Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@22:12:12 GMT

قطار شهری تبریز سرعت می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۲۶۲۵

قطار شهری تبریز سرعت می گیرد

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از مرکز آموزش و ساختمان بهره برداری قطار شهری تبریز گفت: با توجه به نقش این سیستم حمل نقل عمومی در جابجایی مسافران درون شهری و کاهش آلودگی ، توسعه آن از ضرورت های کنونی زندگی شهری است.
وی بیان کرد: در دهه فجر امسال 217 پروژه با حدود 2 هزار طرح در استان به بهره برداری رسید که هیچ کدام راضی کننده نبود ولی طرح های امروز قطار شهری رضایت بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سابقه 18 ساله اجرای قطار شهری تبریز، اظهار داشت: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند آذربایجان سر ایران است، روند اجرا و بهره برداری از طرح ها در شان و حق این استان نیست.
پورمحمدی با گلایه از اینکه ورزشگاه مراغه با 170 میلیارد ریال سرمایه گذاری پس از 20 سال در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید، ادامه داد: حق آذربایجان که سر ایران است، این نیست.
وی همکاری و مساعدت نمایندگان استان برای تامین منابع مورد نیاز طرح ها را ضروری دانست و گفت: برای حل مشکلات موجود بر سر راه این طرح ها نیاز به انسجام درونی است.
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از حضور گسترده و پرشور مردم استان در جشن انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن، اظهار داشت: با وجود برخی کاستی ها و مشکلات در جامعه، مردم با حضور در این جشن اعتقاد، ایمان و وظیفه خود را نسبت به مملکت، دین و شهدا ادا کردند.
پورمحمدی افزود: ملت ایران شایسته خدمات بیشتری از سوی مسئولان است و همه باید در این راستا تلاش کنند ولی نباید انتظارات مردم را بالا ببرند بلکه در حد معقول به انتظارات آن ها پاسخ دهند.
وی با اشاره به توطئه های مختلف دشمن در طول انقلاب اسلامی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: جنگ تحمیلی و تحریم های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران با وجود تحمیل مشکلات بر مردم موجب شد تا کشور ما در عرصه های مختلف به خودکفایی برسد.
پورمحمدی با تاکید بر آموزش فرهنگ شهروندی به شهروندان، یادآوری کرد: با توجه به سابقه درخشان تبریز به عنوان شهر مهد علم و ادب، این فرهنگ باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
شهردار تبریز نیز در این آئین با اشاره به نقش قطار شهری در جابجایی مسافران درون شهری گفت: روزانه 9 هزار نفر توسط خط یک قطار شهری تبریز جابجا می شود و استقبال شهروندان از آن موجب کاهش آلودگی هوای این شهر شده است.
ایرج شهین باهر، افزود: با توجه به استقبال قابل توجه شهروندان از قطار شهری تبریز تلاش می شود با افزایش ساعات کاری و سرعت بخشی در تکمیل آن خدمت رسانی بهتری به آنان ارایه شود.
وی با اشاره به هزینه بر بودن طرح قطار شهری اظهار داشت: برای احداث هر ایستگاه قطار شهری حدود یک هزار تا یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و این میزان اعتبار با ساخت 5 تا 6 تقاطع غیرهمسطح برابری می کند.
شهردار تبریز یادآوری کرد: تلاش می شود با استفاده از منابع مختلف ملی، استانی و فاینانس خط یک قطار شهری تبریز در سال 98 نهایی شود و در کنار آن مرحله اول خط 2 تا پایان سال 99 به اتمام برسد.
شهین باهر ادامه داد: با بهره برداری از این خط ها مراحل اول و دوم خط یک و مرحله اول خط 2 قطار شهری به هم متصل می شود و مردم مناطق کم برخوردار از خدمات این طرح بهره مند می شوند.
رئیس شورای اسلامی تبریز نیز در این آئین خدمت به مردم را عبادت اعلام کرد و گفت: اگر مسئولان به این موضوع اعتقاد داشته باشند تلاش بیشتری در خدمت رسانی به مردم انجام می دهند.
شکور اکبرنژاد با بیان اینکه کندی روند اجرای طرح ها و تورم برای مسئولان مشکل ساز شده است، افزود: سال گذشته 6 هزار میلیارد ریال برای قطار شهری تبریز و امسال بیش از 10 هزار میلیارد ریال برای اجرای آن نیاز است که با ادامه این روند طرح ها به این زودی به نتیجه نمی رسد.
وی با تاکید بر سرعت بخشی به اجرای طرح های عمرانی، یادآوری کرد: باید با اجرای سریع طرح ها لذت استفاده از آن ها را به مردم چشاند و برای جوانان خلاق فرصت کار و تلاش ایجاد کرد.
در این آئین مرکز آموزش و ساختمان شرکت بهره بردار قطار شهری تبریز به بهره برداری رسید.
8023/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 جامعه جنگ تحمیلی خدمت رسانی به مردم رئیس شورای اسلامی رهبر معظم انقلاب جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری

 محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه بیمارستان سلامت گفت: بهره برداری فاز‌های مختلف بیمارستان نیازمند زیرساخت‌های استاندارد می‌باشد که پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.
 
وی ادامه داد: عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات HIS به پایان رسیده است که در آینده‌ای نزدیک فاز اول افتتاح و بهره برداری خواهد شد.
 
وی افزود:این بیمارستان دارای بخش کلینیک‌های تخصصی، اورژانس، اتاق عمل، LDR و بستری می‌باشد که در فاز اول بخشی از آن به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: بیمارستان سلامت سیب و سوران ۳۲ تخت مصوب شده است که فاز اول بیمارستان سلامت آماده بهره برداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد