Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@02:18:49 GMT

برگزاری هجدهمین هفته فیلم ایران در صربستان

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۲۶۹۱

برگزاری هجدهمین هفته فیلم ایران در صربستان

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی- هنری که با حضور تعدادی از سفرای مقیم، مقامات فرهنگی، هنرمندان و جمع کثیری از شهروندان صرب برگزار گردید، ابتدا سرود ملی دو کشور پخش شد و سپس آقای «ماریان وویووچ»، مدیر موزه و رئیس برنامه‌های سینمایی کینوتکا، با قدردانی از رایزنی فرهنگی کشورمان برای برگزاری این جشنواره اظهار داشت: وقتی هجده سال پیش ایده برپایی جشنواره فیلم‌های ایرانی مطرح شد، حتی خوشبین‌ترین افراد نیز تصور نمی‌کردند که این رویداد هرسال با استقبال بیشتری مواجه شود و امسال که این جشنواره به سن بلوغ یعنی هجده سالگی رسیده است، بسیار مفتخریم که هفته فیلم‌های ایرانی یکی از برنامه‌های ثابت موزه سینمایی «کینوتکا» است و بر اعتبار کار ما افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه حسین ملاعبداللهی سفیر کشورمان ضمن قدردانی از مسئولین موزه سینمایی «کینوتکا» برای همکاری صمیمانه در برگزاری این رویداد فرهنگی اظهار داشت: استمرار هجده ساله جشنواره فیلم‌های ایرانی در بلگراد و استقبال گرم شهروندان صرب بیانگر آن است که این جشنواره جایگاه قابل توجهی در جامعه هنری صربستان و علاقمندان به سینمای ایران یافته است.

وی در ادامه با موضوع تاریخچه سینمای ایران به سخنرانی پرداخت و با اشاره به دوره‌های گوناگون رشد و شکوفایی سینمای ایران گفت: «سینمای پیش از انقلاب اسلامی در فرم و محتوی سعی در تقلید از سینمای هالیوود و بالیوود داشت و از این رو، ژانری به نام فیلم فارسی شکل گرفت که هدفی جز سرگرمی مخاطب عام نداشت و از فرط تکرار به ابتذال کشیده شده بود.

وی افزود: در دوران پس از انقلاب، جریان موج نوی سینمای ایران که از دهه پنجاه شروع شده بود، به تدریج رشد کرد و با ورود فیلمسازانی از جمله عباس کیارستمی، علی حاتمی، داریوش مهرجویی، خسرو سینایی و... تغییرات اساسی در فرم و محتوای فیلم‌های ایرانی به وجود آمد و سینمای ایران به تدریج محصولات خود را در جشنواره‌های بین‌المللی عرضه کرد و مورد تحسین منتقدان جهانی قرار گرفت.

سفیر کشورمان در ادامه با ارایه برخی از نمونه‌ها به استمرار سیر تحول و رشد سینمای ایران اشاره کرد و افزود: کارگردانان و فیلمسازان ایرانی با ارایه آثار ارزشمندی که محصول خلاقیت، ایده‌پردازی و نیز نگاه ویژه آنها به موضوعات انسانی و اخلاقی است، در سال‌های اخیر سینمای ایران را به جایگاه قابل اعتنایی رسانده‌اند به طوری که امروزه در بسیاری از جشنواره‌های مهم بین‌المللی جوایز ارزشمندی را کسب می‌کند.

در ادامه این مراسم، کلیپی با عنوان «سینمای ایران پس از انقلاب» پخش شد و فیلم «فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی به نمایش درآمد.

در هفته فیلم ایران در بلگراد، ۱۳ فیلم به نمایش درآمد که سه فیلم «خیلی دور خیلی نزدیک»، «لیلی با من است» و «من ترانه ۱۵ سال دارم» به پخش کنندگی بنیاد سینمایی فارابی در این رویداد فرهنگی حضور داشتند.

هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران از ۱۵ تا ۲۱ بهمن در محل سالن سینمایی «کینوتکا» در بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جشنواره فیلم جمهوری اسلامی ایران سینمای ایران صربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان گفت: اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود و میزبان نمایندگان کشورهای مختلف در اصفهان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: در ایام نوروز مسافران زیادی وارد شهر اصفهان شدند و علاوه بر گردشگران داخلی، تعداد زیادی از گردشگران خارجی از شهر بازدید کردند که طی ملاقات با آن‌ها، از شهر، شهرداری و مردم اصفهان تشکر کردند که من این پیام را خدمت مردم اصفهان ابلاغ می‌کنم.

وی با بیان اینکه در هفته فرهنگی اصفهان به سر می‌بریم و پذیرای مهمانان زیادی خواهیم بود، افزود: در این هفته شاهد اجرای برنامه‌ها و برگزاری جشن‌های متعددی در شهر هستیم که یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها از حیث ملی و بین‌المللی اختتامیه جشنواره پوپک است، زیرا پس از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دومین جشنواره‌ای است که برای کودک طراحی شده و در حوزه نقاشی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه محورهای این جشنواره بیشتر مربوط به مباحث شهری است، ادامه داد: این دوره از جشنواره پوپک با استقبال گسترده از کشور خودمان و سایر کشورها مواجه شده است و در اختتامیه آن میزبان نمایندگان کشورهای مختلف در اصفهان خواهیم بود.

قاسم‌زاده ادامه داد: امیدوارم این روزها که از روزهای خوب شهر اصفهان است، با جریان زاینده‌رود کماکان ادامه پیدا کند و بتوانیم روزهایی را تجربه کنیم که رودخانه خشک نباشد.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 747512

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2