایرانشهر

مریم عابدی یک سال و نیم پس از اولین نمایش انفرادی آثارش در گالری ایرانشهر، دومین نمایشگاه خود را با عنوان «رگ‌چین» از روز جمعه (۲۶ بهمن ماه) تا هفتم اسفند در این گالری برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «رگ‌چین» با بیانی معاصر نقاشی را در رویارویی با متریال قرار می‌دهد و چارچوب‌های کلاسیک استفاده از بوم و رنگ را به پرسش می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانند نمایشگاه پیشین، مریم عابدی بوم نقاشی‌اش را به صورت نواری در اندازه‌های مختلف برش می‌دهد و از چینش و بافتن منظم آنها اشکال هندسی مختلفی می‌سازد که ریتمی مشخص را دنبال می‌کنند. این ریتم در بعضی تابلوها تداعی‌گر آجرچینی‌، طاق‌، زیگورات و پلکان است و در موارد دیگر به خلق فرم‌های انتزاعی منتهی می‌شود که می‌توانند ارجاعات متفاوتی داشته باشند.

در این مجموعه پالت رنگی متشکل از پالت رنگی مرده و طیف‌های رنگی خاکستری است که بازگشت به گذشته را به روشی بیان‌گرا و بارز در ذهن تداعی می‌کند.

امیر نصری در مقدمه کاتالوگ این نمایشگاه نوشته است: «نقاشی‌های مریم عابدی که با توجه به بوم نقاشی و بهره‌گیری از امکان‌های آن برای خلق تصویر پدید آمده‌اند، سطح نقاشی را از مرتبه شئی دم‌دستی و نادیده‌انگاشته‌شده خارج می‌سازند و به آن همچون موضوعی محل تأمل پرتو می‌افکنند. در اینجا بوم دیگر در مقام یک ابزار یا واسطه‌ی انتقال نیست و خودش موضوع نقاشی است. چنین تلقی‌ای در فرایندی شکل می‌گیرد که طی آن، آنچه رسانه تصویر بوده، به خود تصویر بدل می‌شود.»

مریم عابدی پس از اتمام رشته گرافیک در دانشگاه تهران، نقاشی را با گذراندن دوره‌های آموزشی در آکادمی هنر نیویورک «NewYork Academy of Art» به طور جدی آغاز کرد و پس از بازگشت به ایران و برگزاری چند نمایشگاه گروهی فیگوراتیو در ادامه فعالیت‌های هنری‌اش به سمت سبک دیگری از نقاشی سوق یافت.

شیوه کار کردن او، که می‌توان آن را برآمده از تجربه‌اش در فرش‌بافی نیز دانست، به رسمیت شناختن هنرهای دستی در تاریخ هنر را یادآور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عابدی ظهر شنبه در حسینیه الزهرا (ع)، حوزه مقاومت بسیج حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: نگاه به نامحرم گناه می‌باشد و تیری از تیرهای شیطان می‌باشد و زنان حق ندارند وقتی از منزل خارج می‌شوند خودشان را زینت دهند که خلاف آموزه‌های زن مسلمان و زن مومن است.

حجت الاسلام عابدی افزود: سزاوار نیست کسی که دعای رهروی از زهرا (س) و اهل بیت حضرت محمد (ص) را دارد وقتی از منزل خارج می‌شود بهترین لباس را بزک کردن خود به مردان نامحرم قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است افزود: حرام شرعی بر اساس آموزه‌های قرآن و احادیثی که از طرف اهل بیت وارد شده است و حرام سیاسی به خاطر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند در این سرزمین فتنه به پا کنند و حیای زنان و عفت مردان را از بین ببرند و وقتی بی حجابی و بد حجابی در بین مردم عادی شد اقدام بعدی درباره نظام اسلامی خواهند کرد و به دنبال ترویج و بی بند و باری دیگر می‌شوند.

حجت الاسلام عابدی تصریح کرد: در اثر تبلیغات مسموم دشمنان انقلاب اسلامی که می‌خواهند ایران اسلامی و حیای زن مسلمان را بگیرند و تفکرات غربی و لیبرالی که استکبار جهان حاکم کرده است مقام معظم رهبری چند سال پیش در خصوص شبیه خون فرهنگی و جنگ نرم هشدار دادند که دشمن با جدیت کامل و فحشا و بی بند و باری را در کشور ما راه بیندازد تا انسان‌های ولایی و انقلابی دهانشان بسته شود و حق اعتراض به زنان و مردان بی‌حجاب نداشته باشند.

حجت الاسلام عابدی با بیان اینکه فراجا وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند نقش آفرینی کنند و در کنار فراجا قرار گیرند و مبارزه با فساد و بی بند و باری کنند

وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید پاسخگو باشند در مقابل خانواده‌های شهدا و انقلابیون و متعهدین که اقدام شایسته انجام دهند

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مشگین‌شهر تاکید کرد: آثار بی حجابی در جامعه اسلامی و عواقب بدحجابی ثبوت شخصیت و آرامش روانی و روحی بانوان و کل انسان‌هایی که در جامعه زندگی می‌کنند از بین می‌رود و روح و روان انسان‌ها مخدوش و آمار طلاق بیشتر می‌شود.

وی افزود: وقتی بی حجابی در جامعه حاکم شود احاطه شیطان در جامعه بیشتر می‌شود

حجت الاسلام عابدی تصریح کرد: برای اینکه در جامعه اسلامی ارزشهای اسلامی حاکم شود امروز صهیونیست استکبار جهانی و نظام سلطه از راه نظامی نمی‌تواند وارد عرصه و میدان شود و شکست می‌خورد از طریق جنگ ادراکی و شناختی و جنگ‌های هیبریدی وارد میدان می‌شود تا غیرت از از مردان و حیا را از زنان بگیرد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را به استحاله فرهنگی دچار سازد.

کد خبر 6096382

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است